Når forteller dere til barna?

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Når har dere tenkt å fortelle til barna at dere skal ha en til? Våre felles er 5 og 2 1/2. Hun på 5 har snakket lenge om at hun vil ha en lillesøster, for lillebror vil ikke leke med dukker :smiley-bounce022
Skal på ul 1.11, da er jeg 10+5, og tenker at jeg sier det til mamma etter det, uansett om alt er bra eller om jeg har mistet på nytt.

Og hvordan sier dere det til barna?

Til den eldste bonusbarnet (20 år) tenkte jeg og sende Snap av ul bilde og spørre om han var klar for å bli storebror igjen. Han og kjæresten har snakket om å få barn selv, og kjæresten hans kommer værtfall til å bli glad!

Jeg tørr ikke si det til barnet vårt før alle kan vite det. Han kommer til å bli så glad at han forteller det til kjente og ukjente. Så etter ul i uke 12 får han vite det.

Vår jente er 2 år og vet det allerede. Hun skjønner jo ikke så mye. Synes bare det er moro å si at mamma har baby i magen.. Så her har vi ikke vært redd for å si det. Er jo annerledes med ei på 4-5 som forstår så mye mer. .Kanskje vente til dere vet kjønn i uke 18? om dere skal vite det da.. så kan dere si lillebror eller lillesøster...

Vi kommer til å si det til dem, så fort vi har fått svar på NIPT testen. Trolig uke 11.

Jeg har måttet fortelle det til jentungen på 16 år alt. Så mye eg ikke orket i ferien nå og mye eg måtte unngå. Hun ble så glad at hu nesten begynte å grine og lurte på når hu fikk begynne å handle inn baby klær...

Vi sier det til familien når jeg er 12+6, for da er det helg etter vi har vært på tul og sett at alt er bra. Barna får vite det noen dager etterpå :happy:

Jeg er 10+3 og har fortalt det til datteren min på 4år for noen dager siden. Så nå går ho rundt å forteller det til alle ho kjenner,men det går helt fint. Jeg er så oppblåst at ho begynte å spørre meg om hvorfor magen var blitt større og om det var baby inni der at vi til slutt fortalte det og ho ble kjempe glad og gleder seg masse :)
Sa det egentlig bare rett ut,at vi hadde en hemmelighet og det er at jeg har baby i magen.

Kommer nok til å fortelle det til barna etter tidlig ul når eg er 10/11 uker :)

Skal på UL når jeg er 12+0, og kommer nok til å si det til sønnen vår på 3år ganske raskt etter dette [emoji173]️ Gleder med veldig!

Last edited:
Fortalte det for mange uker siden pga at jeg var i så dårlig form:) De er 8 og 10 år så de merket jo at jeg ikke var helt i slaget.. og de gleder seg veldig begge to:)

Vår jente er 2 år og vet det allerede. Hun skjønner jo ikke så mye. Synes bare det er moro å si at mamma har baby i magen.. Så her har vi ikke vært redd for å si det. Er jo annerledes med ei på 4-5 som forstår så mye mer. .Kanskje vente til dere vet kjønn i uke 18? om dere skal vite det da.. så kan dere si lillebror eller lillesøster...
Så lenge kan jeg ikke vente med å fortelle det. Hun har allerede sakt til pappaen at mamma har baby i magen, selv om ville har fortalt det til henne. Regner med det blir etter ul, da er jo sjansene så liten for at det skal gå galt.

Så lenge kan jeg ikke vente med å fortelle det. Hun har allerede sakt til pappaen at mamma har baby i magen, selv om ville har fortalt det til henne. Regner med det blir etter ul, da er jo sjansene så liten for at det skal gå galt.

Sønnen min på 3år klemte i dag på magen min og spurte om jeg hadde baby i magen. Skulle dra opp genseren for å se. Kommenterte at magen var så fin [emoji173]️ Blir det mye spørsmål så sier vi det nok til han før ultralyden om en uke [emoji4] Er 10+5 i dag.

Jeg tørr ikke si det til barnet vårt før alle kan vite det. Han kommer til å bli så glad at han forteller det til kjente og ukjente. Så etter ul i uke 12 får han vite det.
Det er en grunn til at barna får vite det sist av nærmeste familie her :hilarious: Så går vi offentlig med det etter vi har fortalt barna det, for det er omtrent samme - alle får vite det :hilarious:

Vi kommer til å fortelle datteren vår først. Hun er tross alt aller nærmeste familie. Så ruller ballen derfra. Om hun vil fortelle det til resten av familien er det helt greit. Det er hun som skal bli storesøster, og skal dele Mamman og Pappan sin med den lille. Det blir like mye hennes baby som vår.

Fortalte vell datteren min på 9 år om at jeg var gravid når jeg var rundt uke 10 menwr jeg å huske. Fordi hun allerede da gikk rubdt å sa at jeg hadde baby i magen til meg så jeg måtte jo bare tilslutt fortelle henne at ja jeg hadde jo faktisk en baby inni der. Men da trodde hun nesten jeg tullet med henne, var nesten ikke så hun kunne tro at det endelig skulle bli en baby her i huset. Hun har ønaket seg det så lenge tror hun fattet misstanke om at det var noe på gang ganske tidlig, siden jeg var så ekstremt kvalm.

Fortalte det til guttene mine på 5 og et halvt og 7 og et halvt på Onsdag. Vi har de annenhver uke, de trodde jeg var syk hele uken. Så etter vi var på tidlig ultralyd hadde vi en lek i stuen. En ledetråd ledet til den andre. Før de tilslutt endte opp med ultralydbilde og en hilsen fra lillebror/søster :happy:

Eldste ble kjempe glad og stolt. Sa han skal passe på magen min som en hauk, for han spilte ikke kjønn noen rolle. Men han var 99% sikker på jente:love7

Yngste hadde noen gullkorn. Som "nå har egget ditt klekket mamma" :laughing8 Og "blir det en jente sitter jeg henne ut om natten".

Hahahaa enda godt det er noen måneder igjen til Mai Terminen ble flyttet fra 15.05- 27.05. Så spent på OUL.

2,5 åringen her har visst det fra begynnelsen. Og til å begynne med var ikke det så stas. Nå har alle med litt mage baby i magan som han sier [emoji23] og han maser stadig på å få se bilde av babyen i magen, han gleder seg til å få lillebror [emoji23] ikke like positiv når vi sier at det kan hende at det blir en jente.

Fortalte det til guttene mine på 5 og et halvt og 7 og et halvt på Onsdag. Vi har de annenhver uke, de trodde jeg var syk hele uken. Så etter vi var på tidlig ultralyd hadde vi en lek i stuen. En ledetråd ledet til den andre. Før de tilslutt endte opp med ultralydbilde og en hilsen fra lillebror/søster :happy:

Eldste ble kjempe glad og stolt. Sa han skal passe på magen min som en hauk, for han spilte ikke kjønn noen rolle. Men han var 99% sikker på jente:love7

Yngste hadde noen gullkorn. Som "nå har egget ditt klekket mamma" :laughing8 Og "blir det en jente sitter jeg henne ut om natten".

Hahahaa enda godt det er noen måneder igjen til Mai Terminen ble flyttet fra 15.05- 27.05. Så spent på OUL.

Haha. Så morsomme ting barn kan si.
Storebror her i huset ble så sint og lei seg sist da han fikk vite at det ble jente. Men han forgudet henne fra første stund da hun ble født.
Denne gang blir han 6år når baby kommer, men jeg vet at han ønsker en lillebror ...

Back
Topp