Når gå fra 2 til 1 hviler på dagtid?

Vår gutt sov ofte tre ganger om dagen da han var ett år.. Han gikk fra to til en dupp da han var 18 mnd, da sov han gjerne 2,5-3 timer. Han sluttet å sove på dagtid da han var 2 år og 7 mnd.

Det høres ut som du har en gutt som sover litt sånn som min gjorde. Her var soveperiodene sjelden på mer enn 30 minutter før han fyllte året. Rundt da økte de til ca 45 min. Han sov heldigvis til mellom sju og åtte om morran da fordi vi har hatt han mellom oss i senga fra han våkner når vi legger oss og frem til morran. ( Dårlig vane!! Vi sliter med den nå! ) Første dupp ble derfor i elleve-tolv tida. Så sov han i tre-fire tida en gang i tillegg.
En eller annen gang når han begynte å bli vanskeligere å få til å sove om kvelden måtte vi slutte å la han sove på ettermiddagen. Og fra han var 13 mnd ca begynte han å kunne sover 2 timer i strekk på dagen!! Det var sprøtt for oss. Gutten som sov maks 30-45 min før. Enkelte dager sover han nesten tre timer. Og nå er vi i en fase der han stort sett sover fra 12-14. Men enkelte ganger sovner han ikke før 13. Men jeg vekker han kl 14, eller senest 14.30 om han sovnet sent. For ellers blir kvelden problematisk igjen.

Håper din også begynner å sove leeenge snart! :)

Back
Topp