Når gir du barnet febernedsettende?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Jeg leste akkurat den artikkelen... De folka som gir medikamenter til barna sine over en lav sko, er vel de som er vant med å ta tabletter for alt mulig sjøl. Eller mangel på kunnskap. Fint at dere tar opp dette!! Spre gjerne mer kunnskap, om andre tiltak mot forkjølelse og feber!
(klart er det forskjell mellom lett og høy feber, og jeg mener jo selvfølgelig ikke at man kan unngå legemidler totalt :) )

Jeg gir snuppa febernedsettende når hun tydelig plages av feber/smerter. Unngår det så langt det er mulig da.

Har hittil ikke gitt febernedsettende, og glad for at vesla har vært frisk hele tiden:) Eneste som har vært er lett forkjølelse. Selv bruker jeg slike medikamenter kun når jeg virkelig har sterke smerter, jeg tror det er viktig å ikke gi smertelindrende så fort barnet er dårlig. Kroppen skal i utgangspunktet klare å lege seg selv, og på den måten blir man jo etter hvert litt mere "immun" også.

I eat my words. Feber på 38,2 på lørdag, han var ikke i form. Ga Paracet supp med en gang, det var kveld og sovetid. Hatt diare siden... mange ganger om dagen, fy søren, stakkars lille!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Han har bare hatt feber en gang, så vidt det passerte 38. Ga hann ingenting annet en vann og kos.

Back
Topp