Når går kvalmen over?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har vært gravide før, når begynte kvalmen å avta? Begynner å synes det er slitsomt med intens kvalme døgnet rundt.. 8 uker nå.

(Sniker)

Noen blir ikke kvalme, noen er kvalme bare en liten stund, og noen er kvalme hele svangerskapet.
Jeg hadde hyperemesis fra rundt uke 5 til rundt uke 18-19.
Det er ingen fasit på når det (evt.) går over, dessverre.

Jeg er også 8 uker. Kvalmen er litt til og fra, men jeg er ikke kvalm døgnet rundt. For det meste er jeg ikke kvalm.

For meg har uke 9 vært verst i alle svangerskapene, og så har det blitt gradvis bedre før det meste av kvalmen slapp ved 12-13 uker. HCG snur jo ofte rundt uke 9, så det er vel årsaken antagelig. Håper kvalmen din slipper taket snart!! [emoji173]️

Jeg er 11+4 nå og denne siste uken har jeg merket en veldig stor forskjell. Føler jeg har fått litt energi igjen, og kvalmen kommer mer i små perioder enn at den konstant ligger å murrer. Håper at i løpet av den neste uken så kjennes det enda bedre ut, og jeg kan begynne å føle meg som meg selv igjen, med et oppegående energinivå :-)
Lykke til, håper kvalmen gir seg for din del snart. Har hørt fra andre at kvalmen har snudd mellom uke 9-10 så håper det gjelder for deg :-)

Jeg er kvalm døgnet rundt, var ikke det med de to andre, men halsbrann med siste... Nå kaster jeg opp nesten hver morgen :hungover:
Bare vart en uke med oppkast, men ellers kvalm... går pulsen opp vil også maten opp :yuck:

Jeg kastet opp for noen timer siden, er 12+1 i dag og har kastet opp siden jeg var før 3 uker!! Altså rett etter eggløsning, det skal jo liksom ikke være mulig.. men jeg kaster ALDRI opp når jeg ikke er gravid (bare sånn en gang hvert tiende år av omgangssyke) så jeg vet det var graviditeten som gjorde det...

Forøvrig var jeg kvalm helt til uke 39 sist og JA det var jævlig.. men jeg kastet ikke opp så mye da, brakk meg mye men kastet opp kanskje fem ganger totalt hele graviditeten. Nå har jeg sikkert kasta opp mer enn 30 ganger hittil.

Og jeg har gått ned 4 kg. Jeg er kvalm av og på hele døgnet. Men skal sies at kvalmen faktisk har blitt bittelitt bedre de siste to ukene. Jeg beholder iallefall mer av maten. Etter å ha vært sykemeldt i 7 uker skal jeg prøve meg på jobb igjen neste uke (med gradert sykemelding og korte dager). Veldig spent på det, spyr så lett når jeg er ute og går og jeg må gå til toget..

Håper kvalmen blir bedre for alle snart <3

Jeg er kvalm døgnet rundt, var ikke det med de to andre, men halsbrann med siste... Nå kaster jeg opp nesten hver morgen :hungover:
Bare vart en uke med oppkast, men ellers kvalm... går pulsen opp vil også maten opp :yuck:
Hvilket kjønn var de to forrige graviditetene dine? :)

Jeg var kvalm fra uke 4-5 til det begynte å avta ca uke 12. I uke 13 var det helt borte :happy:

Jeg er 11+4 nå og denne siste uken har jeg merket en veldig stor forskjell. Føler jeg har fått litt energi igjen, og kvalmen kommer mer i små perioder enn at den konstant ligger å murrer. Håper at i løpet av den neste uken så kjennes det enda bedre ut, og jeg kan begynne å føle meg som meg selv igjen, med et oppegående energinivå :-)
Lykke til, håper kvalmen gir seg for din del snart. Har hørt fra andre at kvalmen har snudd mellom uke 9-10 så håper det gjelder for deg :-)

Signerer denne:) er også 11+4 i dag og den siste uken har vært betraktelig mye bedere enn tidligere. Har kunne jobbet fult igjen og hatt litt mer energi i hverdagen:) håper på å bli enda bedre i julen :)

I mitt første svangerskap var jeg kun kvalm i uke 8.. Denne gangen har jeg vært kvalm siden uke 6, men det har mer eller mindre gitt seg nå [emoji4] er 11+2 i dag[emoji4]

Jeg har vært kvalm og kastet opp igjenom hele svangerskapene mine tideligere. Håper kvalmen ikke varer så lenge denne gangen[emoji46]

Jeg har vært kvalm siden uke 7 og i forrige uke toppet det seg følte jeg. Har ikke kastet opp, men det har ikke vært langt unna et par ganger. Nå, i uke 10, føler jeg at det begynner å gi seg litt. Fortsatt kvalm om morgenen eller om det går for lenge mellom jeg spiser noe, men ikke så ille som forrige uke. Bank i bordet.

Her har kvalmen akkurat begynt å komme (9+6), føler meg heldig som har sluppet unna så lenge [emoji85][emoji28]

Her ble den og borte rundt uke 13, men er nok ikke noe fasitsvar her som sagt [emoji85][emoji173]️

Back
Topp