Når hadde barnet alle tennene?

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Hvor gammel var barnet ditt da 20 tenner var kommet gjennom?
Og tok det lang tid fra de 4 første Melkejekslene til de 4 siste Melkejekslene?

Eldste fikk siste jeksel da hun var 2 år og nesten 2 mnd.
Var ca 6 mnd mellom siste "1års jeksel" og første "2 årsjeksel". Og 1 år mellom siste og siste :)

Minsten på 14 mnd har 8 tenner og ingen jeksler enda, men er ganske hoven i tannkjøttet så de er nok på vei.

Storesøster var 2 år og et par måneder da hun fikk 2-års jekslene. Husker ikke når hun fikk 1-arsjekslene men var vel like over året. Lillesøster har vært litt tregere med tenner Hun har alle bortsett fra 2-års jekslene nå og hun har akkurat fylt 2.

Her gikk vi fra to tenner til 16 på 3 mnd, og så hsr vi hatt opphold i snart et år. Nå blir hun straks to og jeg ser konturen av første toårsjeksel i tannkjøttet.

Her gikk vi fra to tenner til 16 på 3 mnd, og så hsr vi hatt opphold i snart et år. Nå blir hun straks to og jeg ser konturen av første toårsjeksel i tannkjøttet.

Haha, det er så sprøtt hvordan en haug av tenner bare plutselig presser seg ut samtidig.
Nå har vi 16 tenner og jeg håper det blir en god pause nå før de siste 4 kommer :p

Haha, det er så sprøtt hvordan en haug av tenner bare plutselig presser seg ut samtidig.
Nå har vi 16 tenner og jeg håper det blir en god pause nå før de siste 4 kommer :p
Både oss voksne og de små fortjener en pause etter at det har hagla inn mange tenner på kort tid!

Mini hadde alle tennene før han var 2 år, begynte å få tenner sent også, fikk de første to tennene da han var 9 måneder. Så har egentlig ikke hatt noe særlig opphold mellom tannfrembrudd. Var 6 jeksler på tur samtidig, og de to siste kom en måneds tid før han ble 2

Både oss voksne og de små fortjener en pause etter at det har hagla inn mange tenner på kort tid!

Det er jeg enig i! Jekslene har så mange spisser som kommer i flere runder, så de to siste jekslene i denne runden har vi ikke fått helt ut her... Men snart :D

Faktisk så mangler frøkna mi en tann. Hun ble 3år i slutten av april, så får vel snart time til tannlegen. Drøyer det lenge, så tar jeg kontakt så vi får sjekket det ut:)

Faktisk så mangler frøkna mi en tann. Hun ble 3år i slutten av april, så får vel snart time til tannlegen. Drøyer det lenge, så tar jeg kontakt så vi får sjekket det ut:)

Den er fortsatt ikke kommet ut nei, husker du skrev noe om det for noen mnd siden :)

Back
Topp