Når forteller dere det til kollegaer ?

Jeg forteller når jeg føler det passer, om det er på mandag eller om to mnd. Er ikke godt å si :p kommer an på hvem det er også.. sjefen er så sur over en kollega som er 4 mnd. På vei og mye borte allerede. :p sitter å klager over at ho kommer til å få et langt svangerskap, og det ene verre enn det andre :p

Så utrolig uprofft! Hadde tatt det med hr med en gang om det var meg han pratet om. Snakk om å henge folk ut. :oops:
 
Veit ikkje heilt når eg kommer til å fortelle det, men når eg føler det går ut over arbeidet mitt, eller når det begynner å vise kansje ;)
 
Venter så lenge som mulig :) men sist gang ble jeg sykemeldt i uke 7 så
Måtte fortelle det til sjefen i uke 8 :p
 
Jeg er tilkallingsvikar... Og så vet jeg heller ikke helt hvem jeg føler meg trygg på av de jeg jobber med. Hvertfall ikke når det gjelder å dele personlige ting. Vi er så mange ansatte og jobber turnus, så jobber aldri med de samme hver dag.
Det er ikke greit å stole på alle man jobber med alltid. :-/ Har du noen andre du kan snakke litt med om det da? Dele den gode nyheten. :)
 
Det er ikke greit å stole på alle man jobber med alltid. :-/ Har du noen andre du kan snakke litt med om det da? Dele den gode nyheten. :)
Ja, jeg har allerede fortsatt det til noen venninner:) Og mamma og søsteren min. Alle visste at jeg har prøvd en stund, så jeg klarte ikke vente:)
 
Fortalte d først til sjefene mine, ettersom jeg jobber på verksted å må få tilrettelegging med en gang.. det var vel i uke 5-6 tror jeg. Fortalte d til alle besteforeldrene i helgen (11+1idag) :) så blir det å fortelle søskene våres til uka :-D
 
Leder vet det, fortalte det så fort jeg fant ut. Har en tøff jobb, og måtte si ifra at jeg ikke kunne fortsette med den arbeidsmengden i en spesiell sak fremover fordi jeg er gravid. Fortalte henne det tidlig sist også, og det var veldig greit når vi mistet, så jeg bare kunne sende en melding om hvorfor jeg ble sykemeldt...
Til resten av kollegene vil jeg vente, hvertfall til familie og venner vet det :)
 
Viss jeg blir like kvalm og dårlig som sist må jeg vel fortelle det til sjefen tidlig pga sykemelding.. Håper jeg kan skjule det for resten til rundt jul :)
 
Jeg har ikke fortalt noen andre enn mannen ennå. Er så redd for å miste igjen at jeg tør ikke si det høyt


Ja, samme her Jeg mistet i starten av 2016 etter å ha prøvd i flere år, så jeg tørr ikke tenke at det skal gå bra før jeg er kommet inn i 2017. Håper jeg greier å glede meg mer etterhvert.
 
Tenker jeg venter noen uker med å fortelle det til sjefen, er 5+5 nå. Vil fortelle det til familie først og det tenkte vi å gjøre etter vi har vært på første kontroll. De aller fleste kollegaene mine vet at vi har prøvd lenge. Skal på julebord når jeg er i 12 uke. Regner med at mange finner det ut da når jeg ikke kommer til å drikke.
 
Tror jeg skal holde det så lenge som mulig, siden jeg vet hvordan mange av kollegaer og sjefen oppførte seg rundt forrige svangerskap sommvar på jobben, vet ikke hvem jeg kan si det til uten at det sies videre heller :/
 
Mange uprofesjonelle sjefer og ledere ute å går i Norges land ser jeg.. :shifty: Det er virkelig ikke greit med sånne reaksjoner!
Har såå lyst til å fortelle det til de to nærmeste på jobben, har jobbet der i mange år så kjenner de godt, men skal prøve å vente til etter de par første kontrollene. Sist fortalte jeg det til lederne ca i uke 8. Mest fordi jeg var på så mange kontroller at det begynte å bli mistenksomt.. :p
 
Fortalte det til to kollegaer i dag. Faktisk de første jeg har fortalt det til, fordi jeg har en ganske krevende jobb er det greit å ha noen jeg kan støtte meg på om ting blir tøft...
 
Har fortalt det til de nærmeste jeg jobber med ellers venter jeg med de andre
 
Forteller sjefen det rundt 12 uker, men da vi vil vente til juleaften med å fortelle det til familiene våre så forteller jeg ikke noe til kollegaer eller venner før i januar. Da er jeg vel ca 16-17 uker på vei.
 
Hvis alt ser bra ut på TUL i rundt uke 13, kommer vi til å fortelle det til familie og nærmeste venner i jula, og så forteller jeg det like etter nyttår til sjefen. Vil prøve å holde en stund på det etter å ha mistet en gang tidligere.
 
Back
Topp