Når forteller dere?

Når forteller dere familie og venner?
Søsteren min og et par venner vet det allerede (trengte noen å dele overraskelsen med - og som jeg kan snakke med om det går galt). Resten av familien venter vi med til etter TUL, men vet ikke akkurat når… når behovet plutselig melder seg, tenker jeg!
 
Har fortalt det til to venninner og broren til mannen. Vi begge trengte noen å dele det med. En annen kollega vet det også. Venter til TUL med resten. Sånn helt offentlig blir det ikke før 3 mnd. Men jeg synes det er greit at de nærmeste rundt meg vet uansett hvordan det går. De fleste vet hva vi har vært gjennom. Greit å få forståelse for hvorfor man evt er lei seg eller sykemeldt osv.
 
Har ett par nære venninner som vet, men ellers holder vi det for oss selv til uke 12 :)
 
Her vet de fleste det for eg blir så dårlige. Var med mamma heila ukå så måtte sei det, og på jobb er det greit å vita at eg ikkje kan bære tungt og tar helst ikkje dritt bleier (jobbe i bhg).
Hans svigermor får vite muligens neste helg
 
Har sagt det til ei veninne foreløpig! Nå begynner formen å bli dårligere, så vi får se hvor lenge vi klarer å skjule det. Vil drøye litt for at ikke ventetiden skal bli så lang for barna :)
 
Her er det ivf- baby. Min søster har visst om hele prosessen, så hun fikk vite noen dager etter positiv test. En sjef kjenner også til prosessen, så hun spurte nå rett på nyåret hvordan det gikk, og da svarte jeg ærlig. Svigers vet også om ivf-prosessen, men vi har foreløpig ikke sagt fra at det ser ut til å gå veien nå. Resten tenker jeg får vente til uke 12.
 
Vi har fortalt svigers. Er mye sammen i helger, så da er det enklere med mat og alkohol. Passet veldig godt med bursdag og fikk lagt test og body inni gaven :)
Resten venter vi så lenge det går.
 
Det spørs hvor dårlig jeg blir hvis jeg er i god form så venter vi gjerne til uke 12. Men sier sikkert noen nærmeste venninner før tenker jeg.
 
Fortalte 2 venninder det dagen etter positiv test. Men det var kun fordi at vi skulle treffes å drikke vin:rolleyes:

Har vært så utrolig dårlig i helga, så sa det til mamma og søskene mine:)
 
Kommer nok til å vente med å fortelle men nærmeste som besteforeldre skal få vite etter fullgått uke 5 ☺️ Pga praktiske vell å merke
 
Er 4+3 i dag. Har ikke fortalt noen enda, og det er litt godt at det er vår hemmelighet enn så lenge. Klør i fingrene etter å fortelle både familie og venner, men har mistet flere ganger før og orker rett og slett ikke ta en til "runde" med de vi forteller hvis det ikke skulle gå denne gangen. Ikke at jeg ikke kunne fortalt om en evt. spontanabort, er nokså åpen om slik. Har bare lyst å kunne fortelle det med ro i kroppen og tro på at det faktisk blir :)
 
Tenkte i grunnen å vente til uke 12. Man vet jo aldri, også orker jeg ikke alle medlidende blikk om det skulle gått galt
 
Her vet veldig mange det :hilarious: Svigermor og svigerfar(også sjef), min mamma og begge søstrene mine. Skulle egentlig ha en julelunsj der det blir servert alkohol og jeg hadde ikke hatt sjans til å skjule det så måtte fortelle :hilarious:
 
Har fortalt det til to venninner samme dag jeg fikk positivt test siden jeg bare måtte få delt den gode nyhete med noen. Til svigers har vi tenkt å fortelle på bursdagen til svigermor. Da er jeg 7+ uker. Har også tenkt å fortelle det ganske raskt til sjefen pga nødvendig omorganisering på jobben da. Resten vet jeg ikke, men venter nok ikke så lenge med å fortelle familien min. Er allerede kvalm og greit å få ekstra støtte dersom det likevel ikke går riktige veien.
 
Har hatt flere problemer tidlig i forrige svangerskap, så tror jeg at denne gangen vil vente til TUL, så rundt uke 7-8. Bare for å se at alt er i orden før vi sier det til familie og venner.
 
Enn så lenge er det kun sjefen og en kollega som vet det, pga. tilrettelegging på jobb. Samboeren og jeg har snakket om å komme med nyheten til nærmeste familie på morsdag 13. februar. Da er jeg nesten 9 uker på vei. Men vi får se hvor lenge vi klarer og holde oss for å ikke si det :hilarious:
 
Sa det til mini på 3 år i dag for jeg har vært mye dårlig de siste dagene. På mandag vet nok hele verden det :hilarious:
 
En venninne vet, hun var med helt fra positiv test sist og. Har en gruppe med venninner jeg kanskje forteller til neste uke da de hadde fått vite om det gikk dårlig uansett. Har lyst til å vente med å fortelle mamma til etter TUL, men spørs om jeg klarer. Kan hende jobben må få vite før uke 12 hvis det kommer noen turer til malariaområder, derfor de fikk vite det så tidlig sist, men denne gangen er ingen planlagt for øyeblikket...
 
Back
Topp