Når forteller dere den flotte nyheten?

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hva gjør dere?
Skal dere vente til passert 12 uker som er "normalt", eller sier dere det tidligere/seinere?
Har selv veldig lyst til å fortelle, fortalte det veldig tidlig forige gang. Men denne gangen føler vi at vi skal holde på hemmeligeten litt lenger [emoji4]
 
Hva gjør dere?
Skal dere vente til passert 12 uker som er "normalt", eller sier dere det tidligere/seinere?
Har selv veldig lyst til å fortelle, fortalte det veldig tidlig forige gang. Men denne gangen føler vi at vi skal holde på hemmeligeten litt lenger [emoji4]
Vi fortalte det til foreldrene våre veldig tidlig sist, men så endte det med en SA og da måtte vi gi beskjed om det også.
Velger derfor å vente så lenge vi kan denne gangen, noe vi er enige om begge to :)
 
Nå får vi besøk av svigers i helgen, så vi velger å gi beskjed allerede nå slik at vi slipper å skjule at jeg ikke kan ta et glass vin :D De vet jo at vi mistet en gutt i uke 16 i november, så er ikke noen bombe at vi har prøvd på ny spire.

En god venninne som er i samme situasjon har også fått vite, da vi har delt opp- og nedturene ved å miste/prøve :shy:

Fortalte det akkurat til min mor siden svigers får vite det i dag. Resten av nærmeste familie og venner får nok vite det så fort vi forhåpentligvis har sett et hjerte slå tenker jeg :Heartpink
 
Fortalte det til bestevenninna mi i dag, og skal fortelle det til foreldrene våre etter vi har vært på ultralyd om en drøy uke. Syntes det er greit at de nærmeste vet det, selv om det skulle gå galt. Fikk mye støtte fra dem når jeg mistet i januar, og det var veldig godt :)
 
Blir så glad på deres vegne - gratulerer:)

Vi fortalte nærmeste familie i uke 9 tror jeg. Og etter tips fra en kollega fortalte vi jobben og venner etter uke 16.

Masse lykke til - veldig fin tid foran dere.
 
Vi har fortalt det til mine foreldre og ett vennepar... de vet at vi har prøvd og at vi mistet i desember.. vet ikke helt når vi skal fortelle til "resten" [emoji4]
 
Jeg endte med å fortelle mamma, og en nær venninde. Klarte ikke holde dette inne lenger [emoji23]
 
Jeg har 2 barn på 7 og 9 år. Når jeg gikk gravid med de, klarte jeg ikke holde på hemmeligheten, og fortalte det til de nærmeste ikke så lenge etter at vi fant det ut. Men de var ikke planlagt, så fant det ut litt sent (ca uke 8).

I januar i fjor hadde jeg en MA i 12. uke (tvillinger), da hadde vi sagt det til de aller fleste, og det var ikke noe kjekt å måtte ringe rundt å fortelle at det gikk dunders.

Ble gravid igjen i oktober i fjor, mistet i SA rett etter positiv test (uke 4). Da hadde vi heldigvis ikke sagt det til noen.

Er med godt mot at det skal gå bra denne gangen, men venter så lenge vi klarer likevel. Har hatt svangerskap utenfor livmoren tidligere, så blir derfor fulgt ekstra godt opp med UL. Så kanskje mamma og min kjæres søster får vite det etter første UL.

Så leit å høre om dine dårlige erfaringer. Heier på deg for at det går bra denne gangen! [emoji173]

Må bare spørre,
Kanskje et dumpt spørsmål, men hva står MA for? [emoji85]
 
Så leit å høre om dine dårlige erfaringer. Heier på deg for at det går bra denne gangen! [emoji173]

Må bare spørre,
Kanskje et dumpt spørsmål, men hva står MA for? [emoji85]
MA = Missed abortion. Ikke dumt spm, jeg hadde heller aldri hørt om det før jeg opplevde det..

MA er når fosteret dør uten at kroppen støter ut det døde fosteret. Ved en spontanabort blir fosteret støtt ut av kroppen med en gang og man blør friskt. Hos en med MA kan fosteret ligge dødt i kroppen i flere uker. Fosteret og livmoren slutter å vokse, men mormunnen åpner seg ikke slik at fosteret støtes ut. Som regel er det en genetisk feil med fosteret som gjør at det slutter å utvikle seg. Det er kroppens måte å "rydde opp" på, bare at den ved en MA ikke gjør hele jobben ferdig.
 
Tenker å fortelle det til mamma, broren min og tre av mine nærmeste venner neste gang jeg ser de :) Avtaler ikke noe møte for å fortelle eller ringer noen, men tar det etterhvert som vi sees.

Om vi skulle miste, er dette mennesker jeg uansett ville snakket med det om :)
 
Vi valgte med andre mann å fortelle det etter ul i uke 18, var egentlig veldig koselig å ha en liten hemmelighet sammen. Også ble ikke svangerskapet så fryktelig langt. Siden dette er nr tre så vet eg ikke om eg greier å holde det så lenge før magen viser men går det så blir det kanskje det
 
Vi har lyst til å dele det med familien og de aller nærmeste vennene våre i løpet av helga, men vi kommer til å si til hver enkelt av de at vi vil de skal holde det for seg selv så ikke ryktene florerer så fort:)
Bor i en liten bygd:p
Jeg har 2 barn fra før, så det er en litt ny situasjon for meg..
Hvordan og når forteller man barna det?
 
Jeg har fortalt det til en venninne og skal fortelle søsteren min det til helgen da jeg skal besøke henne i Bergen. Kjæresten har ikke fortalt det til noen enda.
Ellers tenkte vi å fortelle nærmeste familie i påska etter TUL (ca uke 10), om alt er bra. Resten av familie og venner litt fortløpende etter det
 
Jeg har faktisk fortalt mine kollegaer det, mest av alt fordi vi er en liten gjeng på 7 stk. Og jeg orker ikke holde kjeft om ting, for om noe galt hender så vet de i det minste hvorfor jeg er lei meg. Må nok også fortelle sjefen det, jeg skulle egentlig opererer noe dagkirurgisk og være sykemeldt to uker etterpå, og det er allerede om halvannen uke. Hun må nesten få vite om det, slik at hun ikke leier inn folk for meg:rolleyes:
 
Back
Topp