Når forteller dere det til de som skal bli storesøsken?

~Blikk~

Elsker forumet
Har dere tenkt noe på når dere skal fortelle det til de som skal bli storesøsken? (hvor gamle er barna dere har fra før?)

Min er 2 og skjønner det ikke enda..gubben har sagt det fler ganger til henne..

**tvilling85** skrev:
Min er 2 og skjønner det ikke enda..gubben har sagt det fler ganger til henne..

Hehe, vi har også snakket om det, men han skjønte nesten for mye av hva det innebar så jeg ble helt paff! Han fortalte om andre med baby i magen, hvem som ikke hadde baby i magen og hvordan babyen skulle komme ut <3 Litt for smart gutt han min, hehe. 

Jenta vår er to år, og vi har sagt til henne at hun skal bli storesøster. hver gang vi har sagt storesøster til henne sier hun så fint og rolig, nei. Vi kommer ikke til å gjøre så mye med det enda.

Sier det når jeg er klar for at det skal offentliggjøres.... ;) Eldste er rett over fire. Han skjønner det veldig godt, og ønsker seg fælt en liten baby i huset. Han var 2 år og 5mnd da lillebroren ble født. Det skjønte han veldig mye av. Han husker graviditeten og når vi skulle til sykehuset, hvor han var og når han var på besøk med pappaen, henta lillebroren hjem etc. Så de små skjønner veldig mye mer enn en skulle tro ofte. Han forteller stadig om det:) 
Minstemann her i huset skjønner nok ikke så mye enda om vi sier det. Han er 20 mnd nå.

Jenta mi er 4 år, og skjønner en del. Så vi venter så lenge som mulig. Jeg husker hvor lange de 24 dagene frem til jul var, kan ikke tenke meg hvordan 255 dager blir. Dessuten vil jeg være så sikker jeg kan være på at alt er bra før jeg sier noe. 

William har vært med på alt, fra begynnelsen av prøverørsprosessen, så han har gått og gledet seg og vært spent sammen med oss. Så han vet det allerede, og gleder seg masse. Han er snart 4 år, men er svært moden for alderen, han får med seg absolutt alt som foregår uansett.

Jeg har akkurat lært lillenurket mitt å si "baby" haha når hun ser bilde av en baby nå sier hun "bebe" eller "bebbi" <3 Det er til å smelte av!!

Hun er aaalt forliten til å forstå at hun faktisk skal bli storesøster, hun er jo en oktober2010 jente!

snupp blir 3 år te våren. Vi har fortalt at ho skal bli storesster

Snuppa er straks 17 mnd og vi har fortalt at mamma har baby i magen en gang. Jeg er redd hun kommer til å si "mamma bebi magan", for hun sier allerede flere setninger og er flink til å prate :)

Det sa vi da vi fant ut at vi skulle få en til, men så er hun ikke mer enn 8 mnd heller, så hun skjønner jo nada ;)

Min lille er 20 mnd, og forstår lite av det regner jeg med. Så vi venter nok med å forklare det for henne før det er langt på vei. Blir sikkert mer stas når magen blir stor og at hun kanskje forstår at der er en baby i magen ;)

Eldstemann her var litt over 4,5 år da jeg ble gravid med lillebror og han skjønte alt veldig godt..han spurte også om åssen babyene kommer inn i magen og da var det bare og fortelle da..han var 5,5 år da broren ble født så han har vært min lille hjelper..

De to eldste på 7 og 6 år forstår helt klart alt. Lillejenta på snart 3 år forstår noe. De eldste og nr 3 vil få vite det før offentligheten gjøres av graviditeten. Minst på 7 mnd forstår så klart ingenting av det:)

Sier det når resten skal få vite det. Ungen min er 6 år og samboer sin er 11 år.

Vi venter nok til at det er klart for offentliggjøring. Pjokken er litt over 4 år, og ønsker seg veldig en baby, så når han får vite det sladrer nok han det videre til de i barnehagen og i nabolaget. Så føler det er best å vente en del uker.

Største er født i mai09 og minstemann er født i oktober10. Kommer ikke til å fortelle de det før jeg nærmer meg 12 uker, vil ikke at størstemor skal fortelle det til hele verden riktig enda ;) Minstemann forstår nok ingenting av det enda..

Back
Topp