Når gir du barnet febernedsettende?

Har til nå gitt bare 3 ganger, og alle gangene har feberen vært godt over 39 og stigende. Men, nå har han ikke hatt noe mer feber heller så kan være jeg hadde senket grensen litt hvis det var noe han var plaget med.
 
Har ikke gitt til minsten ennå. Storesøster har fått ved høy feber, har ikke vært mange gangene.
 
Når trym hadde 38, 5 og jeg så at han har vært plaget. Ellers bruker jeg fornuft og ser på allmenntilstand. Sist nekta han å spise og var slapp under feber.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ser ann almenntilstand.. Har lavere terskel for å gi på kvelden/natta slik at hu skal sove godt.
 
Galskap å gi faktisk. Var vel litt å ta im selv om det ikke minsker sykdomsforløpet s0 kan jo barna ha behov pga. Smerter. Har gitt to ganger. Begge mer pga allmenntilstand.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Skjønner ikke helt greia jeg da, trodde det var allmennkunnskap at man ikke blir frisk av paracet men at det bare demper symptomene? Har ihvertfall aldri gitt paracet eller tatt paracet selv for å bli fortere frisk.
 
Skjønner ikke helt greia jeg da, trodde det var allmennkunnskap at man ikke blir frisk av paracet men at det bare demper symptomene? Har ihvertfall aldri gitt paracet eller tatt paracet selv for å bli fortere frisk.


Sent from my Nexus 10 using BV Forum mobile app

Enig. Samtidig er små babyer ikkje istand til å regulere tempen. Dei kan ha 39,5 i feber og Berre verre litt sjuke, og dei kan ha 38,5 og verre kjempe sjuke.. Eg ser ann allmenntilstanden, ikkje temperaturen.

Men eg er streng på piller. Dei har ein pappa som sliter med mykje hovudverk, og tar mykje ibux... Eg trur mykje ibux er med på å gje han hodepine... Slik skal ikkje mine under bli ;p
 
Sent from my Nexus 10 using BV Forum mobile app

Enig. Samtidig er små babyer ikkje istand til å regulere tempen. Dei kan ha 39,5 i feber og Berre verre litt sjuke, og dei kan ha 38,5 og verre kjempe sjuke.. Eg ser ann allmenntilstanden, ikkje temperaturen.

Men eg er streng på piller. Dei har ein pappa som sliter med mykje hovudverk, og tar mykje ibux... Eg trur mykje ibux er med på å gje han hodepine... Slik skal ikkje mine under bli ;p
Enig. Er også restriktiv. Drikk vann først hvis en har hodepine iallefall. :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Ved høy feber/og eller nedsatt allmenntilstand. Ikke for å få barnet friskt, hvem tror at paracet er en kur?, men for å lette ubehaget.
 
Har vel gitt en gang pga. høy temperatur, men har gitt flere ganger pga. smerter.
 
Enig. Er også restriktiv. Drikk vann først hvis en har hodepine iallefall. :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Ja, men det blir aldri prøvd ;p det er pille for å stoppe hodepinen idet han kjenner at det begynner å murre ;p

Sent from my Nexus 10 using BV Forum mobile app
 
Joda. Ibux funker jo på hodepinen, men hvis dehydrering er årsaken så hadde det vært lettere å drukket nok vann i utgangspunktet. :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp