Når går egentlig barnet?

Delphina

Andre møte med forumet

Jeg undrer veldig på dette. Datteren min tok sine første steg alene rett før 1-årsdagen og nå i det siste har det gått fra et steg til langt fler, men allikevel ikke slik at hun går hele tiden, hun har maur i bleia og er veldig overalt, og da er krabbingen fortere. :P Når går egentlig barnet går? 

Beklager om dette innlegget er på helt feil sted.

Det er det vel ingen fasit svar på :-) Noen barn går når de er 8 mnd, noen går når de er 18 mnd :-) Min gutt runder straks året å han går kun med støtte :-)

Aaah, ja, det er jo ikke noe fasitsvar. Jeg lurte mer på definisjonen, men det kom jo ikke frem i det hele tatt (og det beklager jeg for), for jentungen går ofte uten støtte, men ikke lenge altså. Kan jeg kalle det å gå? Altså, ikke bare et par steg, men faktisk å gå..? 

Det er uansett herlig når de går rundt med støtte, uten støtte og utforsker verdenen rundt seg! :D

Ja, kjempe hærligt :-) De er jo så stolt i tillegg der de stotrer rundt ;-) Jeg vil i allefall sir hun tar skritt å er på vei til å gå :-) Så morsomt, gleder meg veldig til min gutt går uten støtte :-)

Takk for svar!

Hun går mer og mer hver dag, men det går for sent for henne, så ja.. Hun går på knærne, krabber, men hun går frem og tilbake i rommet når hun har litt bedre "tid". 

Det er utrolig stort å se på, men det å se de små vokse opp er i seg selv veldig spesielt. Bare tenk på den store forskjellen fra den nyfødte babyen til det lille barnet som plutselig tasser mellom foreldrene med ustødige skritt, men allikevel en stålvilje. På ett år! 

Jeg skjønner spørsmålet og har lurt på det selv. Her går han 4-5 steg om gangen men det går helt klart fortere å krabbe. Går bedre og bedre for hver dag, så vi kommer nok til å notere oss at han begynte å gå i ettårsalderen selv om han foretrekker å krabbe 

Min gutt tok sine første steg i sommer.
Da var han 9,5 mnd.. Tok noen få uker også gikk han helt selv...
Nå har han løpt i lang tid.. :) Går unna i svingene hehe!

Sannheten : Pcen min er helt klikka etter at W helte pepsi max utover tastaturet.
Får helt hodepine av å sitte her. Bokstavene går superfort opp og ned og henger seg hele tiden :S

Reiser i morgen, så vi snakkes når vi er tilbake :) Håper du og barna har det bra :D

Jeg sier at mini går nå som hun går mer enn hun krabber :)

Kasper gikk vel første skritt for en mnd siden... men har blitt mer og mer siste to ukene nå :). I dag går han rundt 5-6 skritt av gangen, og mye mer trygg og stødig enn for bare noen dager siden. Men han har en god bit igjen før han går ordentlig gitt. Han er 13mnd nå. 

Jenta mi gikk 8-10 skritt da hun var 10mnd... men gikk ikke før uka før hun ble ett pr. Tidlig det altså, men tok ganske lang tid fra endel skritt til å gå for henne. Litt pga tenner og influensa osv i perioden der.

Back
Topp