Når forteller storesøster ?

smilla76

Første møte med forumet
Hei!

Jeg er 10 uker på vei, og er dårlig, kvalm og kaster opp hver dag. Tenker når man skal fortelle storesøster på 8 år, for jeg redd for at hun hun får vite det, så får plutselig alle vite det.
Men storesøster begynner å bli litt bekymret for mammaen sin og spør hvorfor jeg er så lenge syk.
Hva har dere andre gjort ?
 
Da hadde jeg nok fortalt det til storesøster og nærmeste familie nå :-) Samme vi tenkte med sønnen vår og han har fått vite det:-)
 
Jeg lurer litt på det samme egentlig. Har også ei på 8, og er så mange som vet om det nå. Så mange som har spurt meg direkte, antagelig pga magen og at jeg ikke drikker kaffe lenger. Og jeg er verdens dårligste løgner. Så redd for at noen skal røpe seg.
Har time til tidlig ul uke 12+4, hadde håpt å venta til da, men ser litt dårlig ut. Vil ikke at jenta skal være den siste som får vite det heller. :p
 
Min lille på 5år skal få vite det på mandag. Da er jeg 9uker. Men han har nok skjønt mer enn vi tror for han spurte senest idag hvilket soverom babyen i magen min skulle ha.... Han har kommet med masse hentydninger om det de siste ukene.
Jeg er også kvalm og sliten, og han har på et eller annet vis godtatt at det er slik det er nå, og at det ikke er hverken smittsomt eller noe å dra til legen for :p er forberedt på at alle får vite det når jeg da er 9uker. Men når din datter er 8, så skjønner hun kanskje at hun ikke får si det enda hvis du forteller henne at hun må holde det hemmelig en stund?
 
Mine på 5 og 7 år vet det og har gjort det en stund :) Men jeg forklarte tydelig at de måtte love å holde det hemmelig til vi sa de kunne fortelle det :) Å det har de gjort :) Ingen av de har fortalt noe til noen :)
 
Vi har bestemt oss for å vente til 12 uker pga litt kronglete svangerskap (alt ser bedre ut nå da). Har UL 11+6 (nå 10+3), så går alt bra da deler vi nyheten. Men senest i dag sa 3-åringen: "Kan jeg se på den store magen din mamma? Vokser babyen nå?" De skjønner mer enn vi gir de anerkjennelse for. Hun har nok lagt merke til mammaen som stryker på den voksende magen :P
 
Har ikke fortalt dem det ennå. Tenkte først jeg skulle vente til 12 uker. ( neste uke) men om jeg spyr masse i morgen også og dem merker det vurderer jeg å si det før. Sånn for å ikke uroe dem. :)
Så slipper dem å tro at mamma har langvarig omgangssyke.
 
Med minstemann var jeg veldig dårlig, så vi valgte å si det til ungene når jeg var rundt 9 uker. Di klarte å holde det hemmelig helt til vi sa det til resten av familien. Denne gangen er jeg ikke dårlig, så vi vil vente til jeg er over 12 uker.
 
Back
Topp