Når hannhunder rir

Pallar

Elsker forumet
på deg... er det da ett tegn på å vise rang?

Eller betyr det at du lukter? [X(]

Vet ikke, men - HAHAHAHAHAHAHA 

kan bety at han prøver å dominere deg...

ORIGINAL: Henriette1986

han prøver da og dominere deg, og det betyr da at hannhunden mener at du har DÅRLIGERE rang en han selv ;)

ergo: få han til å kutte ut! Vis han hvem som er sjefen[;)] Kan ende i skummel utvikling det der[:)]

ORIGINAL: Zera

han prøver da og dominere deg, og det betyr da at hannhunden mener at du har DÅRLIGERE rang en han selv ;)

ergo: få han til å kutte ut! Vis han hvem som er sjefen[;)] Kan ende i skummel utvikling det der[:)]

Han er ikke min. Passer han i noen få dager.

Sett han på plass uansett..

Det er DU som er sjefen ikke han. Uansett om du bare låner han.. han er lenger nede på ranstigen enn deg [;)]

Ja,sett han på plass! Altså på en pen,men bestemt måte[:)] Han føler han er sjefen din, å viser det sånn. Som de sier over, kan bli en stygg utvikling,selv om du ikke skal ha han mange dagene[:)]
Ta han bort med engang og vis at det ikke er akseptabel adferd[:)]

ORIGINAL: Snarl

Hunder dominerer ikke mennesker, vi er en annen art og de oppnår ingenting ved å dominere oss (håper i alle fall ikke det, ellers kan det hende bikkja prøver å ha sex med meg som en riktig alfa hann).

Alt som folk forklarer som dominering er egentlig læring. Hunden gjør ikke noe for å dominere deg, men fordi det lønner seg for den. Hunder gjør ting for å a: Oppnå et gode eller b: unngå ubehag. Det er kunn dette som gjør at hunden lystrer.

At hunden rir på deg er et tegn på stress. Du bør dermed finne ut hva det er som skaper stresset slik at du kan ta hunden ut av situasjonen.

Hunder er ikke villedyr lenger.. Så er vi som mennesker som er dere flokk.

Så når både dyrleger og andre sier at hunder dominere mennesker så stoler jeg på det.
Hunden min viser andre tegn til stress en homping.. Noe som han aldri har gjort..

Så over til noe annet.. hunden kan og bare være kåt :P haha det var hunden til sambos tante.. dyrlegen måtte kastrere den for han parret på alle og ALT ! :P

Hunder dominerer ikke mennesker, vi er en annen art og de oppnår ingenting ved å dominere oss (håper i alle fall ikke det, ellers kan det hende bikkja prøver å ha sex med meg som en riktig alfa hann).

Alt som folk forklarer som dominering er egentlig læring. Hunden gjør ikke noe for å dominere deg, men fordi det lønner seg for den. Hunder gjør ting for å a: Oppnå et gode eller b: unngå ubehag. Det er kunn dette som gjør at hunden lystrer.

At hunden rir på deg er et tegn på stress. Du bør dermed finne ut hva det er som skaper stresset slik at du kan ta hunden ut av situasjonen.

Beklager, men det er bull shit... [:)]

ORIGINAL: Gaura

ORIGINAL: Zera

Han er ikke min. Passer han i noen få dager.

Uansett, så dominerer han deg og det må du få han til å kutte ut med! [:)]
Jeg har satt andre hannhunder på plass som ikke er mine når de har prøvd sånnt med meg, tålerer det ikke, satt de på plass en gang og de har ikke gjort det flere ganger..

Hehe, det er faktisk ikke bullshit.

Dyrleger er ikke utdannet for adferd. Det du derimot må høre på er adferdseksperter, forskere og hundeinstruktører.

Og nei, hunder danner ikke flokk på samme måte som ulven gjør. Forskning viser at hunder like lett holder seg alene som i flokk, og de har ingen alfahann.

Hunden vil aldri se på deg som en hund, den vet utmerket godt at du er et menneske. Du kan aldri bli et fullverdig "flokkmedlem" for hunden fordi du ikke snakker samme språk verken muntlig eller kroppslig. Du lukter ikke hund og oppfører deg ikke som en hund.

Husk på at hormoner i seg selv kan gjøre at hunden er stresset.

