Når forteller dere dette til søsken?

Liol

Forelsket i forumet
Dere som har flere barn. 
Når forteller dere at det skal komme småttisser i familien til de større barna, og hvor gamle er de? 

Her har vi tenkt å holde oss en gooood stund enda! Han er bare 2 år, så ventetiden kan bli lang. utfordringen kan vel være å måtte si det før han snapper det opp selv, mens voksne snakker seg imellom (når vi gjør det offisielt altså, jeg og gubben snakker ikke om graviditeten forran han) :)

Spent på hvordan det skal gå, kan nok regne med litt sjalusi tror jeg! :) Hvordan tror dere overgangen går hos dere?

Her vil vi nok fortelle det til søsknene rundt uke 12 :)

Her er snuppa også bare 2 år, så tenker vi venter til magen popper ut, og ihvertfall til etter jul (spørs hvor fort magen kommer med denne).

Jeg tipper det blir litt sjalusi her siden snuppa er skikkelig mammadalt til tider :S Men vi har enda 8 mnd på å gjøre noe med det :P

Vi snakker allerede om han vil bli storebror :P Han skjønner ikke hva det betyr, utenom han sier baby... :P Vi kommer sikkert til å snakke om d med en gang, men dere sier en ting her at han kan snappe det opp og snakke om det... hmm... kanskje lurt å vente då ja :P

Vi kommer til å vente til etter tidlig ultralyd, så vi ser at alt er bra før vi forteller noe til barna, så sant det er mulig. Da sparer vi dem for skuffelsen hvis det skulle gå galt, og ventetiden blir ikke så lang.

Hvis det skulle bli sånn at magen kommer så tidlig at vi ikke kan skjule det for omverdnen, så kommer vi til å fortelle det til jentene før vi forteller det til noen andre. De har blitt såpass store nå, så jeg synes det er naturlig at de vet det før noen andre :)

Back
Topp