Når forteller dere det til søsken?

Vesla222

Glad i forumet
Ja, når forteller dere den gode nyheten til blivende storesøstre- og brødre - og hvor gamle er de?

blir nok når vi er passert de 12 første ukene, og resten av familien skal få vite om det.. kan ikke fortelle det til andre og ikke til søsken. Ønsker jo å fortelle det til kommende søsken selv, og ikke at det skal snappes opp fra femiliemedlemmer eller venner :)

Vi fortalte det til 3-åringen vår i uke 7 vi, fordi jeg var så dårlig og lå mye på sofaen... I tillegg fikk han i uke 9 fortelle det til besteforeldrene...! Hadde han sagt det tidligere eller til noen andre hadde det ikke vært krise det heller... Han har fått en bok som heter babyen vår, som han stolt viser fram og forteller fra :) :)

Vi er så ofte rundt familien at vi venter med å si det til 4- og 3-åringen til vi kan si det selv :) Og 4-åringen hadde nok ikke klart å holde det inni seg.. Men hun snakker mye om "når vi får baby..." - så jeg vet hun kommer til å bli glad når nyheten avsløres.

Skal fortelle det i neste uka, da er jeg 12 uker! :) Men han mistenker nok sånn smått, han sa klart i fra at bleia orker ikke han å skifte på babyen, men kan godt hjelpe meg med alt det andre! :p Han fyller 5 snart! :)

Minsetmann er straks 17 mnd og skjønner ikke noe av det, men størstemann på 3,5 fikk vite det da jeg var ca 10 uker.

Han får vite det når jeg har fått vært på første kontroll og forhåpentligvis får vite at alt er ok. Har fått time på mandag, da er jeg allerede 13+6. Men de hadde ikke noen ledig time før, så ikke noe å gjøre med det...

Eg forteller guten min på 7 år når eg veit at alt går bra der inne og eg har ul om 2 veker og da er eg nesten 12 veker. Gleda meg så masse til å fortelle ham...har vært største drømmen hans sidan han var 3 år gammal å få søsken men egentlig ønsker han seg helst søster eller både søster og bror på en gong :)

Her begynner jeg å lure på om dattera vår på 2 år er synsk O.o for før jeg visste det selv og før jeg hadde tatt noen test.så kom hun bort til meg,strøk meg på magen og sa: mamma baby i magen ! Så da måtte vi jo bare si det til henne når jeg hadde testa positivt :p men hun sladret ikke til noen før jeg var 8 uker da. Da gikk hun rundt i barnehagen og sa hun skulle bli storesøster :p

Jeg sa til største ungen min på 4 at til sommeren har mamma stor mage med baby i, å hun ble kjempeglad, så spurte jeg henne om hun trodde jeg hadde baby i magen nå, men fikk til svar at "nei nå er du bare litt tjukk å full av sjokolade og middag"......:p

Hn kommer hjem fra pappauke på søndag, å da skal jeg vise henne ultralydbildene jeg fikk på tirsdag å forklare at jeg har baby i magen..:) spent på om hun forstår :p

Vi har fortalt det- men har ikke annonsert det som en nyhet akkurat. Begynte med å snakke litt om det hadde vært gøy med en ny lillebror/søs. Så sa vi at vi håpte at vi kanskje kunne få en ny bebi til sommeren. Prater litt om det- når vi kanskje får bebi i sommerferien. Tror med så små barn at det ikke er noe å lage noe nummer av-la det gli litt inn i tankegangen...så blir det mer prat når magen blir stor som et fjell.

Vi har fortalt det til guttene ( 3 og 4 år ) for ca. to uker siden. Men de 'visste' det før det. Sa hele tiden til meg at jeg hadde babyen i magen. Kanskje de husket hvordan det var ifjor når jeg var gravid med nr 3, kvalm og trøtt...
Eller de bare 'følte' det på en måte :-) Så de var ihvertfall ikke overrasket, hehe.

Min er ett år, så han skjønner ikke bæret:-) svigerinna mi fortalte nevøen min på 2 1/2 at babycare baby i magen i helga og han bare " nei, tante HAR bebi".. Hihi, så han mente at jeg ikke kunne ha baby i magen når jeg akkurat hadde fått baby:-)

Mine får vite etter at vi har vært på UL i uke 12 (to uker til). Men min datter på 3 har skjønt det allerede.. Dagen jeg testet positivt kom hun til meg og spurte om hun kunne kysse litt på magen min ;) Det har hun aldri spurt om før..
Nå i helgen kom hun bort til meg og strøk meg over magen og spurte om det var baby inni der :p Jeg synes det er litt for tidlig at de skal få vite det hvis det skulle skje noe, så jeg sa bare at mamma var veldig glad i kake så derfor er magen litt stor, hadde akkurat bakt en kake så hun godtok det ;)
Det samme skjedde med broren hennes da jeg var gravid sist (da var han 3 år), han sa ved middagsbordet da jeg var rundt 6 uker på vei; "Mamma, du har en baby i magen du!!" uhh har jeg det? "JA!" så fortsatte han å spise og nevnte det ikke mere ;)

Back
Topp