Når gir dere paracet?

lemo

Gift med forumet
Ved hvilken temperatur pleier dere å gi barna paracet dersom de ikke har andre sykdomssymptomer enn feber og slapphet?

38,5++++ om kvelden/ natten liv redd for feberkramper igjen jeg...

Om dagen  39++ komer litt an på hvor slapp hun er.

Oi, har snuppa di hatt feberkramper? Det er min store skrekk!

Pleier å gi ved ca 39 grader når hun har andre symptomer i tillegg. Har gitt henne paracet uten feber også de gangene hun tydelig har smerter noe sted, men har aldri opplevd at hun ikke har hatt andre symptomer enn feber. Nå er feberen 39,1, men virker ikke som hun har vondt noe sted, ingen symptomer i luftveiene, ingen tenner på gang, og ikke noe utslett. Mao en ny problemstilling her i heimen[:)]

ORIGINAL: lemo

Oi, har snuppa di hatt feberkramper? Det er min store skrekk!

Pleier å gi ved ca 39 grader når hun har andre symptomer i tillegg. Har gitt henne paracet uten feber også de gangene hun tydelig har smerter noe sted, men har aldri opplevd at hun ikke har hatt andre symptomer enn feber. Nå er feberen 39,1, men virker ikke som hun har vondt noe sted, ingen symptomer i luftveiene, ingen tenner på gang, og ikke noe utslett. Mao en ny problemstilling her i heimen[:)]

Ja hun fikk feberkramper etter den dume "svine" vaksinen.... De var helt grusomt, husker nesten ikke hvordan de var en gang, Men krampene gav seg ganske fort siden jeg hadde gitt henne en paracet 10min før de begynnte og den begynnte og virke.. Men hun fikk de fordi feberen steg veldigt fort, hadde ikke så høy feber når jeg gav paracet den natta faktiskt.

Men så lenge formen er bra hadde jeg ikke gitt bare målt febern ofte og set om henne ofte når hun sover og sånt---

Gitt en paracet nå. Feberen fortsatte oppover, og i tillegg så har hun blitt veldig sutrete. Tror hun har vondt i hodet, men er jo søren meg ikke greit å vite. Det er i hvertfall der hun peker om man spør.....

Hvordan er hun i huden da?
Høy feber som man ikke finner noen årsak til bør man være litt obs på.
Også når den ikke går ned med paracet...

Er hun stiv i nakken??
Prøv å bøy haken ned mot brystet og se om det er vondt/stivt...

ser jo nå at det er lenge siden tråden startet..

Hvordan går det?

Jeg ser ann på almenntilstanden jeg..

Hvis hun er utilpass og ikke har det noe bra, så får hun paracet med feber eller ikke..

Men ved 39 får hun..

ORIGINAL: 1100

Hvordan er hun i huden da?
Høy feber som man ikke finner noen årsak til bør man være litt obs på.
Også når den ikke går ned med paracet...

Er hun stiv i nakken??
Prøv å bøy haken ned mot brystet og se om det er vondt/stivt...

Enig!
Hodepine hos barn er sjeldent, så hvis hun gir uttrykk for det bør dere være litt obs.

Melia får Paracet hvis hun er preget av smerter. Hun blir ikke slapp når hun har feber, så vi gir automatisk når den nærmer seg 39. Det er jo til dels "bra" å ha litt feber, men ikke for høy.

Håper snuppa har det bedre nå.
(Husk at rask stigning i temperatur kan gi feberkramper.)

Masse god bedring!

Takk for god bedringshilsener! Olea er bedre i dag, men har fortsatt feber og er slapp og survete. Feberen har gått en del ned og hun er ikke stiv i nakken. Mulig det er influensa av mildere art. Ser ut som hun har vondt for å tråkke ordentlig ned på føttene, men ellers så virker hun fin. Drøyer en dag til, hvis ikke så bør vi vel vurdere å ta en tur til legen. Ikke vært der siden juli nå, så legen savner oss sikkert[8D]

Så bra at Olea virker litt bedre. [:)]

Jeg også synes allmentilstanden er viktigere enn febren når jeg gir paracet.

Back
Topp