Når gikk kvalmen over?

snart3gull2015

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Sniker fra april her.. Lurer på når kvalmen gikk over hos dere? Er 12+0, kaster opp 24/7 fortsatt... Og har noen prøvd akupunktur mot kvalmen?

Tror den gikk over i ca uke 11:) nå blir jeg kun kvalm når jeg er sulten.

Sniker fra april her.. Lurer på når kvalmen gikk over hos dere? Er 12+0, kaster opp 24/7 fortsatt... Og har noen prøvd akupunktur mot kvalmen?

Det har jeg lurt på også.. Er sikkert veldig individuelt, men føler det bare har blitt værre, er 13+3

Begynner å avta litt nå, selv om jeg fortsatt har null matlyst. Gikk på kvalmestillende fram til søndag, men nå klarer jeg å være mer eller mindre oppegående uten å kaste opp, så da prøver jeg å la det være. Her hjelper det veldig å sove MYE! Prøver ofte å sove 1 time på ettermiddagen for å unngå det verste på kvelden. Er 13+6. Sist varte kvalmen til uke 16.

Denne gangen gikk den så og si over i uke 11 tror jeg, kjenner det litt enda når jeg er sliten/sulten men kaster ikke opp. Nå har jeg ikke vært så veldig plaget denne gangen heller da, det skal sies. Forrige gang kastet jeg opp til uke 20, men da kom det en veldig bedring i formen min. Opplagt, spiste godt osv :)

Jeg synes kvalmen ble så mye bedre uke 10-12, men etter det har den blitt mye værre igjen! Er i uke 16 på fredag og jobber nå bare 40% for å orke å gjøre noe annet enn å jobbe desverre. Har et håp om at det blir bedre innen uke 20, men innser kanskje at jeg bare må "bli vant til" kvalmen.. Kaster heldigvis ikke opp da, så vekta har ikke gått ned, den står bare på det samme som før.

Her ble det bedre i uke 14, men er fortsatt ikke bra og brekker meg fortsatt om morgenen av og til.

I løpet av uke 14. Er 15 uker, og er akkurat begynt i jobb igjen etter sykemelding. Fremdeles uggen i perioder, men nå er det absolutt levelig ;)

Det har jeg lurt på også.. Er sikkert veldig individuelt, men føler det bare har blitt værre, er 13+3
Her har det også bare blitt verre, fra ca uke 10 og utover :depressed:
heldigvis kaster jeg ikke opp, men er konstant kvalm (uke 13), så dagene blir både lange og utfordrende..
Men "alle" sier det går over, så da venter jeg tålmodig på det :)

Uke 16, sliter fortsatt med kvalme. Gått ned 12 kg til nå. (var litt stor fra før av altså..). Men det kommer i bølger, plutselig klarer jeg å spise mat og holde det nede, og tre timer senere er ett knekkebrød helt klin umulig å få ned. Litt lei :wtf:

Et 15+3 i dag, den verste kvalmen har gitt seg, men har fremdeles dårlig matlyst og brekkningsfornemmelser med jevne mellomrom :)

Den har igrunnen akkurat kommet her... 13+4 her å først siste 5-6 dagene jeg har vært kvalm. Første svangerskap gikk det over ca uke 14 husker jeg :-) men alt varierer jo fra svangerskap til svangerskap.

Sniker fra desember :) Hos meg gikk kvalmen gradvis over i uke 15. Veldig deilig når den ga seg ;)

Her gikk det over i uke 13-14. Er 15 uker nå. Fordøyelsesproblemene mine er heller ikke så ille lenger, men har fortsatt vondt i hodet til tider. Jeg ble ikke før kvitt de verste første-trimester-plagene, så ble jeg skikkelig forkjølet. Har vært borte 1 og en halv uke fra skolen :nailbiting:. Begynner nå å bli frisk men er så utrolig sliten :dead:....
Opp av stolen og inn på skolen i dag da. Håper forkjølelsen slipper taket helt snart, så jeg kan ta opp treninga etter et halvt års stans. Har mistet formen totalt.

Det er år siden jeg har vært syk, men virker som jeg plukker ting fort opp nå som jeg er gravid og at det sitter i lenge.
Gjett om jeg skal ta influensavaksine!!!!!!
Når man går på en skole med mange mennesker , er man veldig utsatt.

Ca uke 14. Hadde god effekt av akupunktur og kvalmestillende afipran. Gå til legen og få deg noe kvalmestillende ihvertfall :)

Hos meg var den over rundt uke 11, men noen dager sniker den seg på. I går låg jeg strak hele dagen og fikk ikke i meg noe, og jeg er 15+3

Back
Topp