Når forteller man søsken?

RacingFrue

Glad i forumet
Og hvor gamle er de?

Jeg har snakket med sønnen min om at vi kunne tenkt oss en (mannen er ikke hans far) men hans syns ikke det trengtes, ettersom han allerede har en lillesøster hos faren :p
Nå sitter jo spiren og jeg har egentlig lyst til at han skal få vite, men mannen mener vi bør vente litt til vi er trygge på at det går bra. Han er straks 11, og er oppegående, så han vil nok merke det uansett om det går bra eller ikke tenker jeg, og det er kanskje greit å informere?! Han er jo stor nok til å skjønne en del rundt dette nå...
Hva tenker/gjør dere?

Jeg informerte den kommende storebror i forgårs. Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente til nærmere 12 uker, men jeg syntes det var så trasig at han skulle holdes utenfor. Så da fortalte vi det allikevel.
Så ringte jeg samme kveld og fortalte det til faren hans, slik at han kan prate om det med pappaen sin når han er der. Tror faktisk ikke han vil fortelle det til så mange rundt omkring, siden han rett og slett ikke bryr seg så veldig mye om de store nyhetene enda laughing7

Så får vi bare krysse fingrene for at spiren sitter da...jeg sa til han at av og til så ble det ikke noen baby allikevel, så vi kunne ikke være helt sikker enda. Så derfor ville vi at det skulle være en hemmelighet mellom oss :-)

Vanskelig dette!

Mine to er jo 10 og 13 år og klarer å holde på en hemmelighet om jeg ber dem om det. Har innmari lyst å si det nå, men etter MA i mai, vil jeg ikke at de skal bli veldig skuffet om det ikke går.

Planen min er å vente til uke 7 når jeg har hatt UL og sett et bankende hjerte. Da føler jeg meg mer trygg på at dette skal gå veien:-)

Mannen tror jeg helst ville ventet med å fortelle det til fødselen... Han er redd for spørsmålene som kommer om hvordan den kom inn der:-)

Vi forteller det ikke til 2-åringen før vi er klare for at det kommer ut for alle :)

Vår på 2,5 plaprer i vei til alle om alt, og skjønner ikke konseptet med hemmelighet, så hun får først vite det etter 12 uker tipper jeg.

Han på 1 år og 4 måneder skravler masse uten at det betyr noe for noe andre enn han selv ;) Og han skjønner jo selvsagt ikke hva det betyr uansett, så snakker masse om at han skal bli storebror ;)

Han på 1 år og 4 måneder skravler masse uten at det betyr noe for noe andre enn han selv ;) Og han skjønner jo selvsagt ikke hva det betyr uansett, så snakker masse om at han skal bli storebror ;)
Haha samme med min på 14 mnd

Venter til etter uke 12 tenker jeg, 3, 5 åringen kommer til å bli e ekstase, hun har mast leeenge nå så tenker at hun får vite det når vi er klar for at resten av verden får vite d :)

Ja, det er ikke lett.. er veldig viktig for meg at han føler seg inkludert selv om det kommer en til, sånn at jeg tror han skal få vite det.. han er veldig flink til å holde på hemmeligheter hvis jeg ber han om det også.

Skal prøve å holde det hemmelig for alle frem mot desember og uke 12, men gutten vår er vel den første som skal få vite det. Om vi forteller det før,kommer litt an på formen min. Så lenge jeg er fin kan det vente,blir jeg kvalm så forteller vi det. Både så han slipper å bekymre seg for syk mamma,og fordi jeg ikke vil bli avslørt av slekten. Er den stolte storebroren som skal få fortelle hemmeligheten til besteforeldre og tanter/onkler.

Fortalte han det i dag, greier ikke vente liksom. Han skjønte fortsatt ikke vitsen: "men mamma, jeg har jo en lillesøster hos pappa"... :p
(For det hjelper jo mannen og meg stort, at han har det :p)

Har en på 1år og 9mnd. Han forstår nok ikke så mye av det ennå, men tenker å vente en stund til med å si noe til han.. Han gjentar alt som blir sagt, å vi ønsker å holde det hemmelig en stund til :)

Back
Topp