Når fortelle

Julibaby13-januar17

Flørter med forumet
Jeg hadde store planer om å fortelle det til min 3 år gammel sønn og familie når jeg er 8 uker på vei. Men fant ut at det blir feil å gi han forhåpninger om å bli storebror (har fått han til å bli veldig klar for å bli storebror ). For passet å fortelle da før alle reiser på ferie i ulike perioder. Men funnet ut at jeg tar ul rett før jeg er 12 uker på vei så er jeg sikker på at det er noe som lever der før jeg forteller det til sønnen. Vil jo gjerne at han skal kunne fortelle resten av familien at han skal bli storebror :)

Så da teller jeg ned til 08. juli
Føles ut som en evighet til!:)

Jeg tenker også å vente til etter uke 12 før storesøskene får vite noe. Både for faren for at det skal gå galt er redusert da, men også for at ventetiden ikke skal bli så lang. Søsteren min vet om graviditeten allerede, og det er nok ikke så lenge til foreldrene mine får vite det heller. Resten av familien får vite det etter at storesøskene har fått vite det ;)

Kommer nok til å vente til etter uke 12 her og... Har ultralyd i uke 9, men håper å få en igjen i uke 12 for å sjekke at alt er bra :)
Med ma uke 11+5 sist så tørr jeg ikke si noe før etter jeg har sett at det går bra.

Tror nok vi også venter til ca 12 uker, selv om det klør litt nå som vi har fått sett at det er liv (enda ca 4 uker igjen).
Men vi planlegger en biltur til Sverige sammen med svigers ca rundt 12 uker, og da kommer vi i alle fall til å avsløre det før vi drar. Orker ikke å skulle holde det hemmelig når vi kjører masse bil og jeg kanskje blir uggen, eller forklare hvorfor jeg må tisse hele tiden eller ikke kan spise alt mulig.

Jeg fortalte det i uke 5 til nærmeste familie og bestevenninnen min, ca 4 dager etter positiv test. Men de fikk munnkurv alle sammen. Fortalte det til sjefen i uke 8 fordi jeg har begynt å bli dårlig. Resten har jeg egentlig lyst til å vente lengst mulig med. Jeg og mannen koser oss med vår lille hemmelighet :)

Jeg fortalte det til ei venninne få dager etter positiv graviditetstest. Tenker å si det til nærmeste familie rundt uke 8 og andre nære etter TUL. Helt offisielt blir det nok ikke før etter OUL.

Jeg fortalte det til ei venninne få dager etter positiv graviditetstest. Tenker å si det til nærmeste familie rundt uke 8 og andre nære etter TUL. Helt offisielt blir det nok ikke før etter OUL.

Hva er TUL og OUL? Regner med at det har noe med ultralyd å gjøre? :P

Jeg har fortalt det til mine nærmeste venner og min nærmeste familie :D Og så har jeg lyst til å rope det ut til resten av verden, fordi jeg gleder meg sånn !!! Meen vi skal vente med å si noe til jeg er 12 uker, og da er jeg nesten nødt til å si noe siden vi skal ha en kjempefest som vi arrangerer hver sommer, og folk kommer til å undre på hvorfor jeg ikke drikker, og hvorfor jeg gjennomsteker kjøttet mitt i grillen, og hvorfor magen er så rund :P

Treåringen får ikke vite det før etter 12 uker tipper jeg. Ellers vet hele verden det før man har sagt gravid... Ikke helt bestemt oss med resterende familie...

De som jeg ønsker det vet allerede. Resten får vite etter uke 12. Gjerne så lenge som mulig over :)

Har sagt det til nærmeste familie :) Barna venter vi med til etter uke 12, helst nærmere oul om det er mulig. Er nok godt synlig før den tid :p

Vi forteller det nok i uke 11, før vi reiser på ferie Barna skal få vite det først, og få æren av å spre budskapet til besteforeldre osv:)

Regner med vi sier det til guttene etter ultralyden i uke 12 en gang, men kanskje ikke med en gang etter på. Vi får se ;)

Back
Topp