Når forteller dere om graviditeten?

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Når forteller dere om graviditeten til familie, venner og på jobb? Eller har dere kanskje delt nyheten med noen allerede? :)

Jeg syns det er så vanskelig å holde for meg selv, samtidig som at jeg er hakket mer redd for at noe skal gå galt denne gangen enn ved forrige svangerskap. Skal fortelle min beste venninne nyheten nå til uka, hun har temin i januar så det blir fint å kunne ha en å prate med som er i samme båt :) Jeg må også fortelle sjefen min om graviditeten tidligere enn jeg kunne tenkt meg, da det må tilrettelegges på arbeidsplassen. Men så vil vi ikke at de på jobb skal vite det før våre nærmeste, så de får vite det om noen uker de og. Skulle gjerne hatt muligheten til å holde det skjult litt til, men det blir vanskelig med tanke på jobb.
 
Vi sier nok ikke noe før vi er gjennom uke 8 og vi har sett at hjertet fortsatt slår. Da er man over en av de første kneikene og oddsen er god. Og da forteller vi bare til de aller nærmeste. Resten av familie og venner får vite det 13+0 :)
 
Når forteller dere om graviditeten til familie, venner og på jobb? Eller har dere kanskje delt nyheten med noen allerede? :)

Jeg syns det er så vanskelig å holde for meg selv, samtidig som at jeg er hakket mer redd for at noe skal gå galt denne gangen enn ved forrige svangerskap. Skal fortelle min beste venninne nyheten nå til uka, hun har temin i januar så det blir fint å kunne ha en å prate med som er i samme båt :) Jeg må også fortelle sjefen min om graviditeten tidligere enn jeg kunne tenkt meg, da det må tilrettelegges på arbeidsplassen. Men så vil vi ikke at de på jobb skal vite det før våre nærmeste, så de får vite det om noen uker de og. Skulle gjerne hatt muligheten til å holde det skjult litt til, men det blir vanskelig med tanke på jobb.
Hehe synes selv det er vanskelig å holde hemmelig. Har fortalt det til svigermor fordi hun ville være med og tenke positiv tanker og heie på oss fra starten siden hun vet om de to siste gangene vi mista.
Har også fortalt det til sjefen i tilfelle det ikke går veien igjen.
Skal fortelle til mamma og søstera mi og noen venninner neste uke når jeg er hjemme i Norge på ferie. Vil si det ansikt til ansikt. :)
Så skal vi fortelle det til resten i uke 12, helst etter tul. :)
 
Bare samboer og en venninne hittil som vet! 5+5.
Tenker det er «tryggest» og vente til uke 12 med familie og de andre vennene.
ting kan gå galt etter uke 12 også.
Men da synker jo SA risikoen betraktelig.
Så klarer jeg og holde det skjult og ikke forsnakke meg blir det etter UL uke 12 :angelic::smug::hilarious:
 
Har fortalt det til de nærmeste, de jeg tenker det er fint om vet hvorfor vi er emosjonelt påvirket hvis det ikke går bra. Resten av verden får vite etter TUL, NIPT etc, sikkert nærmere 12 uker...
 
Jeg har fortalt det til dem jeg uansett hadde støttet meg på om det gikk galt. De andre må vente til etter TUL i uke 12
 
Er et par venninner som vet allerede, men det er fordi de er de eneste som vet at vi har prøvd. Ellers så tenker jeg det kan bli interessant å vente til uke 12, har veldig lyst til å annonsere det, men jeg klarer ikke åpne munnen å si de faktiske ordene at jeg er gravid. Spent på om jeg klarer å si det i uke 12 :laughing002
 
Vi har fortalt det til de som står oss aller nærest fordi vi trenger deres støtte og samtidig har opplevd at det er så mye tyngre å fortelle at man var gravid OG at vi mistet. Jeg vil ikke skamme meg over det å miste mer og forrige gang det skjedde gjorde det så godt å ha de som står meg nærest der til å løfte meg opp. Derfor vil jeg aldri skjule det igjen for de, slik jeg gjorde en gang tidligere:)
 
Her vet gubben det, også har jeg sagt det til min nærmeste sjef og kollega. Hun vet historien min, så synes det var greit hun fikk vite det i og med at det kommer til å medfølge mer kontroller og fravær rundt det.
 
