Når har barnas far rett til å vite om nye forhold?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Med en gang man treffer noen?
Når man begynner å bli kjærester mer enn knullevenner?
Eller når man begynner å tenke på og introdusere barna?

Han har vel ikke "rett" på å vite sånt da, hvis du skal se det på den måten, men for min egen del (nå er jeg gift med barnefar da, men i et tenkt scenario..) tror jeg at jeg ville nevnt det hvis kjæresten skal ha noe med barna å gjøre, slik at når barna begynner å fortelle far om denne nye mannen i livet ditt, så vet han hva de snakker om.

når man introduserer barna tenker jeg da.. 

*Shining Star* skrev:
Han har vel ikke "rett" på å vite sånt da, hvis du skal se det på den måten, men for min egen del (nå er jeg gift med barnefar da, men i et tenkt scenario..) tror jeg at jeg ville nevnt det hvis kjæresten skal ha noe med barna å gjøre, slik at når barna begynner å fortelle far om denne nye mannen i livet ditt, så vet han hva de snakker om.

Signerer denne. Han har vel ikke rett på å vite hva som skjer i ditt liv, men all rett til å vite hva som skjer i barnas liv.. :)

Deler de samme tankene...

jeg syns ikke han har krav på å vite noe, men tenker at det kan jo være greit å informere han om det omtrent samtidig som man innvolverer barna. Litt kjipt for den andre partneren å få vite det gjennom barna. det tenker hvertfall jeg om jeg hadde vært den andre personen.

Vel, det kommer vel an på forholdet man har.
Jeg fikk vite gjennom nav at han hadde både ny samboer + barn, så... aldri. I Mitt tilfelle.

Men om jeg skal sette meg inn i situasjoner, så sekundet før man informerer barnet/barna sine.

dresden skrev:
Jeg fikk vite gjennom nav at han hadde både ny samboer + barn, så... aldri. I Mitt tilfelle.

Men om jeg skal sette meg inn i situasjoner, så sekundet før man informerer barnet/barna sine.

wow! Det må ha vært litt av et sjokk!?!!
Jeg tenker at når man har barn sammen bør man få vite det i det man skal introdusere barna..

Siden enhver ny kjæreste potensielt skal ha noe med hans barn å gjøre så synes jeg at bf burde få et hint før han ville fått høre det av noen som helst andre, sånn fra bygda liksom. Og før en introduserer kjæresten for barna så bør bf få vite at det vil skje og kanskje litt mer om fyren (som navn og annet en kan snakke med barna om når det gjelder fyren)

Men jeg har aldri vært i et brudd og har ingen personlig erfaring med hva slags følelser som er i sving når den ene eller andre får seg ny partner... Svarer bare på magefølelsen min jeg :-)
Håper du har funnet deg en skikkelig kar Ulvemor! :-D

Jeg ville ha fortalt det før jeg skulle introdusere barna for den nye partneren. Sånn at barnefaren vet om det dersom barna begynner å snakke om mammas nye kjæreste blant annet..

Jeg fortalte bf om det da sambo og jeg flytta sammen. Men småtten var 5mnd da vi ble sammen og bf har null samvær. Null kontakt med bf per dags dato

¤Woolfmother¤ skrev:

dresden skrev:

wow! Det må ha vært litt av et sjokk!?!!
Jeg tenker at når man har barn sammen bør man få vite det i det man skal introdusere barna..

Nåja, i min sitiuasjon meldte han seg ut på en løgn i uke 6 av svangerskpet. Derfor jeg mener det kommer an på forholdet.

Men har fyren samvær med barnet, så burde han få en heads up, så han har noe å svare når barnet begynner å snakke om den nye kjæresten.

Rett til....,vel, dersom barnet har møtt typen,-som mors venn eller kunngjort kjæreste, så er det høyst sannsynlig at barnet vil fortelle far om denne mannen, så da...ja, da får han vite det

Før ungene får hilse på iallefall.
Her er vi ganske åpne om sånt, og jeg forteller han om mine flørter.
Men nå maser han ekstremt om det og da.
Hvis han på død og liv må vite, så kan jeg godt fortelle det jeg.

Vel, bare du IKKE gjør sånn som min far, og får ungene til å holde det hemmelig for den andre forelderen... Søstrene mine, som da var 11 og 13 får fremdeles vondt i magen (de er nå 19 og 21) av å tenke på at de "måtte" lyve for mamma, for å hjelpe pappa å "beskytte" henne...

Jeg er enig med flertallet her - når man begynner å vurdere å involvere ny partner i barnas liv, bør man informere den andre forelderen - så den har mulighet til å være forberedt på det nye samtaleemnet emoticon

Back
Topp