Når gjøre klart...

Tenker du å skru sammen? Eller å re på?

Her har vi skrudd sammen sengen, men madrassen ligger fremdeles i plasten:p Tenker at det er dumt å re opp nå, og så står den der og potensielt samler støv i mange uker. Er 36+1 i dag.

Kommer ikke til å sette sengen inn på rommet vårt før jeg har født:)

Jeg tenkte å re på seng, finne frem vogn etc..... jeg er klar nå!
-Men er jo samtidig enig om at det blir å «samle støv» frem til fødsel...

Når gjør dere klart ...
... babyseng?
... vogn?
... vugge? etc..

Babyseng - klar, mangler kun å legge på sengtøyet som ligger ferdig vasket i en skuff..
Vogna- gjort klar. Venter med å legge på laken og dyne.
Vugge blir ikke aktuelt denne gang men har lekegrind istede denne monterte vi i går. (Ikke akutuelt pga hund)
Babynesten er klar. Bilstol er klar. Klærne vaskes opp etterhvert som de kommer i hus.

Når gjør dere klart ...
... babyseng?
... vogn?
... vugge? etc..

Er i uke 37 og her har vognen blitt vasket og står klar,
Madrassen til sengen har jeg tatt av plasten på så den får luftet seg, samme med dynen som er tatt ut av pakningen. Er heldig denne gangen og har et «eget» babyrom der alle tingene står. Der er det støvsugd og vasket, så tenker det ikke samler særlig med støv nå den siste tiden. Vasket over babysengen i dag. Gjorde klar fødebagen i går.
Venter med å ta på sengetøy o.l.. babynestet er vasket, de fleste klær og kluter er vasket.. bleiebøtten står klar ved stellebordet.

bare å vente.. og vente.. og vente på baby :hilarious::hilarious:

Har satt frem seng på soverom og vugge i stua rett og slett fordi vi ikke har lagringsplass. Vogn og bilsete er mellomlagret hos faren min. Tenker å vaske alt av tekstiler i helgen. Er i uke 37 :)

Senga kom på plass og ble vasket i helga da den kom i posten på fredag :) madrassen er tatt ut av plassen for lufting, samme gjelder dyne. Vugge får vi når svigermor kommer i påska :)
Vogna står klar på eget rom sammen med alle andre babyting!:)

Jeg blir satt i gang om 2-3 uker (uke 37/38). Har kjøpt inn alt, men ikke redd seng, innstallert bilsete, eller montert vogna. Har rydda klærne på plass i kommoden, og begynte å pakke fødebagen i går. Vi har moseskurv på vuggestativ som vi har stående på loftet og bedsidecrib som står i boden til mamma.
2-3 uker føles lenge.. samtidig som at jeg vet tiden går fort. Men vet av erfaring at hvis vi først setter i gang for å gjøre alt skikkelig klart, så bruker vi nok ikke lenger enn én kveld eller to.

Huff ja, fødebagen må vel pakkes også (jeg haaater å pakke!).. det kribler ikke så mye

det er mye gøyere å pakke opp/hente ned fra loftet det nye som skal frem til bebis...

Sengen er skrudd sammen og jeg har tatt både dyne og madrass ut av plastikken så det får lufte seg. Blir nok ikke å re på sengen helt enda. Vognen står klar med vognpose og lammeskinn.

Her er alt klart utenom å legge på laken og sengetøy på dynen. Fikk satt i basen til bilstolen i går så nå kan han bare komme når han vil ;) permisjonsstart i morgen!

Alle tekstiler er vasket og lagt i skuff/skap.
Vogna er redd opp, men har et rent teppe over imens.
Skal ha moseskurv i babysengen den første tiden, den rer jeg opp etter vi kommer hjem fra sykehuset. Er jo bare snakk om et tisselaken og laken, dyna er klar i vogna.

Ikke glem at det meste også kan gjøres etterpå. Tiden eller verden stopper ikke selv om vi får barn, vi klarer ting etterpå også :)

Jeg tar lett på det kjenner jeg, kanskje fordi dette er nr 4.

Jeg venter nr 3.. men syns det er like gøy å ordne til, så klør i fingrene
Må nok bare sette i gang en av dagene

Sengen står klar på soverommet, bare sengetøyet som skal på. Vognen står klar i gangen ❤️ med min gamle vognpose i. Den har både jeg og eldste mann på 11år brukt ❤️

Her er det aller meste klart nå :happy: begynt litt på pakking til meg selv også. Er så koselig å stelle til :Heartpink

Her er nesten alt helt klart og vært det i mange uker er uke 37 idag så nå venter vi bare på at hun kommer vi skal ha bedside crib og denne står klar på romme vårt med sengeklær og alt. Men står ikke inntil senga enda. Vognen ble kjøpt for en måndes tid siden og står på soverommet hennes med vognpose i, har også satt vognposen i bilstolen som står klar på samme plass. Stellekommoden er fylt opp og alle klærne er blitt vasket og er klar til bruk. Vugga står oppe på rommet men madrassen er enda i plast så der tar vi bare ett tisselaken og laken i når vi kommer hjem. Dette er mitt første barn så er kanskje litt vell ivrig etter og få alt klart men det er jo og så koselig og gjøre alt klar til jenta vår

Her er nesten alt helt klart og vært det i mange uker er uke 37 idag så nå venter vi bare på at hun kommer vi skal ha bedside crib og denne står klar på romme vårt med sengeklær og alt. Men står ikke inntil senga enda. Vognen ble kjøpt for en måndes tid siden og står på soverommet hennes med vognpose i, har også satt vognposen i bilstolen som står klar på samme plass. Stellekommoden er fylt opp og alle klærne er blitt vasket og er klar til bruk. Vugga står oppe på rommet men madrassen er enda i plast så der tar vi bare ett tisselaken og laken i når vi kommer hjem. Dette er mitt første barn så er kanskje litt vell ivrig etter og få alt klart men det er jo og så koselig og gjøre alt klar til jenta vår
Enig i at det er litt stas å gjøre klart og begynne å glede seg til en ny familiemedlem kommer . Her venter jeg nr 3 og har ikke gjort veldig mye. Krybba som skal være i stua er klar. Men bortsett fra den så er det lite som er gjort. Hentet babypakken på skoringen i dag. Venter på at samboer skal opp på kaldloftet å ta ned boksene med babyklær så jeg kan sortere det ferdig.

Back
Topp