Når han ikke er klar for å prøve igjen etter MA

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei dere <3


Det er snart 4 måneder siden min MA i uke 15 og jeg sliter fremdeles ganske mye. I juli fant vi ut at fosteret sluttet å vokse i uke 8 og det var helt grusomt. Jeg måtte deretter gjennom både kirurgisk utskrapning og hystroskopi fordi alt ikke kom ut førte gang. Jeg hadde gledet meg helt sykt mye. Graviditeten kom ganske brått på i mars 2017 for vi hadde egentlig planer om å begynne å prøve denne høsten. Det er nå 4 måneder siden min MA og samboer er fremdeles ikke klar for å prøve igjen, mens alt jeg vil er å bli gravid igjen. Han sier at det er ikke snakk om lang tid han vil vente, men han er ikke klar nå. For meg er dette helt grusomt. Alt jeg vil er å være gravid igjen, alle vennnene mine, kollegaer og familie visste jo om det første gang. Jeg har en sorg i meg hver dag og det blir en stor skuffelse hver gang kondomen dras opp. Endelig er også syklusene mine tilbake til normalt også. Jeg fant ut for en måneds tid siden at AMH nivåene mine er ganske lave til min alder (nivå på 11, jeg er 27 år og frisk).


Er det noen som har lignende erfaringer? Hva hadde du gjort i min situasjon?


HIlsen en som trenger støtte <3
 
Kan ikke si annet enn at jeg skjønner hvor utrolig vondt det er å ikke kunne begynne å prøve igjen :(
Vi begynte rett etter MA/SA i uke 13, selv om sjansene var store for at kroppen trenger en syklus på å "komme seg". Likevel var det bedre å være prøvere igjen og vite at det hvertfall var en liten sjanse for nytt svangerskap.
Når dere dere først har vært gravide og såpass lenge atpåtil, har man innstilt seg på at man skal bli foreldre og gledet seg over et ny del av livet. Min ærlige mening er at det ikke er helt rimelig av han å ville vente så lenge nå. Du kan jo samtidig ikke tvinge han, men forsøk å få ha til å innse at dette er utrolig viktig for deg. Han er kanskje redd for at det skal gå galt igjen? Det er helt naturlig, men oftest går det ikke galt to ganger på rad. En kan heller ikke vite hvor lang tid det tar å bli gravid på nytt. Og å bli gravid på nytt kan være til hjelp i sorgprosessen over den man mistet.
Jeg håper dere finner en måte å snakke om dette på og finne en løsning. Kanskje blir det lettere for deg om han gir deg en dato for når dere kan prøve igjen? Det er ikke helt rettferdig å la deg vente uten å vite hvor lang tid han behøver. Og fra egen erfaring synes jeg allerede fire måneder er lenge da.

Ønsker deg alt godt!
Stor klem ❤️
 
Vanskelig å si hva som blir riktig. Men min mann hadde det veldig vondt etter at vi mistet, og det påvirket han i flere år etterpå. Så ta hans følelser på alvor. Dere må bli enige.
 
Jeg skjønner godt hvor desperat du er etter å bli gravid igjen. Har vært der selv.
Samboeren din kjenner nok på frykten for å miste igjen og det å være hjelpesløs i møtet med din sorg også.
 
Back
Topp