Når gir man febernedsettende?

tuppa86

Forumet er livet
Formen te lillegutt har vært litt varierende idag... av og til i storform, men generelt mer sutrerete enn vanlig. Sov lite på førstduppen og lengre enn vanlig på sisteduppen. Siden i går kveld har han hostet endel (noe som forstyrret nattesøvnen litt) og har begynt å snørre! Da han plutselig kan begynne å gråte (uten særlig grunn) tok jeg temperaturen på han og den er på 38,9. Så når skal man gi febernedsettende?? HUFF..ikke artig med febersyk gutt for første gang når vi er alene hjemme uten pappaen!

Om det er tydelig at han ikke har det bra så hadde jeg gitt.

Gi han en paracet du. Høres jo ut som om han er ganske utilpass, er ikke sikkert det er pga feberen, men paracet er jo også smertestillende.

God bedring[:D]

Ved temp over 38,5 vet jeg mange gir og mener det er det hs anbefaler. Hadde gitt jeg spes om barnet er medtatt / feberpåvirket

ORIGINAL: tuskepus

Gi han en paracet du. Høres jo ut som om han er ganske utilpass, er ikke sikkert det er pga feberen, men paracet er jo også smertestillende.

God bedring[:D]

Ja, hainn e liksom itj heilt sæ sjøl da... men e jo i stoorform av og te og.. men no sitt'n bare i fanget og drikk MENGDER med vann... hmm.. hainn va litt rød i øret på HS sist uke..så spørs om d kainn ha blitt ørebetennelse?! tyyypisk når vi ikke har bil herre uka..[&:]

jeg hadde gitt til Tuva..
Når jeg ser/merker at hu har nedsatt allmennstilstand så får hu en paraset.. Ikke nødvendigvis nødt å være feber før jeg gir[:)]

hs anbefalte paracet når feberen var mellom 39 og 39,5 siden små barn takler feber mye bedre enn voksne.

ORIGINAL: Skrulla86

Eg gir når jeg ser at snuppa trenger det. Om tempen er 38 eller 39 er ikke det viktigste, viktigste er om snuppa har det bra.
HEr om dagen hadde hun 37,9 etter vaksina ble tatt. Hun hyyyyylte som en stukken gris, og jeg ga henne paracet. Men dagen etter hadde hun 38,9 men haded det egentlig fint ellers, da ga jeg ikke[;)]

hm..har hørt etter om d dær t hs flere ganga fordi noah har hatt ubehag men ikke feber..har hver gang fått beskjed om å ikke gi nå før hainn har feber... fekk til å me beskjed om å heller fær på legevakta eingang istedefor[&:] Sjøl om æ e vældi enig i koss du har gjort det, så har æ liksom fulgt dæm anbefalningan...

Det sies at når feberen er mellom 38-39 så er det da kroppen jobber best med å kjempe mot disse virusene eller bakteriene selv. Feber er jo for en grunn. Men jeg hadde gitt han en stikkpille om han tydelig var utilpass og plages, er bedre å avgjøre stikkpille på allmenntilstanden enn feberen!

Back
Topp