Når gir du barnet febernedsettende?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
En ny studie viser at febernedsettende ikke har noen innvirkning på hvor raskt barna blir friske igjen. Forskerne bak studien mener det er galskap at mange foreldre gir slike medikamenter til barna ved kun lett feber.

Les mer om hvorfor du ikke bør gi barn febernedsettende!

Når gir du barnet febernedsettende?

Litt forskjellig ;) Storebror får når han er dårlig, altså allmenntilstanden er dårlig, i tillegg til feber (evnt. ved smerte og lavere feber - han har slitt mye med ørebetennelser..). Lillebror har hatt så mange feberkramper at legen har sagt han ikke skal ha feber over 38,5. Så da må hans feber holdes nede, så vi slipper flere kramper :)

Ny studie?? Selvfølgelig hjelper det ikke for å bli fortere frisk.. men det demper feber og annen ubehag..

Her ser jeg veldig ann på tilstanden til barna.. om dem har 38 i feber, og er helt utslått og har det vondt, så gir jeg dem en stikkpille av paracet.. men noen ganger kan barn ha 40 i feber og virke som om dem ikke har noe feber.. har gitt dem hvertfall når det har nådd 39,5-40, for er så redd for feberkramper ;) ellers ser jeg bare ann på formen dems..er jo ikke ofte man bruker sånt på barn heller.. tror voksne bruker paracet/ibux myyye oftere..

Feber hjelper jo kroppen til å bekjempe viruset, så her ser jeg etter allmenntilstanden først og fremst! Men gir ofte til natten dersom han har 38,8 og oppover!

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

ser an allmenntilstanden, kan gi om han ikke har feber også om han har store ubehag... men vi gir på lav feber etter avtale med lege, da gutten vår har hatt mye feberkramper.

Er hun plaget av smerter eller kjenner selv at det er veldig ubehagelig får hun Paracet. Det er riktignok veldig sjelden da heldigvis :-)

Back
Topp