Når ga kvalmen seg, for der som har vært skikkelig dårlig....?

Lillejulaften2016

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei alle som er i samme båt.... Her kom kvalmen i uke 6. Jeg er nå i uke 11,kaster fortsatt opp hver dag og har gått ned 8 kg... Dagene rett utvi senga begynner å bli lange så jeg trenger litt motivasjon for å holde motet oppe. Nå begynte det å snu for dere som ha vært skikkelig kvalme som må føler seg bedre?

Aldri desverre. Men nå er jeg av den uheldige 1% som har hyperemesis hele svangerskapet. Akkurat nå har jeg hjelp i væske behandling på sykehuset og afipran og zofran. Håper du har fått medisiner? Om du går ned mer enn 5% av kroppsvekten din skal det være nok til at du kan bli innlagt på sykehus og få hjelp der.

Med min første var jeg veldig dårlig, fra ca uke 6-16.. Det hjalp ved uke 12 og kvalmen var ikke like intens. Da kunne jeg også begynne å spise noe annet enn jordbær og tomatsuppe.. Men kvalmen og oppkastet vedvarte til ca uke 16 i mitt tilfelle... Jeg gikk ned 10kg..

Håper kvikner til og at kvalmen slipper taket! Oppsøk legen din eller jordmor, så kanskje de kan hjelpe med noe... Jeg kom til uke 29 og fikk vite at jeg burde vært innlagt, det var ikke særlig gøy. Fikk en baby som var akkurat passe stor, men 10% mindre enn gjennomsnittet..

Hei, jeg er og har vært i samme båt! Sengeliggende siden uke 6, og er nå kommet meg til 12+0. Jeg har jobba hardt for å ikke gå så mye ned i vekt, for å unngå innleggelse. Hos meg har det overhode ikke hjulpet med afipran, postafen, ingefær osv, bare intenst fokus på å spise/drikke lite men hyppig. Men kanskje dette hjelper for deg? Regner med du er i dialog med legen din :) Siste uka har ikke kvalmen vært like intens, og jeg har hatt øyeblikk der jeg føler meg noenlunde ok (times varighet av gangen.. Rundt om der). Jeg ser på det som et tegn på at det begynner å snu. Og hos de aller fleste snur det rundt disse tider, og det er 99% sjans for at det gjør det for oss også! Dessuten så er du veeeeldig nær med å komme til det punktet at ting gradvis begynner å bli bedre, så det værste er kanskje gjort snart!? Hang in there, you can do it! Jeg heier på deg! :)

Aldri her heller!
Er i uke 13 nå, og er fortsatt kvalm. Får kvalmestilliende, afipran, som tar de verste toppene. Så er i relativt grei form så lenge de er innabords. Tør nesten ikke slutte med de i fare for å bli kjempedårlig igjen. Er dessverre av den sorten som er kvalm og spyr til ungen er ute.

Her har det holdt på siden uke 5. Har nå fått lagt ned ernæringssonde som jeg får næring via. Klarer ikke spise stort selv da alt kommer i retur. Er 14 uler nå,så håper det gir seg snart

Forrige graviditet var jeg kvalm og 100% sykmeldt til ca uke 16. Da skjedde det mye på kort tid! Den beste tiden var slutten av graviditeten, jeg følte meg i superform:-). Denne graviditeten forsvant kvalmen i uke 12. Bedre og bedre for hver gang. Håper du snart kjenner bedring, vet godt hvordan det er å ligge der og ikke vite når det tar slutt.

i forrige svangerskap ga det seg med oppkast og formen bedret seg betraktelig rundt uke 15/16.
Er nå i uke 13, og har hatt min første dag denne uka uten opplast på syv uker:) Så da går det forhåpentligvis riktig vei!
Ønsker deg lykke til og god bedring. Sannsynligheten for at der snart snur er stor!!

Rundt 5 mnd på vei begynner det normalt å bli greit for meg :)

Har ikke gitt seg før fødsel med mine 4 og spørs om det blir noe annerledes nå. Går på zofran og belager meg på at jeg må det til fødsel denne gang også. Er på -6 kg nå. hyperemesis :(

I uke 14 hadde jeg nesten ikke kvalme, men midten av uke 16 kom kvalmen og brekkningene tilbake. Er nå i uke 17, kvalmen og brekkningene har ikke avtatt ennda.

Uke 14+5.. Har slutta å kaste opp, men er kvalm hele tiden. Det varierer i intensitet i løpet av dagen og har noen gode øyeblikk. Jeg håper at ting bare blir bedre og bedre fremover. Dette er siste barn for oss, så jeg vil gjerne nyte dette!

16+1 nå, og jeg har kastet opp hver morgen fram til uke 15, og vært ferdig meg det for dagen da. Siste uken nå har det bare vært kraftig kvalme uten oppkast, men for å kompensere det har kvalmen vart hele dagen.. Går å gruer meg til å spise... Håper det gir seg snart.. Første barnet her, så hadde håpet jeg slapp å grue meg til neste svangerskap.. gått ned 3 kg..

Back
Topp