Når forteller dere det til «verden»?

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Jeg er 9+1 idag, og vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene i helgen (til stor jubel). Fikk ikke sagt det til søstra mi, for hun er båtgal- så treffer nok ikke henne før i juli/august, og vil jo gjerne si det personlig. Mannens brødre fikk vite i helga. Min bestevenninne får trolig vite neste helg.

Når sier dere det til «alle»? Jeg vil ikke legge det på Facebook/SoMe, mer gøy å fortelle selv. Tenker å ta det når det faller seg naturlig, fra sånn uke 12++.

(Sjefen får vite det denne uka, men ikke resten av jobben).

Jeg er 9+1 idag, og vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene i helgen (til stor jubel). Fikk ikke sagt det til søstra mi, for hun er båtgal- så treffer nok ikke henne før i juli/august, og vil jo gjerne si det personlig. Mannens brødre fikk vite i helga. Min bestevenninne får trolig vite neste helg.

Når sier dere det til «alle»? Jeg vil ikke legge det på Facebook/SoMe, mer gøy å fortelle selv. Tenker å ta det når det faller seg naturlig, fra sånn uke 12++.

(Sjefen får vite det denne uka, men ikke resten av jobben).

Vi kommer nok til å vente til uke 12, etter tidlig ultralyd tatt da. Da sier vi det til familie, venner og
nære kollegaer. Håper å vente med å si det til sjefen til etter sommerferien, da jeg går ut i ferie i uke 12. Så får det spre seg. Kommer ikke til å dele det på sosiale medier, da måtte det evt vært etter oul.

Etter at de siste besteforeldrene får vite det ca 10+0 vil gradvis flere og flere få vite det. Tenker at det da ikke er hemmelig lenger. Jeg legger aldri graviditet på SoMe uansett, så her får de vite det av oss eller jungeltelegrafen :) Og for meg er det ikke nøye å si det ansikt til ansikt heller, syns det er greit at det bare sprer seg selv.

Fortalte det til familie samme dagen vi fikk positiv test. Ene alene fordi vi ikke ser noen grunn til å skjule det og om det skulle gå dårlig så har vi støtte fra familien!
Sjefen fikk vite det relativt tidlig pga greit å informere om det, tilfelle dårlig form osv. Offentlig forteller vi ikke før etter uke 12.

Jeg er 9+0 og fortalte det til min bestevenninne i dag, mest for at jeg må ha noen å snakke med ettersom at samboeren er på sjøen. Besteforeldre vil få vite det i uke 11/12 etter TUL og da kommer vi heller ikke til å holde det hemmelig for venner lenger heller, så blir fortalt ettersom vi møter folk!

Vi har fortalt det til noen få. Blant annet besteforeldre :) resten venter vi med, kommer nok ikke til å dele det på face/andre sosiale medier før barnet er født :)

Er 6+2 og har fortalt det til sjefen, og ei venninne. Satser på å fortelle familien etter eventuell tidlig ultralyd i uke 8 ish (hvis jeg bestemmer meg for å dra). Om alt føles trygt kommer jeg til å fortelle andre når jeg føler jeg «må». Spørs på om det blir synlig tidlig, eller jeg blir veldig dårlig osv. Skal prøve å vente til uke 12 om det er mulig:)
Sist delte vi på facebook etter oul. Men da visste alle på jobb, nære venner og familie det allerede.

skal vente lengst mulig! har en teit tanke om å vente til magen synes, så vente til noen spør meg om jeg er gravid for å så svare nei for å se hvordan dem reagerer:hilarious: neida.. joda.. vi får se! mulig vi klarer å vente til etter OUL

Ventet til jeg hadde mage sist, minst 16 uker. Denne gangen vet en del familie og venner det allerede,resten får vite det etter tul når vi får sett åssen ståa er og evt kjønn. Kommer ikke til å legge det ut på sosiale medier, men etter tul nr to så orker jeg ikke skjule det lengre.

skal vente lengst mulig! har en teit tanke om å vente til magen synes, så vente til noen spør meg om jeg er gravid for å så svare nei for å se hvordan dem reagerer:hilarious: neida.. joda.. vi får se! mulig vi klarer å vente til etter OUL
Haha- det har jeg litt lyst til å erte noen med og!

Vi har allerede fortalt det til nærmeste familie og venner:)
Vi venter nok med å fortelle det til resten til jeg er 12 uker på vei. Med førstemann la vi det ut på Facebook, og jeg syntes det var veldig koselig med alle gratulasjonene vi fikk der. Så vi tar nok en ny vurdering på det når det blir aktuelt:)

Ikke før etter ul værtfall, og kanskje enda lengere. Forteller kanskje familien i løpet av sommeren, men forteller nok ikke resten før nærmere oul.

Jeg tenker å vente det til familie til uke 12, men har fortalt det 2 venninner allerede :) mannen har fortalt det på jobben :)

Vi fortalte det til besteforeldrene samme dag vi fikk positivt svar, men med streng beskjed om ikke å spre nyheten videre. Samboets søster fikk vite det ettersom vi var på besøk ei helg hos henne og jeg har litt flere restriksjoner på mat ettersom jeg er gravid type 1 diabetiker. Sjefen og nærmeste kolleger fikk vite det i uke 7 (er nå 8+5) da jeg er mye kvalm og sliter med å unngå å legge meg på sofaen for en powernap i hvertfall 1 gang i løpet av arbeidsdagen. Har veldig lyst til å fortelle det til flere allerede nå, men skal se om jeg klarer å holde meg til jeg har vært på ultralyd

Planen er rundt 12 uker, tidligst etter vi har vært på UL om to uker! :happy:

Jeg er jo i så dårlig form at vi valgte å si det til de nærmeste ganske tidlig. Resten av verden må vente til tidligst uke 12, hadde vært gøy å vente til oul, men får se. Liker ikke å holde ting skjult. Usikker på hva vi skal gjøre ang sosiale medier, har jo lagt ut oul bilde med de to første.

Back
Topp