Når forteller dere at dere er gravide?

Fredslilje

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg har en sønn på 9 fra før, og lurer på når jeg skal fortelle han at han skal bli storebror. Er jo for tidlig nå syns jeg, er 4+2 i følge appene. Vet og at han ikke vil klare å holde det hemmelig, hehe!

Når forteller dere det til andre? Jeg vil jo helst vente til uke 12, men er usikker på om jeg/vi klarer å holde på det så lenge :)
 
Noen venner og mamma fikk vite at vi satte inn embryo og at det er streker på pinner.

Ellers forteller jeg når det faller seg naturlig (Basert på tidligere erfaring), men generelt venter jeg med å publisere det. I hvert fall til oul.
Noe familie får nok vite det i ferien, for jeg regner med å være i dårlig form. (I hvert fall slappere enn normalt..).
Sønnen på snart 4 får ikke vite det riktig enda, men spørs om han må få vite om familie får vite så det ikke oppstår rare situasjoner :hilarious:
 
Jeg skal på ul når jeg er 6+3 og tenker at hvis alt er fint forteller jeg ungene på 8 og 10. Greit at de vet om det i ferien så de forstår litt mer hvorfor jeg må ta litt hensyn. Forteller nok foreldrene våre også da. Venter til etter uke 12 for å fortelle "resten":happy:
 
Jeg skal på ul når jeg er 6+3 og tenker at hvis alt er fint forteller jeg ungene på 8 og 10. Greit at de vet om det i ferien så de forstår litt mer hvorfor jeg må ta litt hensyn. Forteller nok foreldrene våre også da. Venter til etter uke 12 for å fortelle "resten":happy:

Tenker og at det kan være fint for sønnen min å vite det litt tidlig, så han skjønner hvis jeg er trett og sliten :)
Får snakke med samboeren min også og høre hva han tenker om når vi skal fortelle.
 
Jeg har varslet arbeidsgiver fordi graviditeten krever litt tilpassing fremover. To venninner vet det, men ellers tenker jeg å vente til TUL er gjennomført i uke 11.
 
Vi har fortalt foreldrene mine og broren min og samboeren. Pluss at jeg har fortalt noen venninner. Har nært og tett bånd med familien, så ville bare vært rart for meg å ikke fortelle det tidlig.
 
Jeg har sagt på jobb med det samme:wideyed:
Ble omplassert så alle på jobb vet om det
Hadde plan om å si til barn (1,5, 3,5) nå i helg men ble usikker nå.. kanskje venter ei uke til til TUL
Forrige gang avventet jeg å si dem og endte med at jeg aldri sa det til de for mistet 12+3

denne gangen vil ikke holde det skjult
 
Jeg har fortalt deg til mamma, men ingen andre. Mamma gleder seg nesten like mye som meg, så det er veldig koselig. :) Regner med at jeg må si det på jobb ganske tidlig også. Sjefen vet jo allerede at vi prøver, siden jeg måtte fortelle det for å unngå fosterskadelig arbeidsoppgave rundt IKM forrige PP.
 
Vi har ikke fortalt det til noen enda. Vi fortalte det tidlig til besteforeldre forrige gang, som gledet seg så utrolig mye, men så oppdaget vi MA i uke 12. Så denne gangen venter vi til vi har sett hjerteslag. Har bestilt ultralyd til uke 10.
 
Vi er ikke helt sikre enda, men vi venter uansett til uke 12 tidligst pga flere MA-er tidligere. Men jeg har faktisk sagt det til ene søstra mi og naboen. Lillesøstra mi fikk vite det nå, fordi ho uansett veit at vi prøver. Måtte ha noen hjemme med meg da jeg tok kuren etter forrige MA, og mannen kunne ikke. Så måtte fortelle ho alt da. Naboen og jeg har faktisk snakka mye om prøving i de siste par tre månedene, siden de nettopp er begynt å prøve de også. Og dagen jeg fikk tydelig positiv test spurte ho om ho kunne få en test av meg fordi ho var kvalm og ikke hadde fått TR. Jeg klarte jo selvsagt ikke holde maska, så jeg sa det med én gang :hilarious: men eller veit ingen det enda. Vi har TUL uke 8+2, og så regner jeg med å få i uke 12 også. Ser alt bra ut da så sier vi det kanskje da. Men vi får se hva vi føler for. Er litt deilig med hemmelighold også :)
 
Må ta en prat med mannen om det. Ville nok egentlig ha ventet litt, men vi skal til svigers om få dager og mine foreldre kommer også dit. Der er det ofte et glass vin til maten, noe jeg vanligvis sjeldent takker nei til, så alle kommer jo til å skjønne det... Og jeg eier ikke pokerfjes! :hilarious: Men tviler på at mannen min ønsker at vi skal fortelle allerede nå..
 
I dag fortalte jeg det til ei jeg jobber med, måtte nesten det ettersom jeg har en bijobb der det kanskje kommer til å skje en del i februar/mars neste år, på mine vegne, og det er bedre å flytte begivenheten til senere på året om dette svangerskapet går bra... ble litt kryptisk nå men :hilarious: Hun vet om MA’en jeg hikk igjennom tidligere i år også, så hun var veldig glad for å høre at jeg er gravid igjen nå, selv om det er tidlig.

Ellers begynner vi så smått å fortelle til nær familie og nære venner om to uker tenker jeg, etter første TUL.
 
Denne gangen holder vi det for oss selv så lenge som mulig! Litt for spenningen sin del. Er vår nr 3, og vi sa det tidlig begge de andre gangene.
 
Denne gangen holder vi det for oss selv så lenge som mulig! Litt for spenningen sin del. Er vår nr 3, og vi sa det tidlig begge de andre gangene.
Helt motsatt av oss :hilarious: Vi holdt det hemmelig lenge med de to første, denne gangen kommer vi nok til å si det tidligere :)
 
Jeg valgte å fortelle det tidlig til de nærmeste vennene mine og mamma. Venter til uke 12 med å fortelle resterande venner og pappa :) Kjenner jeg trenger støtte hvis jeg mister en gang til. Har hatt 2 SA iløpet av det siste året.
 
Back
Topp