Når gikk ungene deres ned trapp alene?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Husker ikke når storesøster starta med det jeg
Men midtsøster her er veldig flink, men jeg tør ikke la henne gå alene. Problemet er bare at hun har skjønt hvordan hun får opp grinda... (skal fikse litt på den, jeg ble litt forstyrra når jeg fant henne midt nede i trappa i går for å si det sånn )

Mine er ikke i daglig kontakt med trapper, så først nå går 2åringen ned alene.. Men han liker best å gå ned mens han holder meg i hånden! :) 

han fikk lov å gå alene opp og ned trappa da har var litt over 2år.. har ikke følt meg trygg før det...

minsten på 20 måneder klarer fint å gå opp trapper, han kommer seg ned også men det ser ikke like trygt ut.. 

Han blir snart to, og har vel gått i trappa selv et par mnd. Men det vil ikke si at jeg slipper han løs i alle slags trapper, noen er mer skumle enn andre. Kanskje du må kjøpe en annen type trappegrind? Kjipt for det er jo så dyrt men...

Husker ikke helt, men da vi flyttet til der vi bor nå var minstemann 1 år og 4 mnder, da hadde jeg ikke trappegrind.
Begynte å gå tidlig da.

2 år før hu gikk alene ned trappen!

To år

Han får opp grinda øverst.. så enten aker han ned på rumpa trinn for trinn, eller går baklengs ned 'smartingen*

Vesten skrev:
To år

Han får opp grinda øverst.. så enten aker han ned på rumpa trinn for trinn, eller går baklengs ned 'smartingen*

Hadde hun bare gidda å snu seg baklengs eller ake på rumpa så, men neeeei da. Hun må gå rett ned. Det ser ut som en risikosport

Litt før fylte 2 år. Bodde da et sted som vi måtte gå i trapp for å komme ut og inn, så ble en fin trening, og nekta plent å holde meg i hånda om han skulle ned.

Han er blitt 20 mnd nå og går fint opp trappa alene, deilig å slippe å bære han.
Han har gått opp i litt over en mnd nå og samme med ned. Han går bare ned til trappeavsatsen som er 4-5 trinn, han går ikke ned resten da det er en stor trapp som svinger.

Søstern gikk opp og ned før broren. Tror hun var en 15-16 mnd da gikk hun opp og helt ned selv.

litt over ett år så gikk han opp og ned ved å holde i handa. krabbet opp og ned selv fra 9mnd alder. gikk alene ved 1,5års alder.

Husker faktisk ikke 
Vi bodde i leilighet med alt på ett plan frem til han var 3 år, så vi hadde ikke trapper tilgjengelig hver dag. Men besteforeldrene har, så han ble vant med det. Mener han var litt under 2 år når han gikk bra i trapper - og vi turde å stole på at det gikk bra. 

Min var faktisk nesten 3 år før jeg turte å la henne gå selv.  Hun er veldig uforsiktig og ikke redd i det hele tatt, så tok ikke sjangsen før det.  Nå har jeg fortsatt litt hjertet i halsen til tider, for nå har hun begynt å springe ned trapper (noe hun ikke får lov til)..  Hun falt ned de 6 siste trinnene for et par uker siden, men lærte tydeligvis ikke noe av det da. 

Opp og ned trapp hver dag her. Men først ved 2,5år storesøster har fått gå alene. Men jeg går først ned eller sist opp sånn at jeg kan ta imot eller hjelpe når hun snubler eller sklir.... For det skjer fra tid til annen.

Gå - tidlig. Før han begynte å gå de ned så krabbet han jo haha. Vi bodde i en leilighet i fjerde etasje uten heis, så var mye trapp om dagen.

ca 1.5 år

Husker ikke, men han begynnte tidlig å gå i trappa.
Etterhvert fikk han gå alene.

Han falt ned trappen en gang da han var 1,5 år, og da hadde han gått lenge opp og ned trappa alene.  Han begynnte da å tulle endel i trappa, og jeg sa flere ganger at han måtte være forsiktig slik at han ikke falt ned. Men han lærte ikke før han gjorde det.
Han har ikke falt ned trappa etterpå.  

Vi begynte å øve på trapp så fort han kunne gå selv. Oppover krabber de jo så det var nok enda tidligere.
Men vi sluttet å bruke trappegrind da lillebror var 18 mnd for da gikk han så greit opp og ned selv at han fikk lov å gå helt alene.
Storebror var nok etpar mnd eldre da han fikk lov å gå helt alene.

Mini er 19 mnd og kan fint gå ned trappa alene, men jeg lar han ikke gjøre det. Han har ikke fullstendig kontroll ennå så jeg går sammen med han. Hender han mister balansen og ramler og da er det godt å ha mamma der:-) Verdt å nevne at vi har en svinge-trapp slik at noen steder er trappetrinnene veldig små.

Back
Topp