Når forteller dere det ?

Vannlilje2021

Flørter med forumet
MayDay2021
Når har dere planer om å fortelle det ?

her har jeg kun fortalt det til våres foreldre og til min nærmeste leder på jobb.
Sliter derimot veldig allerede (uke9/10) med å skjule det, både pga en mage som titter litt fram, men også fordi jeg sliter med mye oppkast og kvalme..

Jeg fortalte de nærmeste med en gang og noen gode venninner.
Så fortalte jeg det til kolleger i uke 10 etter jeg hadde vært på ultralyd og så at alt så bra ut. Nå er jeg i uke 13 og holder det ikke hemmelig lenger:joyful:
Mannen fortalte det til sine nærmeste venner også.

Fortalte til nærmeste familien min tidlig, rundt uke 6. Fortalte til samboers familie like etter, sjefene rundt uke 8/9.
Resten på jobb igår 12+5 :joyful: ikke facebook enda:hilarious:

Vi har fortalt det til "alle". Dvs. nærmeste familie, venner, sjef og de nærmeste kollegaer. Hadde ikke klart å skjule magen lengre enn til maks uke 9-10, uansett. Nå skal det sies at jeg var på UL både i uke 7, 9 og 11, så vi har sett at alt står bra til.

En av de nærmeste venninnene mine fortalte jeg det til allerede 4+2. Men det er fordi hun venter barn i februar, og hun vet at vi har prøvd lenge.

Til datteren vår på seks år, sa vi det i uke 10. Da var jeg lei av å gå rundt i alt for store klær :joyful:

Vi har fortalt på jobb, til familie og nære venner nå. Er 13+0. Men det blir ikke offentlig før etter OUL ☺️

Vi fortalte det til kommende besteforeldre og søstera mi veldig tidlig, uke 5/6. Det samme med jobben da jeg jobber mye med røngten og vi alle må ta hensyn til det i svangerskapet. Kommende oldeforeldre og andre skal få høre det om et par uker, i uke 12❤️

11+5 i dag og tror fortsatt ikke helt på at det skal gå bra og at det kommer en baby i mai. Så det sitter litt inne å fortelle det!

Men alle fire foreldrene våre vet og et par gode venner hver. Skal til ultralyd 12+6, og etter det tror jeg at det vil føles godt å fortelle det til alle. Så da blir det våre søsken og gode venner først, så sjefen og nærmeste kollegaer, og deretter etter hvert som jeg møter folk eller slikt. I sosiale medier venter vi kanskje til etter OL eller senere, akkurat det er ikke så viktig.

Mine foreldre og svigerforeldre vet det. Fortalte det i uke 8. sjefen vet også at jeg er gravid, grunnet sykemelding, men øvrig familie og guttungen venter vi med en stund til. Vi har knust hjerte til sønnen vår en gang, etter vi mistet i MA og fortalte det uken før, noe jeg aldri ønsker å oppleve igjen!

Fortalte det til eit par veninner nesten med ein gong, dei kommande besteforeldra og tanter/onkler fikk vite det rundt veke 8-9. Avdelingsleiar og to kollegaer eg jobbar tett med, fikk vite det i veke 9, då eg fort får blodtrykksfall på jobb og har behov for og sette meg.
Fortalte det til sjefen no i veke 12, så har vi også så smått begynt og fortelle det til dei kommande oldeforeldra. Sistnevnte har jo også resultert i at sambuars tante og onkel har fått vite det også, men det var vi klar over kom til å skje.

Resten av verden (type sosiale medier) tenker eg får vente til OUL i begynnelsen av desember :)

Venter til TUL før jeg sier det på jobb og på barnehagen til litjmora. Men ellers er det ikke noen hemmelighet.

Skal fortelle det til ungene i kveld,og svigers får vite det i morgen.

Foreldrene våre fikk vite det i uke 6 og nærmeste leder fikk vite det i uke 5 pga svangerskapspenger

Vi fortalte det tidlig til nærmeste familie og venner. Måtte fortelle på jobb også tidlig. Så nå vet stort sett "alle" det. Deler vel på facebook etter OUL :)

Jeg har prøvd å manne meg opp til å fortelle det til sjefen i flere dager nå, men jeg klarer det bare ikke:( Aner ikke hvordan og hva jeg skal si... jeg svetter og skjelver av tanken :(

Jeg har prøvd å manne meg opp til å fortelle det til sjefen i flere dager nå, men jeg klarer det bare ikke:( Aner ikke hvordan og hva jeg skal si... jeg svetter og skjelver av tanken :(
Jeg har trua på deg! Dette får du til! Kanskje h*n reagerer på en helt annen måte enn du tror! :joyful: Eneste veien ut er gjennom :singing::singing:

Ikke sagt noe til noen ennå, 10+6 i dag, venter til etter fosterdiagnostikk. Fikk ikke igjen jakka mi i dag (Men ikke gått opp i vekt, inså at magen har poppet særiøst ut o_Oo_O

Ikke sagt noe til noen ennå, 10+6 i dag, venter til etter fosterdiagnostikk. Fikk ikke igjen jakka mi i dag (Men ikke gått opp i vekt, inså at magen har poppet særiøst ut o_Oo_O
Jeg har gått opp en kilo og superundertøy mitt la seg i en u under magen idag, da gikk det opp for meg:hilarious:

Sagt deg til sjefen i dag fordi jeg må ha 50 prosent sykmelding pga kvalme. Tror de fleste på jobb egentlig har trodd vi er ferdig med barn (har jo 2 stk på 5 og 8)Ho ble så sjokkert da jeg fortalte det at jeg nesten kan påstå at ho skvatt, haha:hilarious:Men ble glad på mine vegne heldigvis og var utrolig forståelsesfull❤️Har sagt det til mamma og søstra mi i min familie. Venter med resten til etter uke 12 og UL. Noen få venninner vet det også...

Etter MA i fjor (oppdaget i uke 12+5, døde omtrent tre uke før) og mye komplikasjoner rundt den, har jeg enda ikke turt selv å kjenne på gleden av å være gravid igjen, selvom jeg har fått flere ultralyder og spurven lever i beste velgående. Så derfor har jeg ikke fortalt noen andre enn samboer det enda, pluss at ei venninne "luktet lunten" og skjønte det. Vi kommer uansett ikke til å annonsere i SoMe, det gjorde vi heller ikke med eldste. Håper på at gleden kommer når jeg skal på ultralyd igjen neste uke (har da passert uke 12) og samboer får være med, og at vi forteller litt pø om pø da :)

Fortsatt en hemmelighet her (11+1) :rolleyes: Tenker å vente til uke 13 når vi har vært på TUL. Måtte tiden gå fort :joyful:

Back
Topp