Når forteller dere barna?

Soering

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows 2022
Minstemann er 3 år, og jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde på hemmeligheten.... :hilarious:
Når fortalte / planlegger dere å fortelle barna at dere har baby i magen?

Da jeg var 6 år gammel ble jeg fortalt at en i familien skulle få baby. Jeg gledet meg såååå mye! Det de glemte å fortelle meg var at det endte i spontanabort. Ett par år senere etterlyste jeg babyen for jeg syns det tok så utrolig lang tid. Da fikk de voksene helt sjokk for de trodde jo jeg bare skulle glemme det. Moralen i min historie er at man gjerne kan fortelle barn det tidlig, men husk å si det dersom noe skulle gå galt :sorry:

Venter en god stund med å si det til dem. Forrige gang spurte eldste meg for hun syns det så ut som om jeg hadde en baby i magen. Var begynt å bli litt synlig.
Tenker jeg ønsker å vente, for når de vet det så vet alle det føler jeg :p

3åringen vet. Og jeg angrer:p Kun fordi man risikerer at han forteller det til noen når som helst,veldig nervepirrende:hilarious:
Skulle det gå galt,så er jeg ikke så redd for at vi ikke skal kunne takle det sammen.

Vi har 3 fra før og jeg tror han på 13 har skjønt det, men han har ikke spurt og jeg har ikke sagt det enda. Tenker vi tar det ettervært når det føles litt mer sikkert. Vi har har prøvd en stund og hatt flere svangerskap som ikke har gått veien. Men vist noen av våre barn spør gidder jeg ikke lyge til de.

3åringen vet. Og jeg angrer:p Kun fordi man risikerer at han forteller det til noen når som helst,veldig nervepirrende:hilarious:
Skulle det gå galt,så er jeg ikke så redd for at vi ikke skal kunne takle det sammen.
Det er egentlig det jeg er mest bekymret for også :hilarious: Men jeg er dårlig på å holde på sånne hemmeligheter, så jeg mistenker at jeg ryker på en smell med å fortelle det snart :rolleyes:

Vi har bestemt oss for å vente til etter neste TUL om 11 dager, da skal jeg være 9-10 uker. Vanskelig å skjule siden jeg er endel dårlig.. men syns det er best.. spesielt siden vi fikk beskjed om at det er 2, greit å se at alt er bra og det fortsatt er to først..

Vi venter til uke 12 :happy: Mest fordi vi ikke vil fortelle det til «resten av verden» før det, og jeg vet at de ikke klarer å holde det hemmelig :laughing002

Fortalte 10 og 5-åringen her, og jeg angrer også! De var begge innforstått med at det var vår hemmelighet fram til september og hva skjer når vi møtet ene venninna mi tilfeldig på butikken? 5-åringen løper mot henne og sier wohoo jeg skal bli storesøster :smiley-angelic006:smiley-angry003

Vi tenker også å vente så lenge som mulig for vi VET at ikke de klarer å holde det hemmelig for NOEN. Og ønsker ikke at de skal få dårlig samvittighet hvis de forteller noen før det er lov. Så venter sikkert til vi ikke klarer å skjule det mer. Samtidig blir ventetiden litt kortere for dem, jo lengre vi klarer å vente:)

I uke 11 ca når vi fått svar på NIPT hvis alt ser bra ut der og vi forteller resten av verden. 4-åringen vil jo fortelle direkte i bhg ellers.

Venter til uke 11/12 med å fortelle til treåring, var glade vi ikke hadde fortalt i februar, da det ble oppdaget MA i uke 10 :(

Jeg er så dårlig at besteforeldre har fått beskjed :smiley-angelic003

Skulle vente litt med å si det en stund tid. Men hadde glemt testene på en kommode da jeg tok bilde av de. Jentungen på 10 kom på besøk å så dem. Så da vet alle tre det.

Mini kom hjem fra ferie hos pappaen sin i dag, og vi fortalte det i dag, er 8+0 - hun er 11 år. Noen dager spyr jeg og er dårlig da er det greit at hun vet hvorfor tenkte vi! Skal på ul i morgen, så håper alt er fint! Har forklart litt om hva som fortsatt kan skje osv!

Har ei på 4år og tenker å vente til vi har tatt NIPT-test om vi kommer så langt. Hun ønsker seg veldig søsken og er redd skuffelsen kan bli stor om hun får vite d nå:oops: I tillegg er bi ikke klar for å dele det med alle og tror ikke frøkena vår klarer å holde på hemmeligheten;)

Jeg vil gjerne vente litt til, i hvert fall til etter uke 12. Men vi får se hvor lenge vi klarer å holde oss:)

Har prøvd å forklare det til frøkna på 14 mnd uten hell, hun har lært å si "bebi" da :hilarious:

Jeg prøvde så vidt å forklare at jeg har en baby i magen i går, men da tok hun meg bare på magen og sa : "Nei, mamma. Du har bare spist masse mat og drukket masse sjokolademelk". Så jeg mistenker at hun ikke helt forsto greia :hilarious: Hun spurte også om å få se på babyen, men det ble jo litt vanskelig o_O

Vi venter til ca 12 uker tenker jeg. Delvis fordi femåringen ikke kan holde på en hemmelighet for fem flate øre (har blitt flere avslørte bursdagsgaver til andre i det siste:p),
og delvis fordi han har ønsket seg en lillebror eller lillesøster leenge nå, og hadde blitt så utrolig lei seg hvis det hadde gått galt. Har fått noen spørsmål om når vi skal lage baby :hilarious:

Men det var veldig spesielt i dag da jeg la ham, helt ut av det blå tok han meg på magen, så opp på meg og spurte "har du baby i magen, mamma?" mens han gliste. "Hvorfor spør du?" "Haar duu?" :D Sa bare nei, ikke enda. :rolleyes:

Back
Topp