Når forteller dere barna om graviditeten?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som har barn i fra før, når forteller dere barna om graviditeten? Vi hadde egentlig tenkt å vente til etter oul med å fortelle vår 3-åring det, men jeg er redd når det etter uke 12 blir offisielt at hun kan overhøre det fra noen andre. Og vi vil jo fortelle henne dette selv.

Jeg synes det enda er veldig tidlig å fortelle henne det, ventetiden blir jo veldig lang om vi skal fortelle henne det nå, samtidig vil vi jo fortelle henne det. Spesielt hvis formen min ikke bedrer seg snart.

Vi har diskutert dette og er usikker. Datteren vår er 4,5 år og vi lurer på om hun har skjønt det for lenge siden. Hun fortalte bestemor før vi fortalte det til bestemor. Men hun prater ikke om det, og hun har ikke sagt noe i bhg. Tenker vi setter oss ned i påska og forteller da vil mange av vennene våre få vite det også..

Vi har diskutert dette og er usikker. Datteren vår er 4,5 år og vi lurer på om hun har skjønt det for lenge siden. Hun fortalte bestemor før vi fortalte det til bestemor. Men hun prater ikke om det, og hun har ikke sagt noe i bhg. Tenker vi setter oss ned i påska og forteller da vil mange av vennene våre få vite det også..

He he, det skjønner sikkert mer enn vi tror :) Hun er jo litt større, vår blir 4 år i november, og hun synes jo det er en evighet til hun har bursdag :P Og hun skjønner jo heller ikke hvor lenge det faktisk er...Ikke lett, men kanskje vi bare får teste tålmodigheten hennes her ;)

Usikker..skal på ul morgen, igjen har lyst at hun får vite det før besteforeldre etc og magen bjynner å tyte... Påsken kanskje!?

Usikker..skal på ul morgen, igjen har lyst at hun får vite det før besteforeldre etc og magen bjynner å tyte... Påsken kanskje!?

Er hun gammel? :)

Vår blir 3 år nå på lørdag og har vel snakket litt med han om baby, men han forstår det ikke helt :p Blir vel lettere etter hvert som magen vokser ;)

Lille mikro på 2,5 år har snappet dette opp, men trodde ikke han forstod så mye av det :) Men når jeg leverte ham i barnehagen i dag så var det en baby som gråt på avdelingen. Han begynte da å snakke som en foss om "baby mage mamma" Det var ingen sammen med oss ute da, heldigvis :) hihi! Men ser at de på jobben skjønner dette nå, jeg går jo i verdens største gensere :taunt014

Min snart 5 åring får nok snart vite det.. nå har vi sagt det til store deler av den nærmeste familien så da er jeg redd at snart ryktene begynner å gå og han får høre det hos andre, det vil jeg ikke! Så vi sier det kanskje til helga , er jo snart 12 uker og nå så :) Tror ikke helt hun som snart er 3 forstår like mye, men kjekkere å fortelle det selv enn å høre det av andre tenker jeg :)

Vår blir 3 år nå på lørdag og har vel snakket litt med han om baby, men han forstår det ikke helt :p Blir vel lettere etter hvert som magen vokser ;)

He he, nei det er nok ikke lett å forstå. Vi har et nært vennepar som nettopp har født, og nå på slutten når magen til venninne mi har vært stor har vi prata om at det er en baby der inne, men da har jenta vår bare sett rart på meg :P

min er jo ikke så gammel, 2 år og 4 mnd så han skjønner nok ikke så mye av det, men snakker ikke noe om det nå så han hører, men kommer sikkert til å fortelle det og snakke om det om alt ser bra ut på UL den 2. april.

selv om han ikke skjønner så mye av det vil han sikkert snakke om det i bhg og slikt så da er det greit å vente til da synes jeg :-)

Lille mikro på 2,5 år har snappet dette opp, men trodde ikke han forstod så mye av det :) Men når jeg leverte ham i barnehagen i dag så var det en baby som gråt på avdelingen. Han begynte da å snakke som en foss om "baby mage mamma" Det var ingen sammen med oss ute da, heldigvis :) hihi! Men ser at de på jobben skjønner dette nå, jeg går jo i verdens største gensere :taunt014

He he, blir vel mye artig de små blir å fortelle fremover :)

I dag, tror jeg :P Vår eldste er 5, han andre snart 3, det er så fort gjort at de overhører det, og vi vil jo fortelle selv! Er jo 11+5 i dag, så to dager fra eller til har ingenting å si.

Eldstegutten vår kan allerede en del engelske ord, så når jeg og mannen skal sniksnakke om babyen blir vi stadig tatt i at han spør: hvorfor snakker dere om boy og girl? Det vet han jo veldig godt hva er.. Pluss mannen min har sagt det 1000 ganger "du er jo gravid....ops!!" Det har de ikke reagert på ennå, ikke fortalt det til noen, men sjansen er jo der at de plutselig oppfatter hva det er snakk om..

Særlig han eldste har sagt ofte at "vi har ingen jenter vi... Det skulle vi hatt!", så tror det blir stas når vi sier at det kommer en lillebror eller -søster til høsten :)

Vi fortalte det i går, hun er 3,4 år og vi sa det slik at hub skjønner hvorfor mamma ikke kan drive med ekstrem sport med henne om dagen, og forsi flere her vet det, og var redd de skulle si noe før oss;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her er mini 2 år og 3 mnd. Tenkte etterhvert å kjøpe han en bok om å bli storebror og kanskje kjøpe han en dukke også faktisk ;) Tror ikke han skjønner noe som helst, men vi skal begynne å snakke om det snart :)

Vi ville vente så lenge som mulig. Vi visste jo ikke om hun kom til å bli veldig opphengt i det, og da ville jo ventetiden blitt veldig lang. Dessverre måtte vi si det for ikke så lenge siden. Jeg er helt ødelagt, og hun nekter pappan sin å gjøre noe som helst. Jeg svima av fordi hun sleit meg helt ut.

Ville egentlig vente til UL, og så vise 3(snart 4) åringen bilde :-) Men spørs om ikke han får vite det nå etter kontroll i uke 12, familien forsnakker seg lett foran han ang d tror jeg :p

når lillebror kom i hus, så fortalte vi det til storebror etter UL i uke 18...regner med vi venter en god stund denne gangen også...men vi har ikke satt noe tid enda, så vi tar det som det kommer...men vi håper på å vente lengst mulig :)

Vi ville vente så lenge som mulig. Vi visste jo ikke om hun kom til å bli veldig opphengt i det, og da ville jo ventetiden blitt veldig lang. Dessverre måtte vi si det for ikke så lenge siden. Jeg er helt ødelagt, og hun nekter pappan sin å gjøre noe som helst. Jeg svima av fordi hun sleit meg helt ut.

Ja, det er jo også en risiko, at de får større behov for nærhet da...hmm. Ikke lett dette :)

når lillebror kom i hus, så fortalte vi det til storebror etter UL i uke 18...regner med vi venter en god stund denne gangen også...men vi har ikke satt noe tid enda, så vi tar det som det kommer...men vi håper på å vente lengst mulig :)

Vår første tanke var også det, men pga min dårlige form som gjør at jeg ligger mye og er lite med på ting, gjør at flere i nærmeste familie måtte få vite det tidlig. Og på sikt er jeg redd noen skal forsnakke seg, spesielt når flere får vite det etter uke 12. Så vi får se hva vi gjør fremover :)

Back
Topp