Når fotelle den gode nyeheten til andre?

stjernebarnet

Elsker forumet
Overskriften sier vel det meste. Jeg har jo vært gravid en gang før og sagt det, men kan ikke huske når vi bestemte oss for å si det [8D] har nå søsken og andre slektninger/venner som har fortalt det til oss alt fra uke 5 til uke 14. Når har dere tenkt å si det til deres nærmeste/venner?

Jeg har allerede sagt det til nærmeste familie og et par gode venniner. Jeg er ca 5 uker på vei. Liker å dele slike gleder og evt tilhørende sorger med de menneskene jeg har i den innerste kretsen. Resten får vite det etterhvert. Anonserer det ikke akkurat på facebook :P

her er søstra mi eneste som vet! Hu fikk vite det i forbindelse med at vi skulle i et felles utdrikkingslag og aldri hadde gått på no "penicillinkur" eller andre unnskyldninger..[:)] Fikk vite det for snart to uker siden...

Ellers blir det å fortelle mamma og pappa & svigers neste gang... Kanskje i slutten av mnd eller i begynnelsen av juni? og så tenker jeg det blir et par gode venninner rett etter det... (har tre venninner som vet vi prøver) [:)] er EN DEL som syns vi skal få ræva i gir og produsere no unger så..[;)]

Her er det også mange som mener at det er på tide at vi får en til, og mamma har hintet frampå. Mannen har sagt at han kommer til å telle dager til vi kan fortelle. Vil ikke fortelle for tidlig heller. Sist tror jeg vi fortalte det til de nærmeste i familien når vi var 9 uker på vei.

Den innerste kretsen vet det, og resten venter vi med til jeg har vært på tidlig ul i ca uke 8-9 ihvertfall..

Her vet to vennepar, en kompis, og broren til sambo det[:)]
Skal fortelle det til mamma, pappa og svigers så snart jeg får tatt enda en digital test. Vil være HELT sikker[8D]

Har fortalt det til mamma og pappa. Svigermor får vite det i morgen! Gleder meg masse til å fortelle det til henne, hun er helt herlig[:D][:D][:D]
De to bestevenninnene mine veit det og to vennepar! :D snart er det min kjære storesøster sin tur[:D][:D]

Vi forteller det til alle nå... Siden vi sliter med habituell abort... SÅ vi vil at alle skal vite det...

Men venter med å legge ut på nettby og facebook til vi har vørt på ul om 3 uker....

Hos oss er det mange som vet det. Vi har valgt å fortelle det til mennesker vi stoler på, og som kan være her å glede seg sammen med oss nå, men som også vil være her for oss om det skulle gå galt (*bank-i-bordet*). Vi har kommet hit før, så vi vet at ingenting er sikkert enda. Og vi vet også at det er godt å ha noen rundt oss både i gleden og i sorgen. De første gangene jeg mistet var det som om jeg ikke ville at noen skulle vite det. Nesten som om det var flaut at det gikk galt. Heldigvis har jeg lært at dette ikke har vært noe jeg har kunne styre over, og at det faktisk er lov å fortelle omverdenen at vi har slitt med å bli gravid og med å holde på spiren. Dette har gjort situasjonen litt lettere. Og for tiden akkurat nå... nå kan jeg blomstre som nygravid sammen med mennesker som virkelig ønsker oss det aller beste, og som tar vare på oss igjennom denne tiden [:D][:D][:D]

Back
Topp