Når forteller vi det til storebror?

MammaNinni

Betatt av forumet
Jeg vet at de fleste venter en stund med å fortelle de eldre søsknene den store nyheten. Mest for å skåne de for evnt. tap og for å korte ned ventetiden.

Flere av barna i barnehagen til Mini har blitt storesøsken, og jeg vet han vil bli glad for å høre at han også skal bli det. Han har ønsket seg baby lenger enn vi har prøvd.

Vi har bestemt oss for å vente med å fortelle foreldrene mine og våre nærmeste omgivelser, iallefall et par uker til, kanskje en hel mnd... Og så lenge formen min er bra har ikke mamma (nabo'n) noen mistanker såvidt jeg vet. Broren min (bor i vår kjeller) vet det og noen nære venninner.

Er det ok å fortelle Mini samtidig som alle andre får vite det? Jeg vil at han skal høre det fra oss, og ikke fordi noen forsnakker seg eller noe sånt...

Hva har dere andre med barn fra før tenkt?
Han må jo etterhvert være forsiktig med magen også? Og forstå at mamma kan være trøtt og kvalm? Eller?

 
Jeg har sagt det fordi hun har ønsket dette så lenge.
Jeg tenker slik, går det galt, så er det ok at hun vet hvorfor mamma og pappa er lei seg.
Det eneste er jo at det ikke blir hemmelig lengre, da hun sier det til alle .
 
Nå er min datter så liten at hun hverken forstår hva jeg mener når jeg sier mamma har baby i magen og ikke kan hun si det til noen heller... Men hadde hun vært større hadde jeg likevel valgt å si det til henne. Signerer Alvepike, synes det er fint at hun vet hvorfor mamma og pappa evt er lei seg. Tror en kan snakke med barn om slike ting, bare en gjør det på rett måte. 
 
Hei!! begynner å bli veldig dårlig nå så har informert. har egentlig sagt det til alle våre nærmeste av venner og familie. Lunta er kort, er trøtt og kvalm.Bedre de vet hvorfor.
Siterer alvepike jeg også. Mister vi så vet di hvorfor mamma og pappa er lei seg.
 
Min gutt blir 3 år i juni. Tenkte han skulle få vite det av oss rundt uke 12 når de fleste får vite det. må ha en kul på magen å vise til. vet han kommer til å synes det er suuuuper stas, selv om han er verdens største mammadalt. Det blir nok mye sjalusi, men gutten er heldigvis VEEEEELDIG opptatt av babyer og elsker å kose med de g leke med de. Så blir nok spennende for han tenker jeg.... Men fra 12 uker er det også leeeenge å vente, så sier det ikek før det.
 
Back
Topp