Når gikk du offentlig med graviditeten?

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Jeg / vi klarer ikke helt å bestemme oss for når vi skal fortelle at jeg er gravid.

Egentlig hadde vi tenkt og fortelle det over nyttår, etter uke 12.
Men har også vurdert å fortelle det i romjulen litt enklere med alkohol/fest osv :p
Vi bruker å ha oss en dag på fest i romjulen med gode venner.

Når fortalte/ hat du tenkt å fortelle? :)

Vi at fortalt forlengest:) er 11+2 i dag. Har ikke hatt mulighet til å holde deg skjult mtp kvalmen så like greit å være ærlig :)

Vi tenkte og si det på jul. Men i og med at jeg har ligget på sofaen og sovet eller vært kvalm og kastet opp siste ukene, så ble det så dumt ikke og si noe. Vi fortalte det derfor den dagen vi var på tidlig ultralyd i uke 7 :) så nå er det ute ;)
Uke 8+1 nå :)

Jeg har fortalt litt etterhvert til de som jeg har hatt lyst til å fortelle det til. Nå er jeg alene og har to barn fra før så jeg har hatt bruk for litt hjelp (mye mer enn jeg har fått, men litt er bedre enn ingenting :P ).

Familiene våre vet det, noen venner å de jeg jobber nærmest med vet det.
Resten får vite det på lille julaften via facebook, det er noe som jeg å samboer er enig i å vil funke best for oss:happy:
På lille julaften er jeg 12+1:p
Jeg har mistet en gang å har bestemt meg for å glede meg over det jeg har nå å da vil jeg dele det med andre selv om det fortsatt kan gå galt, orker jeg ikke å ta sorgen på forskudd.

Delte det med ungene på fredag 12+1.hadde da vært på ul dagen før.. så fikk foreldrene våre, søsken og besteforeldre vite det fredag/lørdag.. nå vet alle det snart, for ungene sier det til alle de møter:p

Eg har lyst til å venta med å fortelja om graviditeten til eg er i veke 12, og har vore på fosterdiagnostikk.

Jeg fortalte det til noen venner på fredag og igår. Besteforeldrene får vite det på julaften ;) Så blir det jobben etter det, (sjefen vet det). 12 uker imorgen.

5+0 til de nærmeste og de jeg jobber mest med, og resten ettersom jeg traff dem :) er litt over 12 uker nå og tror de fleste vet :)

Jeg tror alle som er interessert allerede vet det med meg :p
Jeg orket ikke holde meg til den 12 ukers grensa, kanskje det hadde vært annerledes hvis jeg hadde lettere symptomer

Blir etter uke 12 for min del og etter første tul. Det blir i starten av januar en gang.

"Alle" vet det nå, av de vi har i dagliglivene våre :) jobben min også.
Er i uke 13 (11 iflg TUL) nå. Fortalte det for 1-2 uker siden omtrent :)

Vi gjør det offentlig til uka etter den tradisjonelle familiemiddagen vi har hvert år med hele slekta, er da i uke 13. Svogeren min og kjæresten forlovet seg i går, og vi venter til etter den middagen med å offentliggjøre det for at de skal få lov til å få fokuset mens familien er samlet til middag hvertfall. :-)
Ellers vet sjefen min det, og foreldrene våre, søsken og utvalgte venner :-)

Noen fikk vite det allerede etter positiv test, noen andre uken etter. De på jobb i uke 11, og nå er jeg 12+3 og holder det ikke hemmelig:) Det er opp til hver enkelt. For meg var det feks veldig naturlig å dele det med nærmeste venninner og foreldre og søsken da vi snakker daglig. Dersom det skulle skjedd noe ville jeg hatt støtte.

Har kun fortalt det til min beste venninne og den kommende morfar m/kone. Skal på TUL i morgen og kontroll på onsdag, så kommer til å fortelle det til sjefen denne uken.
Sambos familie + venner får vite når vi møtes i julen da det blir lettest med tenke på mat og alkohol osv. Resten av min familie får vite i januar, deretter nære venner og kollegaer. Vi kommer ikke til å dele på sosiale medier.
Er 11+5 idag (menstermin) men tror det er nærmere 10+3 selv, så blir spennende å se i morgen...

Back
Topp