Når forteller dere søsken om det?

Molli

Glad i forumet
Jeg har jo to barn som er såpass store at jeg tror de merker at det er noe. Jenta mi som snart er 6 år har dytta og dunka meg i magen i dag, kanskje for å teste ut litt. Eldstemann er 9,5 år. Tenker at om det skulle gå galt er det vanskelig å skjule for så store barn uansett. Jeg er 6+5, så det er jo tidlig, vet liksom ikke helt. blir kvalmere for hver dag nå, og må stadig be dem om å vente på meg fordi jeg må ta det litt rolig. Har litt lyst til å vente til jeg er 8 uker på vei. De kommer jo til å fortelle ALLE om det! ;)

Så lenge kvalmen ikke tar overhånd tenkte jeg å vente ganske lenge. At formen er variabel er de vant til, jeg har vært syk siden november. 9 mnd er ganske lenge å vente. Greier jeg å skule det til jeg er halvveis gjør jeg det (det gikk sist).

Vi venter til 12 uker med å fortelle det til barna. Har allerede tenkt ut en god plan for å overraske de. Ungene har mast i flere år om å få et søsken, så hvis det hadde gått galt tror jeg de ville tatt det som om de hadde mistet en lillebror/lillesøster. Derfor venter vi med å fortelle det.
Gleder meg veldig til å fortelle de om det!:)

Jeg tenker å vente i alle fall til UL i uke 8, og kanskje helst til uke 12, men jeg vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Kanskje forteller jeg 5-åringen før 3-åringen.

Kommer til å fortelle det når jeg er ca 11 uker. Skal på seminar med jobben da. Og da blir jeg nok avslørt der. Så greit at 4 åringen får vite det først :-) gleder meg veldig til å fortelle han det :-)

Kommer til å fortelle det når jeg er ca 11 uker. Skal på seminar med jobben da. Og da blir jeg nok avslørt der. Så greit at 4 åringen får vite det først :) gleder meg veldig til å fortelle han det :)

Enig i at storesøsken bør få vite det før "alle" andre :)

Vi prøver å holde oss til uke 12:). Gutten vår blir 9 og fikk vite det i uke 5 sist og vi mistet i MA i uke 7 juni 14, han tok det veldig hardt:). Så prøver å holde oss:).

Her er lillemor 2 år,så venter nok til det synes skikkelig:)

Vi venter nok til 12 uker (hvis jeg ikke får veldig mage tidlig ) for vi regner ikke med at spente barn på 5 og 6 klarer å IKKE fortelle det til alle de møter! :-P

Venter så lenge vi kan. Storebror er fire år, og det blir lenge for han å vente. Tipper vi forteller etter ordinær ul, muligens før.

Back
Topp