Når gleden ikke er så stor...

En tråd i 'Mai 2019' startet av Førtis78, 10 Sep 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Nå har jeg grått og grått 6 dager i strekk, og jeg begynner å tvile på om jeg skal utsette meg for dette...
    Forrige svangerskap for 13 år siden hadde jeg både hyperemesis og svangerskapsdepresjon, og idag er jeg 5 uker og har som sagt grått og grått i 6 dager.
    Jeg vet ikke om det er verdt at jeg går fullstendig i kjelleren igjen og ikke klarer å skjøtte hverken de to barna jeg har, jobb eller hjem.
    Dette er så fryktelig fryktelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke 9 nye mnder slik som sist, det var så vidt jeg klarte å komme meg opp igjen sist.
    Jeg forstår om noen syns jeg er kynisk osv, men jeg trodde virkelig jeg skulle ha det bra denne gangen for alt ligger til rette for at jeg skal ha det...
    Men jeg takler dette fryktelig dårlig merker jeg...

2. Felina Glad i forumet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Novemberlykke 2016

Nå vet jeg ikke om dette var en planlagt graviditet, hva tenker mannen din?
    Min første tanke var å snakke med noen... Amathea eller legen din? :)
    Sender en klem :)

Last edited: 10 Sep 2018
  3. Knerten3 Glad i forumet

Svangerskapsdepresjon skal man ikke spøke med! Heller ikke hyperemesis. Du må komme deg til legen og få hjelp nå. Du skal ikke ha det så vondt som du har det, Det finns hjelp. Du trenger råd og synspunkter fra fagfolk nå, så vil dette gå helt fint :Heartpink
    Bestill en time i dag!
    Mange gode klemmer din vei :Heartpink

4. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Det var planlagt og gjennomtenkt og som sagt trodde jeg virkelig det skulle gå bra, men må kanskje innse at kroppen min ikke håndterer disse hormonene. For ting føles helt likt som sist.
    Mannen min støtter meg uansett hva jeg velger, men det er også vondt for dette vil være hans første barn :(

5. Eiddwen Forumet er livet Assistert-jentene

Hyperemesis kan du starte forebyggende tiltak og behandling umiddelbart, ta kontakt med lege om dette.

Svangerskapsdepresjon kan du også få hjelp med. Der trenger du noen å snakke med.

I begge tilfeller må du komme deg til lege tenker jeg da, for å starte med behandling. Så kan du vurdere bedre om du vil gi det et forsøk eller ikke. :Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 2
    • Liker Liker x 1
  6. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Venter på telefon fra legen min nå :(

• Liker Liker x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Knerten3 Glad i forumet

Så bra :Heartpink Det her får du god hjelp for. Det ordner seg

8. Eiddwen Forumet er livet Assistert-jentene

9. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Fått legetime imorgen.

10. Eiddwen Forumet er livet Assistert-jentene

Lykke til! :Heartred

11. Venter spent på nummer fem. Forelsket i forumet Marsipanene 2019

Vil og si at det er mye forskning som støtter opp under at mor kan ta antidepressiva under graviditet, da i samarbeid med lege og det er enkelte preparater de bruker som er greiere enn andre. Håper du får den hjelpen du trenger til å gå igjennom dette :love7

• Liker Liker x 2
  12. MaiMor19 Forelsket i forumet

Så fint at du har fått legetime i morgen allerede, for jeg ville foreslå det de andre har skrevet: Søk hjelp! Vi bor i Norge, det er masse god hjelp å få, heldigvis! Håper hjelpen kommer tidsnok, og at du får det bedre resten av svangerskapet dersom du velger å fullføre :Heartred

13. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Jeg holder meg litt i bakgrunnen til jeg forhåpentligvis kommer meg ovenpå igjen.
    Får god oppfølging både av sykehus, jordmor og fastlege.
    Startet på antidepressiva igår og håper ting lysner litt snart..

• Hjertelig Hjertelig x 10
    • Liker Liker x 1
  14. Kvakkis Elsker forumet It's gonna be May 2019

Jeg feller en tåre for deg, gir deg en stor klem og håper du finner deg selv og håp i det hele gjennom oppfølgingen du får:Heartred Det er jo veldig bra du har tatt tak i dette ganske raskt:Heartred

15. Plomme Forumet er livet Himmelbarn Oktoberskattene 2015

Så godt å høre at du fikk den hjelpa du fortjener <3

16. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

En dag av gangen har tatt med helt til 15+5 som jeg er idag, er stabilisert på kvalmestillende og humøret er levelig selv om jeg føler på litt uro enda. Men veldig glad for at vi valgte å stå gjennom de værste stormene :) Min mann er fantastisk :)

• Hjertelig Hjertelig x 17
    • Liker Liker x 1
    • Informativ Informativ x 1
  17. Har2vilha3 Flørter med forumet

Så herlig å lese! :Heartred Godt at du har det bedre. En graviditet skal man jo i utgangspunktet kose seg med, så bra at du har fått hjelp til det :happy:

18. Migica Gift med forumet It's gonna be May 2019 Marsboerne 20 18 ❤ Aprilbarna19 ❤

Så bra du får god oppfølging! Dette greier dere!

19. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Takk:Heartred

20. Førtis78 Glad i forumet It's gonna be May 2019

Takk:Heartred

Del denne siden