Når forteller dere den glade nyheten til andre?

LillePrinsesse.

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Hei!
Jeg lurer på om når dere har fortalt til venner og familie at dere venter barn?
Jeg tenkte jeg ville vente til uke 12 med å fortelle det til familien, og kun si det til et par gode venner nå snart. Men egentlig har jeg ikke lyst å vente sååå lenge...

Jeg fortalte det med en gang jeg..[;)]klarte liksom ikke vente=)

Vi fortalte det også til "alle" med en gang, begge svangerskapene..
Jeg tenkte som så, at om det skal gå galt, får de jo vite det alikevel!!
Da hadde jeg trengt trøst og hjelp fra dem.. Men det går jo som regel bra..
Fortalte det til min familie og venner.. Venta litt med å si det til samboerens familie.. [:)]

heisann..
jeg ventet med å fortelle det til 12.uke jeg da..ville selv være på den "sikre" siden...
men det er opp til hver enkelt..
klem

Hei og hopp.

Vi fortalte det til storebroren da jeg hadde vært på første undersøkelse. Da var jeg ca 8 uker på vei. Den beste venninna mi fikk greie på det tidlig også, mens resten av venneflokken og familie fikk greie på det temmelig likt, rundt 10-12 uker.

Vi fortalte det til min venninne og svigersøster omtrent med en gang, var vel ca 5 uker på vei da...
Resten av familien og venner får vite det om en uke. Er da 10+6. Det passer best da.
Gleder meg veldig. Er første barnebarnet i begges familier...

Vi fortalte det til venner og familie etter første legebesøk (9 uker på vei). Valgte å fortelle det med en gang fordi, som mange andre nevner her, hvis noe skulle gå galt trenger man støtten. I vår situasjon hadde familie og noen venner mast og spurt om vi ikke skulle ha barn snart, og hvis jeg da hadde hatt en SA uten at de viste om det kunne det lett ha blitt sårt...

Gjør det dere mener er riktig for dere!

Venninna mi var den første som fikk vite det,,, 3 mnd på vei,,, så fikk resten vite det,,, ville vente lengst mulig for at ingen ting skulle gå galt,,, er så mange som mister,,

Vi ventet til uke 13 etter vi hadde vært på UL for å se at alt stod bra til. Så fikk alle se film av nurket samtidig som vi slapp bomben om at vi skulle ha baby! [:D]

Hei:-)

Vi fortalte det til foreldrene med det samme!!:-) klarte ikke vente.
Ellers fikk ikke venner vite det før vi var over 12 uker:-) vi ville ikke si noe i tilfelle det skulle gå galt, for det er jo ekkelt nok om en ikke skal forklare til alle og en hver..
og husk: En slik nyhet sprer seg som ild i tørt gress:-))

Hei!
Jeg har fortalt det til en vennine foreløpig, og så sier vi det nok til to vennepar i neste uke. De sier ikke noe videre. Men venter til etter første kontroll i uke 9 med å si det til resten av famillien. Vi er fra samme lille plass, så der sprer sånne ting seg veeldig fort. Så skulle vi fortalt det nå, hadde det bare blitt til foreldre. Men kjenner jeg svigermor rett så kommer nok hun til å være i ekstase, så er ikke sikker på om hun klarer å holde det helt for seg selv... [:D] Ikke vondt ment. Så når vi først sier det hjemme, så sier vi det til foreldre, besteforeldre, søsken++

Er nå 11 uker på vei. Har foreløpig fortalt det til han og mine foreldre og søsken og et par gode venner.
Vi kommer nok til å fortelle det til resten av familen og venner i løpet av uken.

Vi fortalte det ikke før i uke 12, og da hadde vi vært på ultralyd allerede pga usikkert konsepsjonstidspunkt... Litt arti å kunne vise frem bilder da vi fortalte det[:)] Er glad vi ventet såpass lenge med å fortelle det til noen, fordi svangerskapet har liksom gått så fort etter det. Altså, tenkte ikke helt over at jeg var gravid før alle visste det liksom...

Hei,
Jeg fortalte det på jobb idag, har begynt på uke 10 idag, det var godt å si det, da slipper de andre å lure på hvorfor jeg spiser så mange boller... Hvorfor jeg ikke drikker kaffe lengere osv osv, de ble kjempeglade på våre vegne.
Vi hadde egentlig tenkt å vente til september, men vi klarte ikke.
Tror det er viktig at du gjør som du føler. [:)][:)][:)]

Back
Topp