Når forteller dere det på jobben??

Rabbelure

Glad i forumet
Jeg bare lurte på når man bør fortelle det på jobben? Jeg har enda ikke vært på første legebesøk enda fikk ikke time før 25 oktober[:@] Men iallefall så gruer jeg meg veldig til å fortelle det på jobben, tror ikke at de blir kjempeglade...I og med at der ikke har vært noen andre gravide som har fortsatt å jobbe der så vet jeg liksom ikke hvordan alt foregår , det var ei som ble gravid , og hun ble nesten tvinga til å slutte! hørt noe sånt, er jo ikke lov engang.

Klem fra Rabbelure

Jeg måtte fortelle det tidlig fordi jeg har en jobb som gjør meg utsatt for salg og mye tunge fysiske anstrengelser til tider. Var greit å gi dem en forklaring på hvorfor jeg spydde hele dagen og bare spiste jordbær[;)]

Jeg var heldig og alle ble engasjert og glade da de hørte nyheten[:D]

Jeg måtte fortelle det da jeg var 2 mnd på vei...
Ble så mye mas, og jeg var utrolig dårlig.

De tok det veldig bra, og jeg får litt mindre å gjøre nå.

Jeg er heldigvis ikke så veldig dårlig,men har endel tunge løft og er på føttene hele dagen så jeg blir ganske sliten...normal arb.dag så er jeg ute å "går" fra kl 7-3 har ikke noen faste pauser ....så må vel bare fortelle det snart.

Jeg måtte fortelle det idag (8+3). Startet arbeidsdagen med oppkast og da var det flere som lurte. Fant ut at det var like greit å være ærlig, og dem ble så glade! De vet ikke hva godt dem kan gjøre for meg, så nå er det godt å være på jobb selv om jeg spyr i tide og utide...

jeg har ennå ikke fortalt det på jobben, siden jeg jobber som fisker og har hatt graviditet utafor livmoren pluss blodtype 0- fant legen ut at det var lurest å sykemelde meg fram til november noe som jordmoren er enig i.. barnets far jobber på samme båt og er ute nå (han sliter med å holde tette hemelig) når november kommer blir jeg vel til å søke svangerskapspermisjon siden arbeidsgiver ikke han tilby noen annen jobb innen firmaet

JEG KOMMER TIL Å FORTELLE GANSKE MED EN GANG. SIDEN JEG ER HJELPEPLEIER. FOR DA MÅ JEG VÆRE LITT FORSIKTIG. MEN DET ER IKKE NOE SÆRLIG LØFTING DER, SIDEN JEG JOBBER PÅ DEMENTAVDELING. JEG SKULLE HATT MENSEN SIST TORSDAG, MEN DEN ER IKKE KOMMET. I MORGEN SKAL JEG KJØPE EN TEST. SÅ JEG VET DET SIKKERT.

Jeg fortalte det når jeg var 10 uker på vei. Fant ut at det var greit da. Hadde vært hjemme i 2 dager fordi jeg var helt utslitt, og tenkte at det beste var å si det. Om det går galt så blir jeg like utafor uansett når det skjer og da er det jo greit at de vet det på jobben. Jobben inkluderer en del reising, og vi er bare 3 stk er på kontoret, så miljøet er lite. Heldigvis ble det godt tatt i mot.

Jeg fortalte det til nærmeste leder da jeg var 12 uker på vei, dette for å forklare at jeg ble sykemeldt. Andre på jobben fikk vel vite det et par uker senere.

Jeg fortalte det til min sjef da jeg var 9uker på vei. Var nødt for det pga arbeidsforhold jeg ikke kunne delta i. Den jeg jobbet mest sammen med fikk vite det tidligere pga at jeg synes hun måtte få en forklaring på hvorfor jeg til stadighet bare løp ut......[:D] Resten av kollegaene mine fikk vite det etter 13uke.

jeg fortalte det til mamma og pappa når jeg var 12 uker på vei....
de tok det bra:)
Alle de andre fikk vite det i 14 uke:)

ORIGINAL: helen79

JEG KOMMER TIL Å FORTELLE GANSKE MED EN GANG. SIDEN JEG ER HJELPEPLEIER. FOR DA MÅ JEG VÆRE LITT FORSIKTIG. MEN DET ER IKKE NOE SÆRLIG LØFTING DER, SIDEN JEG JOBBER PÅ DEMENTAVDELING. JEG SKULLE HATT MENSEN SIST TORSDAG, MEN DEN ER IKKE KOMMET. I MORGEN SKAL JEG KJØPE EN TEST. SÅ JEG VET DET SIKKERT.

Håper at du har en spire i magen da [;)] skal krysse fingrene for deg [:D]

Back
Topp