Bare jeg og samboer som vet. Barna skal få vite det rundt uke 12 så får bare de snakke videre tenker jeg Går det galt er det greit for min del at bare jeg og samboer vet om det
 
Her vet gubben det, også har jeg sagt det til min nærmeste sjef og kollega. Hun vet historien min, så synes det var greit hun fikk vite det i og med at det kommer til å medfølge mer kontroller og fravær rundt det.
Hva er historien din?
 
Hva er historien din?
Har hatt 5 spontanaborter etter at vi fikk nr 2. Så er jo veldig urolig for at det skal bli en SA nr 6.. Men håper og ønsker så inderlig at det blir barn nr 3 i stedet :Heartred Dette medfølger at jeg vel ikke er helt meg selv for tiden, samt litt mye styr med oppfølging og legetimer.
 
Har fortalt det til dem vi uansett hadde sagt det til, man trenger støtte om det ikke går bra også. Venter til 12 uker med resten:)
 
Jeg er usikker på hvor lenge jeg klarer å holde det skjult. Har vært på hyttetur i helga hvor jeg stadig sa nei til alkohol (pleier som regel å ta et par glass). Har lyst å vente til vi har vært på en tidlig ultralyd slik at vi vet at alt er fint:) venter lengst mulig før jeg sier noe til jobben..
 
Jeg er usikker på hvor lenge jeg klarer å holde det skjult. Har vært på hyttetur i helga hvor jeg stadig sa nei til alkohol (pleier som regel å ta et par glass). Har lyst å vente til vi har vært på en tidlig ultralyd slik at vi vet at alt er fint:) venter lengst mulig før jeg sier noe til jobben..
Jeg hadde invitert til sen bursdagsfeiring med jentene på torsdag pga Korona (er egentlig født i april, selv), og måtte fake alkoholholdig drikke hele kvelden! ;p du klarer å snakke deg unna den om du vil! Hehe
 
Har hatt 5 spontanaborter etter at vi fikk nr 2. Så er jo veldig urolig for at det skal bli en SA nr 6.. Men håper og ønsker så inderlig at det blir barn nr 3 i stedet :Heartred Dette medfølger at jeg vel ikke er helt meg selv for tiden, samt litt mye styr med oppfølging og legetimer.

åja nå ser jeg jo at du er en av de som svarte inne i den tråden jeg lagde ifht redsel for spontanabort. Håper også at dere får barn nr 3 nå ❤️
 
Jeg hadde invitert til sen bursdagsfeiring med jentene på torsdag pga Korona (er egentlig født i april, selv), og måtte fake alkoholholdig drikke hele kvelden! ;p du klarer å snakke deg unna den om du vil! Hehe
Hehe ja, hadde med 2 alkoholfrie øl, problemet kommer når en blir servert vin og baileys:wideyed: Hva gjør man da?:joyful:
 
Sist fortalte vi tidlig til alle de nærmeste. Tenker de vi ville ha delt det med om det ikke gikk bra også. Får glede seg sammen mens en kan tenker vi :Heartbigred
Er bare 4+1 (fikk pos test 3+3) så vi har kun fortalt det til min mamma nå. Tenker kanskje si det til svigers i helgen.
Er sååå vanskelig! Har jo lyst til å rope det ut :love7
 
Jeg har fortalt det til min bestevenninne, gubben min og forrige termingruppa. Tenker å fortelle det til min pappa, stemor og søstre til helga når vi skal besøke de. Jeg har en sønn fra før som blir 1 år i slutten av august, så han skal få på seg en kjenn body med en beskjed!
Forteller det videre til familie og jobb nærmere 12 uker.
 
Vi har fortalt det til mine aller nærmeste venninner. Men har bestemt oss for å vente med å si det til familien og de andre vennene våres til rundt uke 12. Men får se hvor lenge vi klarer å holde på hemmeligheten :)
 
Back
Topp