Når gir dere paracet ved feber?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lillemann har 38,4 i feber etter vaksinene i går, men er helt seg selv ellers. Burde jeg gi, eller skal jeg bare vente å se an om han evt blir slappere?

Jeg gir Paracet hvis ungen er sterkt plaget, ikke får i seg mat eller hvis feberen er høy 39-40c.

Vi ga paracet før han skulle legge seg når han hadde 39,2 i feber og var plaget med øreverk. Mener HS sa at man ikke trenger å gi før temperaturen er over 39 grader.

Legen sa til oss, prøv å ha litt is i magen, men hvis han ynker seg veldig kan vi gi. Ellers gi ved 39-39,5 sa han.

Hadde ikke tenkt å gi, for han var såpass grei i formen ellers, men ble plutselig veldig utilpass og gråt mye (noe han aldri gjør), og ingenting hjalp. Så da fikk han en, og sovna like etterpå. Våkna blid som en sol igjen etterpå stakkars ❤️

Hadde ikke tenkt å gi, for han var såpass grei i formen ellers, men ble plutselig veldig utilpass og gråt mye (noe han aldri gjør), og ingenting hjalp. Så da fikk han en, og sovna like etterpå. Våkna blid som en sol igjen etterpå stakkars ❤️
Jeg snakket med legevakta forrige uke. Og det er formen som er det viktigste, så lenge feberen ikke er kjempehøy. Høres ut som du gjorde det rette ved å vente litt og så gi når han ble utilpass :)

Her hadde ikke lille feber etter forrige vaksiner men han hadde vondt etter stikkene og virket veldig utilpass! Gråt og gråt så da fikk han en paracept. Da sovna han også :)

Jeg snakket med legevakta forrige uke. Og det er formen som er det viktigste, så lenge feberen ikke er kjempehøy. Høres ut som du gjorde det rette ved å vente litt og så gi når han ble utilpass :)

Ja feberen er jo ikke farlig i seg selv heldigvis, med mindre den blir veldig høy såklart :) Ikke helt enkelt å vite alltid hva man bør gjøre/hva som er best for disse små tassene våre ❤️

Her hadde ikke lille feber etter forrige vaksiner men han hadde vondt etter stikkene og virket veldig utilpass! Gråt og gråt så da fikk han en paracept. Da sovna han også :)

Godt det finnes noe som hjelper disse vennene våre når de ikke har det så bra ❤️

Min sin fikk vaksine i går å på natten fikk han 38,5 i feber :( Tok en lunken klut i ansiktet hans å kledde han bare i kortarmet body åsså ga jeg han en stikkpille (paracet). Jeg spurte helsesøster først :-)

Viss allmenntilstanden er bra gir eg paracet viss tempen er mellom 39 og 39,5. Gir ved lavare temperatur viss ungen virkar å vere plaga/ha vondt nokon plass.

Knøttet her fekk paracet fleire gongar på søndag og mandag, han skreik masse masse og hadde feber opp i 39,3. Fekk siste paracet då han var heilt nede på 37,8 fordi han framleis berre grein og ikkje klarte å sove.

Ved lav feber og ingen plager gir eg ikkje paracet, feberen har jo ein jobb å gjere med å bekjempe virus og anna rusk.

Back
Topp