Når forteller man den store nyheten?

Snartmamma2

Andre møte med forumet
Jeg er gravid for andre gang, og har lyst til å skrike det ut til hele verden Hehehe... Er så vanskelig å vite når det er best å fortelle, og hvor lange man skal vente.. Jeg er bare 5+2, så jeg VET at det er at i teorien er det alt for tidlig å forkynne til alle og enhver.. MEN jeg er jo så fryktelig utålmodig, og har til og med måtte lyve å si at mensen har kommet, bare får at folk ikke skal finne det ut.. Jeg er verdens værste løgner (noe som i og for seg er veldig bra...), så jeg greier jo ikke å lyge om noen spørr meg...
Hva mener dere??? Hvor lenge skal man vente med å fortelle, til familie, venner, jobb?

Jeg har også lyst til å rope det ut 

Om alt er bra til onsdagen, får svigers vite til helga. De skal være hos oss hele helga, og om jeg ikke blir bedre så blir det vanskelig og skjule det =) hehe

Kjenner den følelsen :)
Jeg har fortalt det til nærmeste venner og familien... Bryr meg egentlig ikke om hvem som vet det, for skulle jeg miste, så er det sånn det desverre er...
Men nå gleder alle seg med meg, og det er utrolig deilig å ikke gå rundt å måtte lyge om hvorfor jeg ikke drikker på de x antall 30 årsdagene jeg skal i, to bryllyp å to utdrikkingslag :P
Jeg er mer av den typen at de som står meg nærmest kommer til og glede seg med meg, og skulle jeg miste, kommer de til å sørge ilag med meg... Men min mening :)

Vi skal vente til uke 12, nermeste familie vet det. Eller foreldra våres, ikke søsken.. og noen få venner, jeg måtte ha noen å prate med om det skulle ende i ma igjen. Tenkte vi skulle si det til jentene uken etter påske når vi er i uke 12, skal på ul på onsdag og mest sansynlig i uke etter påske tror jeg :) Men håper jeg klare å sjule det for alle andre til da :) er ikke enkelt siden magen har begynnt  å komme...... mest luft enda... men ikke enkelt å kle seg etter magen nå...

familien får vite det i påsken:) Da er jeg litt over 7 uker på vei:) Syntes det er greit å fortelle det, også i tilfellet det ikke går som planlagt.. Da er det greit å ha støtte! og over påske skal jeg på ul.. hvis det viser et bankende hjerte, så får våre beste venner vite det også:)

her har vi fortalt til de fleste og tenker  bare gode tanker om det
jobben var veldig glade for å få vite tidlig og takket veldig for det

mamma og stefaren min er de første som skal vite noe. Vi skal reise til de 20 april, og da skal de få vite det. Skal på ul dagen før og første svangerskapskontroll samme dag- Håper bare så inderlig lille spire klorer seg fast. Er i dag 8+3, og vil være 12+0 den dagen de får vite det :)

I begynnelsen av mai! Vi gjør det mest i forhold til at vi må finne ut av om vi skal flytte osv først. Jeg vil jo helst at vi skal ha "orden på ting" før vi forteller det til familien fordi de vet hvordan vi har slitt nå med dårlig råd osv. Men nå er sambo straks ferdig å studere så da blir det litt enklere uansett.

tror i alle fall jeg venter til uke 12 med at alle her i nærheten får vite inkl sambo sin familie siden de slarver like mye som noen andre burugler i området gjør. Vil liksom vite at alt går bra før alle får ta del i det. Og hadde håpet å unngå å fortelle det på noe alla samme måte som nr 2. Da vi var usikkre på om vi ville takke ja til sydentur med svigerfamilien pga mine plager i første svangerskapet. Og vi sa at vi måtte tenke oss litt om og prøvde å unngå sydentema litt, siden jeg jo knapt var sikker på om hvor langt jeg var på vei. Og jeg fikk slengt i trynet om ikke pengene deres var gode nok for meg - joda goddag mann økseskaft, vi ville gjerne finne en mer hyggelig måte å si at storebror skulle få søsken - men hun fikk da høre det rett etter den latterlige kommentaren. Så ja, slipper ikke nyheten til de først for å si det sånn.....Men mamma vet det allerede :)

Takk for mange fornuftige svar =)

Vi har sagt det til noen få, foreldrene vårre vet det (-svigerfar, han er en skikkelig sladrehank ;) ) Og noen får venner, MÅ jo ha noen å snakke med de om det. fryktelig vanskelig å holde seg da... Men vi  har blitt enige i å vente til jeg er i uke 12, føles fryktelig lenge til.....

