Når forteller man det til kommende storesøsken?

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Når forteller man det til barna??

Vi har en jente på 3, tenkte å holde det hemmlig for henne værtfall til uke 12:D

Planen min var å holde det hemmelig for mine til hvertfall 12 uker, men de har sagt flere ganger at jeg har baby i magen pga stor mage, så da sa jeg det til dem:) gutta er 4 1/2 år.. de er kjempe stolte og forteller det til alle, og siden de syns det er så stas så lot vi dem fortelle det til svigerfar:D

Tenker å vente til tolv fullgåtte.. Jentungen er da seks år, og vi kan bruke hele påsken på å glede oss, og hun kan få fortelle venner og familie :) Gleder meg til å fortelle henne :)

Vi kommer ikke til å si noe før. Minst uke 12, hvis han ikke gjennomskuer meg før den tid. Han er en liten gluping!

sist jeg var gravid og mistet i uke 11 så viste han det, og det var ikke noe særlig opplevelse å fortelle han at babyen i magen min var borte... Gikk inn på han også når han så hvor lei meg jeg var og han husker ennå hvor dårlig jeg var.. :/

Sniker litt fra juni 2013 :)
Vi fortalte til kommende storebror i uke 19,etter ul,så vi viste med sikkerhet at alt var vell og det ikke var noe galt med barnet :) han har ikke skjønt hva det egentøig går utover,han er 6,men han vet det iværtfall..

Her er kommende storebror kun 2 år gammel ;) Kommer nok ikke til å begynne å snakke om det før magen vises godt. Tror ikke han kommer til å skjønne så mye før vi kommer hjem med lille saken :)

Tenkte å kjøpe en bok om å bli storebror, kanskje? :)

Vår er også rett over 2 år. Vi snakker åpent om det, men han skjønner jo ikke hva vi snakker om. Forteller han det nok ikke får magen blir ganske tydelig nei..

Har en jente på 3 år! Vi har fortalt det til henne, men hun forstår nok ikke så veldig mye. Skjønner det nok litt mere når magen begynner og vokse og man kan kjenne spark!

Har en jente på 3 år! Vi har fortalt det til henne, men hun forstår nok ikke så veldig mye. Skjønner det nok litt mere når magen begynner og vokse og man kan kjenne spark!
min jente er også tre, veeeeldig opptatt av babyer! Men spurte idag om hun kunne tenke seg en lillebror eller lillesøster, hun var ikke såå veldig interessert i det nei :p

min jente er også tre, veeeeldig opptatt av babyer! Men spurte idag om hun kunne tenke seg en lillebror eller lillesøster, hun var ikke såå veldig interessert i det nei :p

Haha!! Høres ut som min egen datter!! Hun er også veldig opptatt av babyer. Hun går rundt og sier hun har 5 babyer i magen osv, men om hun ønsker seg en lillesøster eller lillebror det er ikke så interessant!! :rolleyes:

Jeg har tenkt å vente så lenge som mulig med å si noe som helst. Hun er ikke av den tålmodige typen, og hun kommer til å snakke om dette i det uendelige :P Det blir lenge nok for henne å vente.
Håper å hvertfall kunne vente til vi er halvveis ;) Spørs hvor stor magen blir ;)

Vi forteller etter 12.uke. Datteren min maser ustanselig etter lillebror eller lillesøster så dette er noe hun kommer til å bli veldig glad for. Tanken er at hun skal få lov å fortelle familien. Hun er 6år og veldig opptatt av at hun er enebarn. Og jeg tror det blir ekstra viktig å involvere henne i alt. Innen babyen kommer så har hun jo hatt oss for seg selv i 7 år!♥

Jeg vet ikke hvor lenge vi skal vente, men tenker vente en stund så ikke ventetiden for vår datter på 3 ikke skal bli så lang. Samtidig skjønner hun såpass mye nå at det er nok vanskelig å ikke fortelle henne det når vi skal fortelle alle andre det etter uke 12. Hun vil snakker av og til om at hun vil bli storesøster, men mest av alt ønsker hun seg en storesøster siden bestevenninnen har det...

Back
Topp