Når ga dere smokk?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sykehuset anbefaler ikke før 2-4 uker gammel pga ammeteknikk. Storebror her fikk smokk når vi kom hjem fra sykehuset, han hadde stort suttebehov. Ammingen funket bra fra starten av, og jeg fikk tidlig melk, så var ikke så bekymret for det.

Nå er lillebror 1,5 dag, og er akkurat lik. Vil ikke sove uten puppen i munnen nærmest. Reiser hjem i morgen eller overmorgen, og tror ikke jeg kommer til å vente lenge med smokken...

Sniker fra desember - 17. Jeg ga smokk på sykehuset på dag 3. Da hadde jeg så vondt pga sårhet, så var nødt å prøve noe. Det har gått kjempefint med amming fordi om :)

Når hun var 12 timer gammel. Meeen, prøvd i 1.mnd nå og hun blir bare ikke glad i den..

Ga smokk når hun var 1 døgn og noen timer. Ungen hang i puppen 3 timer - jeg sovnet og ble sår. Barnet gulpa også veldig mye så man så at hun hadde fått mat. Barnepleier var enig i at å gi smokk var lurt :)

Her var det faktisk sykehuset som ga henne smokk da hun var 6-7 timer gammel! Hun lå på intensiven pga høy CRP. Hun hadde en infeksjon etter å ha svelget fostervann med bæsj i.

Her fikk prinsessa sin første tutt på dag 4 når vi havnet inn på nyfødt intensiven.
Hun fikk det for å la puppa mine få litt fred siden hun sov best med pupp i munnen

Last edited:
Min hadde enormt sugebehov de første dagene på sykehuset. Det roet seg når vi kom hjem. Begynte å prøve litt smokk igår (12 dager). ☺️

Andre natta hjemme, da var han 4 døgn. :) Stort sugebehov, og liker sutten godt.

Skal på en vekstkontroll i morgen. Han suger godt, men melka kom skikkelig i dag (dag 2), så skal sjekke at han er på rett vei. Deretter tror jeg det blir smokk i mellom slagene, så han spiser litt mer regelmessig enn nå (småspiser hver halvtime og time pga suttebehovet og så sovner han, i stedet for å spis ordentlig hver gang).

På barsel 2. eller 3 døgnet. Han sov ikke uten pupp, eller noe og sutte på i munnen. Og av skade blir man klok så vi hadde med tutt vi fikk kokt, og jammen ble jeg aldri sår denne gang pga det :) Og ikke noe tull med ammingen denne gang heller...

På barsel 2. eller 3 døgnet. Han sov ikke uten pupp, eller noe og sutte på i munnen. Og av skade blir man klok så vi hadde med tutt vi fikk kokt, og jammen ble jeg aldri sår denne gang pga det :) Og ikke noe tull med ammingen denne gang heller...

Godtok de der på sykehuset? Trodde de var så negative til det, så hadde ikke turt å be om å få den kokt [emoji28]

Godtok de der på sykehuset? Trodde de var så negative til det, så hadde ikke turt å be om å få den kokt [emoji28]

Vi tok kontakt med dem som rengjør rommene og spurte om vi kunne få låne deres micro til å koke en tutt :angelic:
Også la vi bort tutten når personalet banket på døren :hilarious:
Orket ikke gå i diskusjon med dem, og har aldri gitt problemer før. Og heller ikke nå.
Men det er kun med dem 3 siste jeg har hatt ønske om å gi tutt så tidlig. MEN med nr 4 gjorde jeg tabben om å spørre om det var greit, og om dem ville koke. Da var det blankt avslag. Og jeg ble helt ødelagt på puppene av å bli brukt til smokk hele døgnet. Selv om alle så at hun hadde rett teknikk. Jeg slet jo som pokker allerede på barsel, og det tok tid på å gro når vi kom hjem. Så vi kjøpte smokk med en gang da, og ga så fort vi kunne...

Last edited:
Lillemor var litt over ett døgn, hadde med en ferdig sterilisert smokk hjemmefra. Hun hadde veldig sugebehov, og ammingen gikk som forventet dårlig. Ingen på sykehuset sa noe om det.

Sykehuset anbefaler ikke før 2-4 uker gammel pga ammeteknikk. Storebror her fikk smokk når vi kom hjem fra sykehuset, han hadde stort suttebehov. Ammingen funket bra fra starten av, og jeg fikk tidlig melk, så var ikke så bekymret for det.

Nå er lillebror 1,5 dag, og er akkurat lik. Vil ikke sove uten puppen i munnen nærmest. Reiser hjem i morgen eller overmorgen, og tror ikke jeg kommer til å vente lenge med smokken...
Sniker fra august. Vår første fikk smokk hjemme etter fire dager, andre fikk på sykehuset (første kvelden) - fikk aldri kommentarer på det hverken fra sykehus eller helsesøster :) Det hadde heller ikke noe å si ift ammingen, den gikk det fint med allikevel ;)

Her var det faktisk sykehuset som ga henne smokk da hun var 6-7 timer gammel! Hun lå på intensiven pga høy CRP. Hun hadde en infeksjon etter å ha svelget fostervann med bæsj i.
Samme her, hun fikk smokk før pupp pga at hun lå på intensiven de første 12 timene.. ammingen har uansett gått veldig bra, så vi begynte med smokk selv ved 2 uker :)

Back
Topp