Når hadde dere/ skal dere på første kontroll?

Minni

Forelsket i forumet
Ja det lurer jeg på! Jeg har ikke tenkt på å ringe jordmor enda, siden det ikke er noe spesielt ventetid her nede. Men tenkte kanskje å ringe om et par uker, så jeg får time i uke 10-12? Må vel høres greit ut det? :)

Eg venter med å gå til lege. Tenkte eg skal gå når eg er 12-13 uker.
Gidd ikke gå no, det er alt for tidlig om så mye som kan gå gale.

Jeg har allerede vært til 2 uler og skal på mandag igjen. Skal også ta morkakeprøve om 2 uker til. Å dersom alt er ok, og prøvevarene er bra, ringer jeg den lokale jm for time i uke 12, timen blir ca i uke 13-14 tror jeg..

jeg har allerede vært hos lege og fått sykemelding, fikk da ny time til "storkontroll" og den er ved 12 uker

eg har vore hos legen å fått sykemelding å hu ville ha meg inn på kontroll så snart som mulig etter at hu kom frå ferie.. så skal på første kontroll den 6 juli... har nok mest med at eg har ekstrem svangerskvalme... :S

skal på tirsdag, da er jeg 10+2

Jeg hadde første kontroll 7+4.
Ringte legen to uker tideligere og spurte når de ville jeg skulle komme til første kontroll, og hos de var det vanlig å få første time i uke 8. 
(tenkte det var best å ringe tidlig med tanke på ferieavvikling hos legen)

Jeg var hos legen den 27 juni, bare for å bekrefte at jeg var gravid. Da var jeg rundt 8 uker på vei. Skal til jordmor 21 juli. Da er jeg rundt 11-12 uker på vei :)

Skal bestille legetime for å ta blodprøver rundt uke 10-12, ser ingen vits i å dra tidligere, da jeg ikke trenger sykmelding eller noe. Han tar jo ikke blodprøver før det uansett. Så er det ultralyd rundt uke 18, og regner med jeg bestiller time hos jordmor rundt uke 22-24.

Jeg skal på første kontroll hos legen i morgen. Når jeg ringte sa legesekretæren at det var vanlig å komme første gang for blodprøver mm i uke 8-9.

Jeg var på førstegangskontrollen når jeg var 8+5. Hele pakka med blodprøver, urintest osv.. og så sendte legen inn henvisning til ultralyd. Har allerede fått svar i posten, weee! Starten av september da "braker det løs" på den fronten  Skal ikke til jordmor før midten av august, men siden jeg er sykemeldt ut juli så regner jeg med at jeg må inn igjen og forlenge den. Både pga svangerskapskvalmen og jobbforhold...

Skal til jm etter jeg har vært på ul i uke 13! Jeg har alle mine kontroller hos jm :)

skal til legen den 14.juli.. vil prøve og få tidlig UL pg av tidligere SA..

veit ikke når jeg skal til JM enda.. men må nok ringe snart.. hadde litt dramatisk fødsel sist, så de vil følge meg litt tett denne gangen.

skal til legen den 14.juli.. vil prøve og få tidlig UL pg av tidligere SA..

veit ikke når jeg skal til JM enda.. men må nok ringe snart.. hadde litt dramatisk fødsel sist, så de vil følge meg litt tett denne gangen.

Back
Topp