Når forteller dere?

minnea

Betatt av forumet
Jeg er verdens dårligste til å holde på hemmeligheter, så mistenker at jeg kommer til å si det til mamma neste helg (er da 6 uker ca) - men det er jo mamma! Så svigermor litt etter, ca 8 uker, for hun kommer til å bli så glad :) trooor jeg. Pappaer kommer etter det igjen en gang, tror jeg.
Leste om en som spontanaborterte og så angret på at hun ikke hadde sagt det til flere- delt sorg er halv sorg og sånn... så tror egentlig jeg kommer til å sprekke til venninner om de spør meg tvert :) hva med dere?

skal prøve å holde det skjult til jeg er 12 uker i hvert fall. ei venninne som vet, men ingen andre.

Har allerede poppet nyheten til ei venninne som fikk barn i januar :P Men mest fordi jeg følte jeg trengte støtte, sånn i tilfelle det skulle gå galt... Mamma og svigers får ikke vite noe før om flere uker (så sant jeg ikke sprekker der også!), mens jeg kommer til å fortelle det til søskenbarnet mitt og dama i morra (jeg og han er som søsken, og snakker med hverandre om alt!), siden de skal ha barn i november :) Føler jeg må støtte meg litt på folk i samme situasjon, sånn at hvis det går galt, så har jeg dem :) Har ikke lyst til å fortelle det til mamma før jeg er 12 uker egentlig, siden jeg vet at hun kommer til å ta det tungt dersom det går galt, og vil ikke at hun skal få den påkjenningen i tillegg til alt det andre vonde som er med sykdommer i familien...

Har ikke lyst til å fortelle det til mamma før jeg er 12 uker egentlig, siden jeg vet at hun kommer til å ta det tungt dersom det går galt, og vil ikke at hun skal få den påkjenningen i tillegg til alt det andre vonde som er med sykdommer i familien...

Skjønner det :( jeg er litt sånn; dette er første gang jeg er gravid, og det er jo sannsynlig at graviditeten vil ligne litt på mamma sine (er det ikke?) - så tenker det kan være fint å dele. I tillegg vet hun godt at vi har prøvd, og for hennes del blir det nok mest et positivt innslag -selv om det skulle gå galt. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønner det :( jeg er litt sånn; dette er første gang jeg er gravid, og det er jo sannsynlig at graviditeten vil ligne litt på mamma sine (er det ikke?) - så tenker det kan være fint å dele. I tillegg vet hun godt at vi har prøvd, og for hennes del blir det nok mest et positivt innslag -selv om det går galt. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mamma vet ikke at vi prøver, eller, jeg har vel hinta litt, men ikke sagt det direkte ;) Har jo veldig lyst til å fortelle henne det egentlig, men venter litt i allefall :) Snakker jo med henne om det meste, men sånne ting snakker jeg heller med venninna mi om egentlig :P Vet ikke helt hvorfor, men..

mine foreldre vet det, pluss sjefen (som jeg har et veldig godt forhold til) og en nær kollega som også er gravid. Men alle mistenker vel at jeg er gravid eller blir gravid snart etter som jeg var helt åpen om at jeg var sykemeldt en uke pga sa'en min i april, altså vet de at vi ønsker oss barn. Vi forteller det vel til familien om noen uker, da skal vi på familieferie i to uker og da blir det vanskelig å holde det skjult :)

Søsteren min var den første jeg fortalte det til og hun har fortalt samboeren om det.
Men bortifra de så skal vi prøve å holde det hemmelig så lenge vi klarer.
Til rundt ultralydtid eller noe :p

Men så var det jo det at det er så godt å dele gleden og tankene med noen. ^^
Spent på om jeg selv klarer å holde kjeft :p

Hadde lyst til å fortelle det før jeg fikk blødning, nå tenker jeg at det er teit å fortelle om jeg ikke er gravid, så denne gangen har det vært lettere. Forteller det vel når jeg har tatt hcg prøve 24 juni og fått positivt svar. :)

Sjefen min vet, fordi jeg har en veldig lite gravidvennlig jobb så et avhengig av en dose forståelse og en dose tilrettelegging ;)

Har to venninner som vet vi prøver og som egentlig har "krevd" beskjed fort når d skjer noe, men jeg har foreløpig ikke fortalt de noe. Litt på bakgrunn av at "jeg måååå få være den første som får vite!!!"

