Når gjør dere ting klart?

Saile

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hei:happy:

Når gjør dere klar senga og vogna? :happy: Setter inn bilstolen i bilen og slikt? Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det når gutten kom, er tross alt 9 år siden :hilarious:

Har begynt å planlegge/pakke fødebaggen, og har vasket opp alt av klær og sengeklær. Men bedside crib'n har vi ikke satt opp enda, heller ikke vuggen. Synes det kanskje er litt tidlig å re opp enda..?:) Uke 33+6 i dag.

Jeg lurer også litt på det. Her er vugga og stellebordet på plass, klær er vasket og sortert.
Bilstolen har flyttet inn i bilen.
Men vogna og senga er i kjelleren. Tar det vel opp og monterer i løpet av påska, eller like over, tenker jeg. Termin 11. mai, og har ikke tenkt å få så lenge før. :p

Er 35+5. Barnerommet er pusset opp og klart, men ikke tatt på sengetøy enda.. Har vasket alle klær og lagt det i kommode. Stellebordet er på plass :) Bilstolen er i boden, samme med vogna..

Alt har vært klart i ca 2 måneder for vi trodde vi kom til å få en prematur baby:hilarious:
Så tøyet og sengetøyet er vaska og bretta inn i stellekommoden og sprinkelsenga er ferdig oppredd med et teppe over så ikke det skal støve ned. Og vogga er tatt frem, så den må kles opp og vogna må tas opp fra boden til Mamma:)
Første babyen så vi har nok forberedt oss litt tidlig, men vi gleder oss så:love7

Her ble det klart for noen uker siden :)
Bilen er vasket og bilstolen står i bagasjerommet under et teppe, ville få den ut av rommet her inne, har ikke så mye plass.
Barnevognen er redd opp og klar, skuffene med klær er klar og badet er klart. Vi har ikke stellebord, men en stor benk, så stelleputen ligger i en skuff klar til å tas frem. Tøybleiene er vasket og brettet og ligger klar til bruk.
Sengesidekrybben står på boden klar til bruk.
Har redd opp dynen og madrassen, det ligger under et teppe på barnevognen inne på barnerommet/gjesterommet.
Vi setter inn sengesidekrybben om et par uker, eller etter sykehuset.
Alt er klart, bare venter :)
Vasker litt i huset da, men straks ferdig med det også.
Er uke 36, så bare 4 uker igjen. I praksis kan det jo snart skje når som helst..gleder meg! :)
Fødebaggen er delvis pakket; men en huskelapp ligger der klar i tilfelle.

Jeg har ikke stresset med noe, begynte i god tid, og gjort litt og litt- kost meg med det. Nesting <3

Her er vel egentlig stort sett alt på plass, bortsett fra bilstol. Men den trenger vi jo i grunn ikke pappaen kommer å henter oss - da han ikke får være på barsel ;) og mangler en del av hentesettet (men den får jeg nok i morgen). Har kost meg med å ta litt etter litt og plutselig var vi her - 37+2

Alt er kjøpt inn men vi har ikke klargjort noe som helst enda :nailbiting:
Runder 34 uker på lørdag så vi har god tid enda, har ingen tro om at pjokken velger å komme før :confused013

Eg har vaska alle klær no, men elles er lite klart. Har lyst til å fikse alt, men tid og overskudd har begrensa det litt og så prøver eg å holde litt att så ikkje alt støver ned før baby kjem ;) men no trur eg at kjem til å ha alt klart iløpet av den neste veka...skal plutselig på ul om to veker for å sjekke størrelse på baby og om det er behov for å sette i gong. Fekk litt komplikasjoner sist fødsel som dei vil prøve å unngå denne gong. Veke 37 no. Gjekk over termin sist, så eg har tenkt at eg har supergod tid ;)

Vi har ikke gjort klart noe, har jobbet i ett i det siste på de dagene jeg er på jobb og når jeg er hjemme med barna og jobber og driver skole med eldstemann. Så jeg har fått kjøpt inn det meste uten om bleier men uten om det er ingenting gjort.

Stellebord er vel den neste store tingen vi må få gjort. Jeg regner med å gå overtid så stresser ikke noe særlig. Er 33 + 4 idag.

Skal nok rigge litt klart i påsken men å vaske klær og gjøre alt helt ferdig blir nok ikke før permisjonen begynner. Må bare komme meg i mål med alt på jobb etc nå.

Vogna er klar, klærne er vaska og klar. Har begynt å pakke i fødebag, men er ikke ferdig enda. Er 34+6 i dag.

Har vaska alt av klær, sengkler, pledd osv. Vugga er kommet på plass, vogna står klar. Begynt å pakke fødebaggen.. Bedside må vi hente og gjøre klar + noen innkjøp til :-) det er kun for å få ro i hodet mitt at alt er klart! Får ikke til å slappe helt av før jeg vet at det er klart :-p

Alt er klart utenom vugga, for den malte jeg igår!

Alt er vasket og klart, vogna har stått her enge og eneste jeg kanskje manlger er noe stelleprodukter.

Tror vi stort sett har det vi trenger i hus, men vasking og å sette frem ting er det foreløpig dårlig med. Fra 27. april når både minstemann er i barnehage og midterste er på skolen, så jeg bare har én unge igjen hjemme, så får jeg kanskje forberedt ting mer effektivt. Da er det fremdeles noen dager igjen til termin:angelic: Det er mest det å rydde og vaske huset jeg ser på som tidkrevende jobb. Å få redd opp en seng kan gjøres etter fødsel:-) Bilstolen blir i verste fall dratt med i farta til sykehuset, men tipper den havner i bagasjerommet i god tid. Trekket til stolen er ikke nyvasket, men ble i det minste vasket før den ble satt bort på boden.

Vogna er klar, senga er ferdig, fødebagen har jeg pakket tre ganger nå - mangler snacks, ellers er den klar. Nå holder jeg på og tørker støv og rydder litt i skap, så skal mannen vaske alle gulv, skure bad og vaske bilen :joyful:

Alt bortsett fra bilstol er kjøpt inn og vasket. Har ikke lagt på sengetøy enda, men håper jo at jeg har noen uker til på meg til å ordne det.
Bilstolen blir kjøpt inn ved første anledning, men det har vært lite handleturer den siste tida pga korona. Har kjøpt en del på nett i det siste. Vil helst unngå fysiske butikker i disse dager:sorry:

Vi mangler fremdeles bilstol, den skal vi prøve å få inn i hus til uken. Har noen små ting som mangler (bl.a. noen stellsaker til baby og litt diverse ting til meg... er bestillt på nett, så det tar jo litt tid å få det). Men har nå vasket alt av klær og sterilisert smokkene. Sengen, stellebordet og vuggen står klar uten dynetrekk og slikt. Hvis baby kommer før vi får gjort det klart, så får mannen fikse imens jeg ligger på barsel.

Back
Topp