Når forteller dere til barna?

Fluffpuff95

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Dere som har barn fra før, når deler/delte dere det med de? Her er de 2,5 og 6 år. Er nå 10+6, og må nok begynne å dele nyheten med familie og venner før mistanken oppstår. Men hadde vært gøyalt om det var barna som delte det. Noen tanker? :happy:
 
Vi skal på TUL på tirsdag og vi skal si det til dem da. De er snart 13,11 & 9 år. Lurer på om vi bare skal gi dem hvert sitt ultralydbilde og spørre om de vet hvem det er :hilarious:
Evt dekke på til en til middag og sette bildet på stolen. Aner ikke. De må hvertfall få vite det samtidig for ellers blir det krangel om hvem som fikk vite det først osv. Også avslører de seg i mellom. Kan også bare ta på meg en stram genser:woot: vi må fortelle det ril øvrig familie etterpå. Drt kommer til å gå som ild i tørt gress
 
Har allerede fortalt til barna på 4 og 6 år og de har fått fortalt det videre til familie. Veldig spontant og kjapt så de ble ganske så paffe når det kom helt ut av det blå :D
 
Vi skal på TUL på tirsdag og vi skal si det til dem da. De er snart 13,11 & 9 år. Lurer på om vi bare skal gi dem hvert sitt ultralydbilde og spørre om de vet hvem det er :hilarious:
Evt dekke på til en til middag og sette bildet på stolen. Aner ikke. De må hvertfall få vite det samtidig for ellers blir det krangel om hvem som fikk vite det først osv. Også avslører de seg i mellom. Kan også bare ta på meg en stram genser:woot: vi må fortelle det ril øvrig familie etterpå. Drt kommer til å gå som ild i tørt gress
Så gøy! Ja, da har dere jo ganske så oppdaterte bilder også, så det er jo perfekt! Hehe, skjønner at det blir viktig i den alderen, ja :D
 
Har allerede fortalt til barna på 4 og 6 år og de har fått fortalt det videre til familie. Veldig spontant og kjapt så de ble ganske så paffe når det kom helt ut av det blå :D
Å, så gøy! Jaa, det var slik jeg tenkte familie skulle få vite det her også :love017 Hvor langt er du på vei?:happy: Jeg har holdt hemmelig så lenge med de to første, så tenker fremdeles det er tidlig her, men nå klarer jeg nesten ikke skjule magen lenger…
 
Vi skal på TUL på tirsdag og vi skal si det til dem da. De er snart 13,11 & 9 år. Lurer på om vi bare skal gi dem hvert sitt ultralydbilde og spørre om de vet hvem det er :hilarious:
Evt dekke på til en til middag og sette bildet på stolen. Aner ikke. De må hvertfall få vite det samtidig for ellers blir det krangel om hvem som fikk vite det først osv. Også avslører de seg i mellom. Kan også bare ta på meg en stram genser:woot: vi må fortelle det ril øvrig familie etterpå. Drt kommer til å gå som ild i tørt gress
Skal selv på TOUL 3.april og tenker vi skal fortelle barna etter timen!
Vi har ingen felles fra før, men hans er 15 og 12 og min er 13. Så det blir spennende å se hvordan de reagerer o_O :p

Tenker hovedsakelig at vi skal gi de ul bilde. Og la de trekke konklusjonen selv. Så får vi fortelle resten av familien etter det!
 
Vi skal på toul etter påske, så mini får nok vite etter det.
 
Så gøy!! :love2:Heartpink Jeg har fått time til privat ul imorgen, bare for å sjekke at utviklingen er som den skal før vi deler med barna! Veldig spent på hvordan de tar det :love017
Jaa, var på privat UL 10+5 for å sjekke at alt sto bra til først. Det kan jo være en trygghet. :Heartred
 
Jaa, var på privat UL 10+5 for å sjekke at alt sto bra til først. Det kan jo være en trygghet. :Heartred
Ja! Alt såg veldig fint ut, så da tenker vi fortelle til barna til helga. Så får ungene putte ul-bilde i påskeegg og gi til besteforeldra. Forsåvidt også greit å ha påska på oss for å få delt med nærmeste familie og venner før nyheten heelt sikkert slippes i bhg over påske :happy: :Heartpink
 
Hehe, jaaa. Det er sant! Er veldig overrasket over at 4-åringen har klart å la være å si noe. :laughing002 Spurte om han hadde klart å holde på hemmeligheten, så svarte han «Går det greit at jeg sa det til en venn? Jeg fortalte det til «navn» (bestevennen)»! :laughing002:love017 Smeltet helt, var så søt da han sa det. :laughing002:Heartred
 
Fortalte det til eldstegutten (4år) like etter jeg hadde kastet opp. Måtte forklare hvorfor jeg ikke måtte være hjemme når jeg var "syk" Var da ca 8 uker.
 
Skal fortelle det til 3,5 åringen i påsken om NIPT-testen er ok. Er da ca 14 uker på vei :)
 
Fortalte om baby i magen til 2,5 åringen og viste ultralydbilde. Mildt sagt lite interessert, trodde jeg bare tullet :hilarious: Får vel bare gjenta det etterhvert som magen vokser!
 
Fortalte det til tvillinger på 10 år. I uke 9+8. De lurte på hvorfor æ kasta opp så mye og var så sliten men dro forsatt på jobb. De ble veldig veldig glad. Fikk dem når æ var veldig ung og de har alltid ønsket seg søsken så de gleder seg.
 
Sambuaren min har ein 14 åring med noko adferdsproblematikk. Me måtte time det veldig og venta lenge. Sa ifrå til hen når nipt-testen kom att som negativ og når det byrja komme ord utpå bygda. Han tok det sånn passe og vil ikkje forholde seg til det
 
Back
Topp