Når gå ut med nyfødt?

ØNSKER NR 3 ;)

Flørter med forumet
Hei jeg hadde termin 5 mars og fødte 27 februar så jeg stikker innom mars og februar forumet.

Det jeg lurer på er når kan jeg gå ut med min baby? Han er 5 dager gammel, burde jeg vente til det blir varmere slik at han ikke blir syk?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed av jm på barsel at vi kunne begynne med trilleturer med en gang, men ikke om temperaturen går under -10. Må bare tilpasse bekledningen. Og husk lue :)

Jeg fikk beskjed av jm på barsel at vi kunne begynne med trilleturer med en gang, men ikke om temperaturen går under -10. Må bare tilpasse bekledningen. Og husk lue :)
Det jeg fikk beskjed om også :) jeg var ute å trilla når han bare var 3 dager gammel :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kle på og ut på tur så lenge det ikke er 10- :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min tre uker gamle baby har vært med på x antall turer allerede, så lenge det ikke er under 10- og du kler etter værforholdene er det bare å dra på tur:)

Min helsesøster sa at det viktigste å passe på er at det ikke blåser for mye når en er ute med babyene. Da gjør det ingenting at det er litt kaldt ute. De små lungene deres tåler ikke for kraftig vind, det kommer også inn i vognen.

Kan fint gå ut med en gang! Men ikke lange trilleturen om det er kaldere enn minus ti. Lag det lunt oppi vognen.

Jeg bor i oslo så det er pluss grader nå. Har en datter som går på skolen og må hentes hverdag. Håper våren kommer snart:)

Det er jo ganske varmt på østlandet nå, så ser ingen grunn til at du ikke kan gå ut:)

Min helsesøster sa at det viktigste å passe på er at det ikke blåser for mye når en er ute med babyene. Da gjør det ingenting at det er litt kaldt ute. De små lungene deres tåler ikke for kraftig vind, det kommer også inn i vognen.
Det er fordi vinden gjør det kaldere. Da må man regne ut de effektive kuldegradene og ikke bare se på gradestokken. Men synes det gjelder mer utelek (eldre babyer) enn å ligge nedi en vogn. Men det kommer selvsagt an på hvilken vogn du har. Her er vogna vindtett i stoffet og med stormtrekk som gjør beskytter godt, skal blåse mye for å bli ordentlig surt nedi vognen.

På lørdag har jeg tenkt å gå ut for første gang håper vi koser oss masse. Heldigvis kommer sola på lørdag gleder meg

• Liker
Reactions: BMC
Vi ble oppfordret til å trille tur så fort som mulig fra Riksen, "kom dere ut og pust godt!" Var kommentaren fra jordmor :p

Termin i midten av februar <3

Har ikke vært så mye ute å trillet enda vi, men har vært på byen og bort på besøk osv.
Var ganske kjapt ute når vi kom hjem fra sykehuset :)

Hei jeg hadde termin 5 mars og fødte 27 februar så jeg stikker innom mars og februar forumet.

Det jeg lurer på er når kan jeg gå ut med min baby? Han er 5 dager gammel, burde jeg vente til det blir varmere slik at han ikke blir syk?

Jeg fødte også 27.02 og vi har vært på trilletur allerede! I går gikk turen opp og rundt ved Sognsvann og det var jo plussgrader her i Oslo så det gikk fint! Lillegutt sov veldig godt i vognen :)

Jeg er så heldig at jeg har butikken i samme bygg jeg bor i. Det er også vinmonopol, klesbutikk, apotek, optiker, interiørbutikk og lensmannskontor i bygget vårt. Trenger bare å ta heisen ned, så er jeg klar for shopping. Hehe! I morgen skal vi trille til den andre butikken som er ca 500 m fra husveggen. Regner med å trille lengre dersom været er bedre enn i dag.

Vi trillet første dagen hjemme - 5 dager gammel. Har vært på flere turer. Han koser seg SÅ mye i vogna

Spennende tid i møte <3

Vi skal ut i dag, må på sykehuset og ta en prøve av jenta. Hun er knapt to dager :)

Vi var en liten tur på kjøpesenteret dag tre, og ute på trilletur dag fire. Var så godt å komme seg ut! Blir nok trilleturer nesten hver dag fremover:) Kan endelig gå normalt igjen uten å vagge rundt og puste og pese. Jeg har fått kroppen min tilbake! (bare litt øm i tissen)

Back
Topp