Når forteller vi?

Drømmedama2.0

Flørter med forumet
Jeg lurte litt på hva dere tenker rundt det å fortelle. Har noen gjort det allerede, eller vil noen vente frem til 12. uker før de forteller noen? Gøy å høre andres tanker:Heartbigred

Jeg lurte litt på hva dere tenker rundt det å fortelle. Har noen gjort det allerede, eller vil noen vente frem til 12. uker før de forteller noen? Gøy å høre andres tanker:Heartbigred
Jeg tenker å vente så lenge jeg kan, men noen har fått vite det pga litt ulike grunner som gjør at dem må❤️

Denne ganger skal jeg prøve å vente lenge. Sist ble det oppdaget MA på privat TUL, så nå skal jeg prøve å vente til etter offentlig TUL tror jeg. Med førstemann fortalte vi i uke 7 etter at vi hadde sett liv :)

Planen vår er TUL i uke 6, litt for å se at det lille man kan se ser okei ut, men også fordi vi har litt lyst til å fortelle nær familie i påsken. Vet det er tidlig, men jeg er også en person som deler alt med alle. Tenker at det er like trist om noe går galt uansett og kjenner jeg gjerne vil ha familien min med på det.:love7

Vi forteller ikke før etter ordinær tidlig ultralyd. Forrige svangerskap ble MA oppdaget på OTUL. Pga barna våre venter vi til etter den, siden vi vil at de skal få vite først.

Kommer til å fortelle en venninne før det, men bare fordi vi egentlig skal på et arrangement sammen, greit at hun vet at jeg ikke blir å drikke :)

Vi forteller ikke før etter ordinær tidlig ultralyd. Forrige svangerskap ble MA oppdaget på OTUL. Pga barna våre venter vi til etter den, siden vi vil at de skal få vite først.

Kommer til å fortelle en venninne før det, men bare fordi vi egentlig skal på et arrangement sammen, greit at hun vet at jeg ikke blir å drikke :)
Støtter deg der, blir nok en TUL her også snart, og fortelle de nærmeste familie og noen venner rundt påsketider. Umulig for meg å holde det skjult uten å bli fersket. Var gravid ifjor, med spontanabort ganske tidlig og delte det med mange både før og etter. Da nøyt jeg veldig den tiden jeg hadde som gravid, som var gøy. Seff litt slitsomt når alle skulle spørre om hvordan det gikk hver mulighet i etterkant. Men jeg kommer til å være like åpen denne gangen også, uansett hva som skjer

Støtter deg der, blir nok en TUL her også snart, og fortelle de nærmeste familie og noen venner rundt påsketider. Umulig for meg å holde det skjult uten å bli fersket. Var gravid ifjor, med spontanabort ganske tidlig og delte det med mange både før og etter. Da nøyt jeg veldig den tiden jeg hadde som gravid, som var gøy. Seff litt slitsomt når alle skulle spørre om hvordan det gikk hver mulighet i etterkant. Men jeg kommer til å være like åpen denne gangen også, uansett hva som skjer
Godt å høre at noen tenker litt likt. <3

Jeg har fortalt det til noen venninner:happy: Skal dele det med nærmeste familie når jeg får 2-3 på digital. Tenker å fortelle det til «resten» rundt uke 8-10. Har holdt det hemmelig lenge tidligere, så vil gjøre det litt annerledes nå:happy:

Vi har fortalt det til min mamma i dag, å skal si det til hans mamma i morgen..
Hans mamma er min sjef på jobb, å jeg blir utrolig fort dårlig.. Sån som det har vært tidligere så har jeg vel ca 1 uke til nå uten å være dårlig, så hun må få tid å sette noen inn i min stilling på jobb
Vurderer å fortelle til barna jeg har fra før av i morgen..
Venner å familie utenom får vente så lenge jeg klarer

Har sagt det til 2 venninner og mamma ♡ bare fordi jeg trengte emosjonell støtte i forbindelse med at det passet så dårlig å bli gravid nå - at jeg trengte noen til å kunne si at det kommer til å gå bra ♡

På grunn av tilrettelegging av enkelte ting på jobb må jeg fortelle det til leder ganske snart. Er tilfeldigvis sykemeldt akkurat nå, så får en en uke eller to ekstra på meg, hvis ikke burde jeg ha sagt det allerede.
Ellers litt usikker. Tror vi venter til TUL med å fortelle. Da skal ungene få vite det først :Heartred
Var gravid i fjor (hadde egentlig termin nå i mars) og skulle dele det med ungene etter OTUL. Istedenfor ble det påvist akrani og måtte ta abort. Da var jeg letta for at ungene ikke visste. Selv om det kjentes riktig da, så har jeg reflektert i ettertid om at det kanskje ikke gjør noe om barna får ta del i både å glede seg, men også skuffelse om det ikke går bra. Så selv om planen er TUL så kan det hende det endrer seg, vet ikke helt enda. Mannen min heller dog nok mest mot å vente. Så vi får se.

Last edited:
Vi har fortalt min mamma, om søndag. Og hans foreldre igår. Skal si det til pappa i morra med mamma. Pga jeg tok abort pga trisomi21, og alder på meg så er det veldig høyt ønsket barnebarn. Og barn. :Heartpink jobber med også, så er det ei gravid der jeg stoler på som jeg spurte ut om litt ting igår og råd, pga hu har termin i juni. Og kanskje plutselig snart er borte. Og jeg sa det til nærmeste leder igår pga situasjonen så føler jeg det er godt og trygt at andre vet. Så slipper jeg kanskje de tyngste løfta av barn.

jeg har alt fortalt det til 2 venninner som har vist om dette fra før vi starta prøvingen. ellers er det bare min mor enn så lenge som har fått vite det. jobben får vente til etter påske så får vi se når de andre får vite det.

Forteller det til folk på jobb pga yrket mitt. Denne gangen vil vi vente til etter TUL før vi forteller venner og familie!

Må fortelle til sjefen etter påske,men håper å holde det skjult litt lengre for øvrige kollegaer. Veldig usikker på hvor lenge vi klarer å holde det skjult på privaten, er redd det blir avslørt allerede iløpet av påsken når jeg ikke drikker alkohol.. :shy: Ideelt sett ønsker jeg ikke å offentliggjøre noe før vi ihvertfall har vært på ordinær TUL.

Back
Topp