Min søster og min bestevenninne vet det. Og termingruppa mi fra førstemann vet det, men vi er en så sammensveiset gjeng at det falt helt naturlig å dele nyheten med dem :) resten får vite det etter ordinær ul.

Har fortalt det til mine forelder og svigermor.. Men skal vente lengst mulig før andre får vite det. (helst etter ordinær ul) Synes det er veldig vanskelig å holde d hemmelig for så mange, men må bare prøve å gjøre d lenge enda ;-)

Foreldrene mine og svigerforeldre fikk vite det i uke 7. Mellom uke 4-7 nevnte svigerforeldrene mine flere ganger at de ønsket seg flere barnebarn og at samboeren min måtte få ut fingern. Hehe. Så da var det naturlig for oss å fortelle dem det tidlig. Nå er jeg 8 uker og to venniner har også fått vite det. Skal på privat ultralyd i uke 11, så da får resten av nærmeste familie vite det. Facebook og offentligheten får nok vente til uke 12-17, hvis jeg klarer å holde meg...

jeg tenkte jeg skulle skrive noe på facebook 1.april... er ikke mer enn 5 uker da, men det er jo neppe noen som kommer til å tro på meg... hehe.... siden dette blir 5,mann, så tviler jeg på at det er noen som tror jeg er så gal... hehe... Noen venner vet det allerede da, og hadde sååå lyst til å si det til svigerinna mi i går da jeg var på besøk hos dem og min lille nevø på 1mnd :) (det hjalp nok på å holde litt på ham like etter fødselen, hehe, ble jo gravid like etterpå)

Jeg har alt fortalt det. Både jeg og samboer var like utålmodig, så nå vet alle rundt oss det. Er bare 5+1 på vei, men likevel, så tok vi sjansen med å fortelle det. 
Vi tenker slikt: Vi deler på gledene! Går det galt, så kommer ihvertfall jeg til å være utrøstelig en stund, så da er det best at de rundt meg vet om det, og grunnen til at ting er som de er. 
MEN, dette var ment for å skje, så selvfølgelig skal det ikke gå galt! ;-))

tror en må bestemme det litt selv :) er enig med _onepiece_ :) deler en det med flere, får en jo  fler å støtte seg til viss det går dårlig.

jeg selv har fortalt det mine og mannes forelde og våre søsken. pluss 2 veninner og min klasse på 10 jenter. alle viste at vi hadde prøvd et år.. så da var det greit :)
skal på min 3. UL i uke 12 og da får jeg vel nytt bilde :) så planen er å lage sommerkort til hele familien med et bilde av ul ;) syns det er kjipt å si det over telefon eller facebook treffer ikke de fleste før til sommeren... og det er sååå lenge til :P så syns det er en kosleig ide :D får de både bilde og kort i posten :D er jo under 4 uker til så

noen som kanskje har andre forslag til å fortelle det ? :)

Vi har fortalt til aller nærmeste familie, som foreldre og søsken, og så har vi fortalt det til vårt nærmeste vennepar! Offentligjøringen venter vi med til etter uke 12 tenker jeg, sist sa vi det 12+4

Jeg er helt enig, men desverre er ikke min mann enig... hehehehe... men vi kommer vel til en enighet tenker jeg.... Jeg gleder meg til å fortele det ihvertfall.....

_onepiece_ skrev:
Jeg har alt fortalt det. Både jeg og samboer var like utålmodig, så nå vet alle rundt oss det. Er bare 5+1 på vei, men likevel, så tok vi sjansen med å fortelle det. 
Vi tenker slikt: Vi deler på gledene! Går det galt, så kommer ihvertfall jeg til å være utrøstelig en stund, så da er det best at de rundt meg vet om det, og grunnen til at ting er som de er. 
MEN, dette var ment for å skje, så selvfølgelig skal det ikke gå galt! ;-))

Back
Topp