Vi skal bort med hele svigerfamilienbi sommer og klarer ikke holde d hemmelig ila det vi skal så komler til å fortelle tidlig i juli tenker jeg. Hvis d går bra fram til da. Bløff litt i helga, men håper på d beste!!

- taster fra appen :)

Her er det kun min beste venninne som vet det, etter planen er jeg 12 uker på vei på bursdagen min i juli og håper jeg får bestilt tidlig ultralyd til da. Ser for meg det er litt stas å dele til begge familiene samtidig :) ønsker å vise dem bilde av lille nurket når vi først vet at alt står bra til. Er litt vanskelig å holde seg da, nesten så jeg fortalte det til mamma i går. :p

Nærmeste familie vet det på både hans og min side, 3 venninner, tante og onkel :) Har ikke klart å holde det hemmelig siden mange har trodd at jeg har hatt spisevegring.. Måtte fortelle dem at jeg har vært dårlig på grunn av folaten så dem ikke skulle bekymre seg så mye for vekten min :)

Kan man bli dårlig av folaten? Hvordan dårlig da?
Jeg kaldsvettet, ble veldig svimmel, kvalm, slapp.. Klarte ikke å være på jobb. Men nå brukte jeg 4 mg folat pga annen medisin jeg går på :) Bruker o,4 mg nå og er i fin form :)

Har sagt det til endel alt faktisk, men er litt ift jobb også. Men mamma og pappa veit det, dei nærmaste venninner veit da, nokon har eg enda ikkje fått informert, men satse på å få gjer det snart ;) og håpa på å få gjer det sjølv :) svigers får snart vite det :) mest sannsynlig etter ul 17.juni :)

Kun mannen, legen og ei venninne som vet det. Hadde planer om å ikke si det til venninna mi heller, men hun spurte meg rett ut.
Fått mange spørsmål i helgen siden jeg var edru på fest, men sa ikke noe. Ikke for det, jeg er vel mer eller mindre avholds så de som kjenner meg vet at jeg ikke drikker på fest uansett (men her var det mange jeg ikke hadde sett på maaange år).

Aner ikke når jeg sier det. Håper på å holde det lengst mulig for oss selv, for ting er ikke helt som det skal her (dessverre).

Mistet bare få uker etter vi hadde delt nyheten sist. Så denne gang blir det vår hemmelighet til uke 12-15! :)
(Sniker, testet svaakt pos, men venter til jeg får sterkere test før jeg flytter inn,,)

Mistet bare få uker etter vi hadde delt nyheten sist. Så denne gang blir det vår hemmelighet til uke 12-15! :)
(Sniker, testet svaakt pos, men venter til jeg får sterkere test før jeg flytter inn,,)

åååååh, krysser fingrene for at du kommer inn hit og :-D

Sjefen min vet, fordi jeg har en veldig lite gravidvennlig jobb så et avhengig av en dose forståelse og en dose tilrettelegging ;)

Har to venninner som vet vi prøver og som egentlig har "krevd" beskjed fort når d skjer noe, men jeg har foreløpig ikke fortalt de noe. Litt på bakgrunn av at "jeg måååå få være den første som får vite!!!"

Vi skal bort med hele svigerfamilienbi sommer og klarer ikke holde d hemmelig ila det vi skal så komler til å fortelle tidlig i juli tenker jeg. Hvis d går bra fram til da. Bløff litt i helga, men håper på d beste!!

- taster fra appen :)

Hva jobber du innen, Epleskrott?

Back
Topp