Skal vi seeee, hundehvisker eller veterinær..??

snarl.blogg.no/

Dyrleger er ikke utdannet for adferd. Det du derimot må høre på er adferdseksperter, forskere og hundeinstruktører.

Og nei, hunder danner ikke flokk på samme måte som ulven gjør. Forskning viser at hunder like lett holder seg alene som i flokk, og de har ingen alfahann.

Hunden vil aldri se på deg som en hund, den vet utmerket godt at du er et menneske. Du kan aldri bli et fullverdig "flokkmedlem" for hunden fordi du ikke snakker samme språk verken muntlig eller kroppslig. Du lukter ikke hund og oppfører deg ikke som en hund.

hvem har forsket og funnet ut av dette?[:D]

Skal vi se. Kunne jeg fått navnene til de du har pratet med som er atferdsekspert osv. For da vil jeg gjerne ringe til de å snakke med dem å høre hva de har å si.

Du vet det at hunder, skaper seg en flokk når det blir tatt inn til en familie. DERAV(!!!) vi trener de, for å vise at det er vi som er den dominerende i flokken og at hunden bare har å gjøre som vi sier.
Hunder får hormoner ja, men dette er kun i kjønnsfasene. Hunden m in har vært igjennom 3 kjønnsmodninger, og når han nå har rundet 2 år, har vi ikke mer av dette "sprellet" (som kan samenlignes litt med en 14 åring som gjør litt rebell), ikke hører på, tester osv.

Men igjen, send meg gjerne PM med nr til disse du har snakket med, så vil jeg gjerne ta en tlf til de å høre dems mening om dette. Hvertfall denne hundetreneren du snakker om (eller har hørt dette fra?)
Hvor/hvilken klubb er denne intruktøren utdannet igjennom? grunnen til at jeg spør er fordi jeg øsnker å se om h*n er godkjent eller ikke

ORIGINAL: Emsn

jeg vill og gjærne vite hvor du har dine kilder fra ? :P

så skal det da være sakt at min veterinær har spesialisert seg på hunder og adferd.! :P

opp med seg

legger ut litt lesestoff til deg jeg:

http://www.norsklapphundklubb.no/aktivhund.pdf

Klikkertrening er vel så bra det, men for min del er det en tidskrevende metode å trene hund på. Leste boka "klikkertrening for din hund" og der går de jo på det prinsippet om å "vente til ønsket atferd blir gitt".
jeg trener med positiv forsterkning- altså meg selv.
Min hund synes det er mer enn godt nok å høre stemmen min som i form av "braa!! flink gutt"
er det noe hunden min kan så er det også ordet "nei" da avbryter han og venter på ny komando.

men tilbake til det opprinnelige; hunder lever i flokk, vår familie, og vi må da vise hunden at det er vi som er de dominante i flokken. Ikke hunden!

Helt enig! [:)]

Jeg har en 6-åring som i yngre år avreagerte med å ri på alt han kom over, selv om han visste veldig godt at det var vi som bestemte, så JA riing kan være et tegn på stress.  Nå er krapylet her kastrert, så vi er fri mye av det nå, men innimellom så hender det at det tipper over enda.
Nabohunden avreagerer med å løpe som en gal rundt og rundt og rundt og rundt.

Dersom du passer hunden, så er den i et ukjent miljø, med andre vaner enn normalt, og det er mer enn grunn nok til at han blir stressa, og dersom han har et hormonnivå i øversjiktet så er det ikke rart om han ender opp med riing.

Men som du har fått tips om tidligere her, så må du avbryte og pense hunden inn på andre aktiviteter. Om du aktiviserer med en leke eller går tur, eller bare kommanderer hunden i seng, er ikke det viktigste her.

Haha.... sorry at jeg ler... men altså.. jeg er ingen ekspert på hunder (er ikke utdannet innen hund) men har hatt 5 hunder selv. Men da gjelder dette også hester ? dette ang rangen... for hester vil teste rangen så fort dem får mulighet, selvom vi er en annen art, så vil dem teste grenser og sette seg over deg på rangen om du lar dem (kan vel legge til at jeg har drevet med hest siden jeg var 4 år, og da spesielt adferd og trening)... Så at fordi hunder er en annen art er tull, piss å vas... Og jeg har hørt dette med dominering fra bl.a hundetrenere, og veterinæren vi brukte.. så det du sier virker totalt nonsense i mine ører...

Back
Topp