Når handler dere inn maten til jul??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Hehe er så morsomt å se..mange hamstrer som om butikkene skulle være stengt i mange uker[:D]

Her skal vi handle ons kveld...ikke så mye for vi skal nesten ikke være hjemme i julen[:)]

Er din handleliste lang?? [:D]

vi handla inn litt på fredag,og resten tar vi i morgen[:)]

syns det er så sykt jeg på søndagene i desember,folk handler jo akkuratt som butikkene ikke har hatt åpent før[:-]

Maten til julaften er i boks for den har mamma kommet med[;)].
Vi handler nok på onsdag-torsdag tenker jeg. Har ikke laget handleliste ennå, ikke sikkert jeg gjør det heller. Butikkene er jo ikke stengt mange dagene så er jo ikke så mye vi trenger.  

Me har handla inn det aller meste.. julemiddagen er i boks, julesnopet, andre middagar, pålegg, brus osv..
skal berre ha ein siste handel på onsdag.. da skal me handle melk, juice, frukt og sånne må-handle-i-sisteliten-ting! [:)]

Men har sett ein del folk som handlar inn som om det skulle vere stengt i eit halvt år omtrent... det er sinnsjukt!
Butikkane er stengt Lørdag og søndag.. that's it! OG man eter jo ikkje 100 gangar meir enn ellers fordi om det er jul...

ORIGINAL: stolt mamma 2008

vi handla inn litt på fredag,og resten tar vi i morgen[:)]

syns det er så sykt jeg på søndagene i desember,folk handler jo akkuratt som butikkene ikke har hatt åpent før[:-]

Hehe...mange jobber sikkert hele ukene/kveldene..så mange når nokk litt "amok" på søndagen [8D]

tenker at vi handler på onsdag jeg.

men orker ikke kjøpe inn for 14 dager liksom! så må nok på butikken igjen mandag 28 des!

men på onsdag må vi ha

brus/farris
melk
pålegg
frukt og grønt
potetgull
alt tilbehør til
ribbe
pinnekjøtt
kveite
+ ingred til riskrem
ellers har vi hjemme og i hus

hjemmelaget snop
hjemmebrygget juleøl
hjemmelaget rullepølse av elg
hjemmelaget svinesylte
julekaker
hjembakt brød,boller og rundstykker

namm namm!!

jeg er en av de som handler mye, for jeg hater å gå på senteret i julen. jeg handla for litt over to uker da jeg var der, og da blir det jo endel. skal i tillegg ha fire store selskaper hjemme i julen, så da ble det to fulle handlevogner pluss brus[:)]

nå skal ikke jeg tilbake i butikken før 3 eller 4 januar. mangler vi melk e.l. går jeg på bensinstasjonen i disse dagene[:)]

Blir enten i morgen eller på onsdag.
Vet ikke hvor lenge jeg tør utsette det..Vi skal ha fam her på kalkun på 1 juledag så er vel best å bare få kjøpt det inn så vi
har det i hus.Listen er ikke lang i det hele tatt.

skal ta handelen på onsdag (torsdag bruker vi til andre ting) listen er litt lang ja, men det er bare fordi jeg skal lage litt forskjellige salater og slikt som må være ferskest mulig derfor må det lages sent og krever en del ingredienser. Julemiddagen er allerede i hus så bare småting vi må ha, men vi går inn med liste og plukker med oss det vi skal ha og rett ut igjen[;)]

har ikke noe jeg skal handle - jo, en tur på polet å handle vodka siden jeg skal ut 1.juledag....

Ungene reiste i dag og kommer ikke hjem før kvelden 2.juledag....så får heller handle etter jobb 3.juledag, da blir d vanlig handling av middag og brød om ikke mamma og de vil ha oss der i romjula selv om vi skal ha vanlige arbeidsdager

Jeg HAR stort sett handlet inn det meste, for å unngå butikkene når folk blir gale.. Og da måtte jeg jo handle litt ekstra, siden det skulle vare ei stund..

ORIGINAL: Froskegele

Jeg HAR stort sett handlet inn det meste, for å unngå butikkene når folk blir gale.. Og da måtte jeg jo handle litt ekstra, siden det skulle vare ei stund..

Vi skal handle en dag denne uka, onsdag eller torsdag tenker jeg.

Handler på tirsdag eller onsdag. Men handlelista er ikke så lang siden svigermor ordner ribbe og alt tilbehør og mamma ordner kalkun. Så jeg skal bare kjøpe inn brus, godteri, dessert og noe av tilbehøret til kalkunen. Også har vi to søndagsåpne butikker 5 minutters kjøretur herfra så stresser ikke så mye med maten i romjulen heller..

jeg handler inn det vi mangler i morra eller onsdag. Torsdag har jeg nok å drive med

i morra[:)]

jeg har handlet inn alt av tørrvarer, brus, godis o.l.
Skal bare handle inn frukt og grønt, melk, fisk og ferskt pålegg nå så er alt i boks :)

Jeg tar "den vanlige" helgehandelen i morra istedenfor torsdag sånn jeg pleier. Og siden vi skal være hjemme, med litt besøk nesten hver dag, blir det nok litt ekstra som blir kjøpt inn i forhold til vanlig[;)]

Handler som vanlig i morgen eller onsdag. Butikkene er tross alt bare stengt i to dager, og fredag og søndag spiser vi borte. 

Vi skal ha hovedhandlingen i dag, og ferskvarer handler vi på onsdag.
Listen er laaang for vi skal ha en noen selskap i løpet av julen.

Back
Topp